Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Kappa” as Want to Read:
Kappa
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Kappa

3.81  ·  Rating details ·  1,813 Ratings  ·  142 Reviews
Kappa sebuah karya memukau hasil pemikiran yang kacau dan jenius dari seorang intelektual paling terkemuka Jepang dalam era Meiji. Novel satire dan sebuah analis sosial tentang kehidupan masyarakat dan budaya Jepang. Kappa terjadi di suatu tempat di antara mimpi dan kenyataan. Novel ini diceritakan lewat orang pertama dari sudut pandang orang gila di rumah sakit jiwa, yang ...more
Paperback, 170 pages
Published August 1st 2009 by Interprebook KPP (Kelompok Penerbit Pinus) (first published 1927)
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Kappa, please sign up.

Be the first to ask a question about Kappa

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Horace Derwent
Aug 22, 2016 rated it it was amazing  ·  review of another edition
the book cover is so funny, kappas love cukes, they're crazed for cukes

whenever you see a kappa or kappas, throw a cuke to it/them if you don't wanna be caught and eaten by it/them. you should know kappas love to eat human anus in particular and some kappas have the penchant for copulating with young human female virgins by force and eating them at last

well, if y'dun hava cuke, fart to it/em. yes, to break wind, cuz human fart can very resultfully expel a kappa or kappas

the story is so full of r
...more
Cody
Jul 09, 2017 rated it it was ok  ·  review of another edition
Shelves: japanese-lit
Yes, it is a farcical satire; I get that. No, it didn't do much for me. Cut from the same lacking cloth as Animal Farm, this is too cute by half but not fuckable enough by 1/10th. Its allegory is heavy-handed and threadbare: y'mean, the kappa might actually be a commentary on...(gulp) us and our human peculiarities? Bah-bah-boring from Akutagawa, a master who did better elsewhere with pretty much everything he wrote before fulfilling the 20thC. Japanese author categorical imperative of killing h ...more
Rowena
Dec 11, 2012 rated it really liked it  ·  review of another edition
Recommended to Rowena by: Takahiro
Shelves: japanese-lit
This was a fascinating Japanese novella about a man who finds himself in the land of the mythical Kappa.He lives there quite peacefully with the Kappa, and begins to analyze his own society based on what he sees in the Kappaland. I found it quite fascinating, and it reminded me a bit of Gulliver's Travels. Of course, perhaps I would have appreciated the satirical elements better had I known more about Japan's society at the time.
David
Oct 09, 2013 rated it liked it  ·  review of another edition
Shelves: big-red-circle
"'Kappa' was born out of my disgust with many things, especially with myself."

A madman falls into Kappaland and recounts his adventures there. Akutagawa wrote it a year before his suicide and it's fairly clear he wasn't very happy.

"As I watched, the he-Kappa got her in his arms and bore her to the ground, their bodies locked in a tight embrace. They lay there together for a while. But when at last he stood up, there was a wretched look on his face that I can't quite put into words: it might hav
...more
Nurul  Fadhilah Yaumil
Mari mendengar kisah pasien no. 23 dari sebuah rumah sakit jiwa sebuah desa di luar kota Tokyo yang menderita dementia praecox. Suatu hari ia terdampar di dunia Kappa. Dunia yang sama sekali belum pernah dilihatnya. Dunia yang menurutnya berbeda--sangat berkebalikan--dengan dunia manusia yang sehari-hari ia tinggali.

Contohnya saja, di dunia #Kappa jika ada bayi Kappa yang akan lahir, sebelum lahir bayi Kappa akan ditanyai terlebih dahulu apakah ia ingin dilahirkan atau tidak. Jika ia menolak, ma
...more
Sin Sin
Membaca Kappa seolah terdampar ke dunia surreal rekaan orang gila yang begitu blak-blakan nan satir. Buku kecil dengan isi yang "besar" karena kesintingan-kesintingan yang dihadirkan. Oops! Sebenarnya, suatu bentuk kesintingan yang menandakan kelihaian penulis dalam memanfaatkan alegori untuk menyentil (sekaligus menampar) tak hanya Jepang dan manusia-manusianya melainkan siapa pun juga.

