Caspar Ewals's Reviews > Het zevende kind

Het zevende kind by Erik Valeur

bookshelves: e-book

Het meerendeel van de reacties op dit boek op Goodreads, zijn toch wel in de trant van "traag," "voorspelbaar", "te veel woorden" en "er komt geen einde aan". Als ik daar op zou zijn afgegaan had ik het boek waarschijnlijk niet gelezen. Was dat erg geweest? Niet echt, maar ik heb me toch wel vermaakt met dit boek in de vakantie. Ik ben afgegaan op de door Kobo aangeboden preview. En daar ben ik niet rouwig om.
Het eigenaardige is wel dat de goodreads reacties eigenlijk allemaal wel kloppen. Maar toch vond ik dat niet erg. Het tempo is traag, maar past bij het verhaal. Het is voorspelbaar maar heeft toch aparte wendingen. Het zijn veel woorden en het gaat soms maar door en door, maar ook dat past bij het verhaal. En dat verhaal is intrigerend en spannend genoeg. Politieke machtshebbers vs weeskinderen: een oneerlijke strijd. Of toch niet? Psychologisch zit het ook goed in elkaar en persoonlijk vind ik de setting in het heden met een oorsprong in het niet al te verre verleden erg aanspreken.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Het zevende kind.

May 20, 2015 – Shelved
May 20, 2015 – Shelved as: wish-list