Goodreads
Goodreads asked Marta Frigerio:

Where did you get the idea for your most recent book?

Marta Frigerio Ho scritto Storia di un giovane neolaureato che voleva trovare lavoro in un periodo in cui io stessa stavo cercando lavoro. Cercare lavoro è a tutti gli effetti un lavoro, ed è anche uno tra i più frustranti.
Ero quindi disoccupata, frustrata, demoralizzata, apatica... e semplicemente ho deciso di prendere tutto quello che stavo provando e versarlo in un racconto, che più tardi è diventato un libro. In questo modo ho dato un senso alla mia frustrazione, e l'ho impiegata in modo costruttivo, riuscendo a non farmi trascinare nel vortice dell'apatia e anzi, a trarne qualcosa di positivo.
Ne è uscito uno spaccato di quella che era la mia vita nel momento del mio primo scontro con la disoccupazione, con i suoi alti e bassi e tanta, tanta ironia.

When I wrote Storia di un giovane neolaureato che voleva trovare lavoro I was myself unoccupied and looking for a job. Looking for a job is indeed a job, and also one of the most frustranting.
I was then unoccupied, frustrated, discouraged... and I simply decided to take all that I was feeling and pour it into a short story, which eventually became a book. This way I made sense out of my frustration and I managed to use it productively. I didn't let apathy take hold of me and I drew something positive out of it instead.
The story is actually about my life when I crashed with unemployment for the first time. It tells of highs and lows, but it is also full of irony.

About Goodreads Q&A

Ask and answer questions about books!

You can pose questions to the Goodreads community with Reader Q&A, or ask your favorite author a question with Ask the Author.

See Featured Authors Answering Questions

Learn more