Tema yang berat yang dituturkan dengan begitu ringan dan apik. Jenis bacaan yang tandas sekali duduk, tapi me
...more
Teguh Affandi
Jun 20, 2016 rated it really liked it  ·  review of another edition
Ini novel pendek yang menggigit sekali. AKutagawa memang sedang menciptakan makhluk ajaib pendek yang kepalanya ada lekukan dan berbadan licin, namun snagat mungkin itu adalah bentuk satirisme yang ditujukan kepada masyarakat modern Jepang. Dalam benak saya sosok kappa itu mitip hobit di Lord of The Ring.

NAmun saat masuk pada adegan bunuh diri penyair Tock kenapa saya tidak bisa beranjak dari bagaimana Akutagawa bunuh diri di usia yang masih muda. Penyair yang bunuh diri karena puisi dan syairn
...more
Abduraafi Andrian
Pengalaman pertama membaca sastra Jepang yang sebenarnya tidak begitu sulit dibaca seperti sastra daerah lain, apalagi ini sebuah klasik--yah, walaupun ada beberapa bagian yang sama sekali tidak dimengerti. Buku ini kurang lebih memberikan gambaran tentang "keberadaan lain" di negeri tersebut yaitu tentang kehidupan makhluk bernama Kappa. Lucunya, cerita-cerita tentang si tokoh yang terjerumus ke dunia Kappa adalah seorang penghuni rumah sakit jiwa. Sempat berpikir apa yang harus dipercayai dari ...more
W.B.
Aug 22, 2008 marked it as to-read  ·  review of another edition
I'm reading this in a book whose design is supernally beautiful. The artwork is inspired and memorable. It's the 1949 edition from Hokuseido Press. This was published in occupied Japan. Hokuseido released a number of Akutagawa titles and they are all keepers; Hell Screen, for example, includes two full-color gatefold illustrations on delicate paper. These books can be had for less expense than the cheap paperback current edition being advertised here...and you will have a collectible that will o ...more
Harun Harahap
Feb 01, 2010 rated it really liked it
Kappa?

Kappa adalah sejenis hantu didalam cerita rakyat Jepang.

Ryunosuke menulis sebuah novel satire tentang seorang manusia yang masuk ke dunia Kappa. Dunia Kappa layaknya dunia manusia, berbagai profesi dari dokter hingga seniman dapat kita temukan.

Manusia tersebut mencoba mengkritisi kehidupan di dunia Kappa. Tapi ternyata kehidupan di dunia manusia sama buruknya atau lebih. Dari sosial kemasyarakatan hingga agama. Bagi seorang sarkastik seperti saya,novel ini membuat saya sering menganggukka
...more
Faizah Aulia R
suka tipe buku-buku begini, tipis tapi ngasih kesan bingung habis bacanya dan bikin pengen baca lagi nanti ketika pengetahuannya sudah bertambah (karena ini bentuk protes Akutagawa thd kehidupan di Jepang di tahun 1900an, dan Faizah sendiri belum banyak tahu Jepang pada saat itu kayak gimana hhhh)
Soalnya cara penyampaiannya semacam sarkas, dan kalo mau sarkas harus pinter dulu wkwkwk
Kayak baca buku2nya Ernest Hemingway, otaknya diajak olahraga dulu
Mungkin untuk beberapa orang, this kind of book
...more
Nate D
Despite the intriguing context (composed in self-disgust and fear of madness at the end of the life of one of Japan's pioneering modernists), subject (a kind of ethnography of the fanciful water spirits of the title) and presentation (the tale of a madman), this gets caught up in satire at the expense of any real narrative intrigue. An interesting note in the progression of the fantastic-surreal-subjective in world lit, but not really, to me, enjoyable on its own merits.
Όμικρον  Μι
Η ιστορία των Κάπα δεν είναι δικιά μου, αλλά είναι μια ιστορία που μου διηγήθηκε ο ασθενής με το νούμερο 23. Ο κόσμος τον Κάπα είναι ένας κόσμος παράλληλος με το δικό μας, διαφορετικός αλλά ίδιος με τον δικός μας.
«Αφήστε με λοιπόν να σας εξηγήσω τι είναι οι Κάπα, όσο και να αμφισβητείτε την ύπαρξη τους.
»Το ύψος τους δεν ξεπερνάει το ένα μέτρο, και το βάρους τους τα δεκαπέντε κιλά, ενώ το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό τους είναι η επιδερμίδα τους που αλλάζει συνέχεια αποχρώσεις για να αφομοιώνε
...more
Ryan O'grady
Nov 15, 2011 rated it really liked it  ·  review of another edition
Reading this Ryunosuke Akutagawa novel presented a challenge. Not only did my lack of familiarity with this period of Japanese history leave me without some necessary cultural context, I was also keenly aware of the hand of the translator. Translating the nuances of the Japanese language is tricky, particularly in a literary work. I often found myself wondering whether an especially difficult section read more fluidly in the original text. Fortunately, Akutagawa’s masterful storytelling transcen ...more
George
Jan 04, 2013 rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: fantasy
Τι είναι τα Κάπα; Κάπα είναι κάποια πλάσματα που ανήκουν στην ιαπωνική μυθολογία. Έχουν μέγεθος μικρού παιδιού, πρόσωπο σαν και αυτό ενός τίγρη, ένα σκληρό ράμφος και το δέρμα τους είναι κάπως γλιστερό και αλλάζει χρώμα ανάλογα με το περιβάλλον. Επίσης είναι αμφίβια. Στην νουβέλα διαβάζουμε την αφήγηση του ασθενούς 23 ενός ψυχιατρείου, ο οποίος ταξίδεψε και έζησε για λίγο καιρό στην χώρα των Κάπα, γνωρίζοντας τον πολιτισμό τους και κάνοντας πολλούς φίλους. Τώρα αν όλα αυτά τα έζησε όντως ή απλώς ...more
Marina Zala
** Books 03 - 2017 **

