Evelyn Romp's Reviews > Try Not to Breathe

Try Not to Breathe by Holly Seddon

May 28, 2015

Wat me het eerst opviel aan Seddon's schrijfstijl, was dat ze echt meedogenloos schrijft, ze laat geen dingen weg omdat dat misschien te naar is voor haar lezers. Ik verwachtte bijvoorbeeld echt niet de details van Amy's ontvoering. Tegelijkertijd doet Seddon het overduidelijk niet voor de sensatie, alles heeft een reden en er zit geen woord teveel of te weinig in het boek. Jammer genoeg had ik wel meteen door wie slechterik was. De toevoeging van Fiona is briljant, het is een roman op zich: ze lijkt de achterdochtige echtgenote, maar hoe onterecht is dat? En Alex, die niet meteen de drank weg doet als ze een nieuw doel in haar leven heeft... Deze toevoegingen gaven het verhaal heel mooie diepgang. De keuzes die de personages maakten waren logisch, werkelijk niks was vergezocht, deze "mensen" zouden echt kunnen bestaan. Ik hoop enorm op een deel 2!

Om kort te gaan: ik was compleet verrast door deze nieuwe thriller schrijfster, door haar meedogenloze stijl van schrijven, haar levensechte en gedurfde personages en haar onverwachte manier van verhaalopbouw. Dit kon wel eens het volgende "meisje in de trein" worden :)

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Try Not to Breathe.