Buku ini untuk memenuhi Tsundoku Books Challenge 2017

3,2 dari 5 bintang!

saya dibuat terbuai dengan perjalanan si tokoh utama menjelajahi negeri Kappa. Saya suka dengan kritik-kritik sosial tentang kehidupan dan manusia yang secara implisit disebutkan didalamnya. Saya jadi penasaran Katanya buku ini dibuat saat Ryunosuke Akutagawa ini mulai mengalami kegilaan yang pada akhirnya berujung dengan bunuh diri.

Makin Penasaran dengan karya-karya Ryunosuke Akutagawa lainnya :D

P.S
...more
Hilâl
Jun 08, 2016 rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: books
Beklediğim gibi derinlikli bir kitaptı ama üslubu ve genel işleyişi beni biraz şaşırttı nedense. Daha ağır bir anlatım bekliyordum sanırım içten içe... Bazı kısımlardaysa beni şaşırtan Akutagava'nın hiciv gücü oldu. Aslında bu kadar hiciv de beklemiyorum. :D Hicvini de çok geniş bir konu yelpazesinde yapıyordu. Fazlasıyla ironikti, sonra bir daha okumak isteyeceğim bir öykü oldu. Beklentilerimin dışındaydı ve farklıydı genel okuduklarımdan. Tavsiye edebilirim.
Ibrahim Niftiyev
https://niftiyevibrahim.blogspot.com/

"Su məxluqları" ölkəsində adlı kiçik hekayə 20-ci əsrin əvvəllərinə Yaponiyanın inanılmaz dərəcədə estetik yazılmış satirasıdır. Əsər həm də Akutaqava Rünoskenin özünə olan tənqidi utopiyasıdır. Məişətin lazımsız və bəzən də idbar xırladıqlarından qaçmaq üçün özünü uydurma kappa ölkəsinə proeksiyalayan yazıçı, tamamilə ona yad cəmiyyətin timsalında özünü kəşf etməyə başlayır. "Mən öz hekayəmi nağılvari canlılarla təchiz etdim və onların arasında özümü gizlətd
...more
Brandon Alan
Part critique of Japanese society in the 1920s, part exploration of Akutagawa's thoughts on death, religion and civilization at large. I can't help but imagine the Kappa as a cross between Gremlins and The Ferengi from Star Trek - they are definitely creatures of capitalism.

The Kappa ask their offspring, before leaving the womb, if they would like to be born and enter into the world. When this happens in the novel, the unborn child yells back that he would not like to be born and that the respo
...more
Gabi Dincă
Kappa was written by Akutagawa in 1927, the same year he committed suicide. He was just 35 years old.
It tells the adventures of a mental patient in Kappaland, an alternate world where Kappas, water demons found in Japanese folklore, rule the show. He witnesses a lot of strange things in this universe where babies have a say before they are born, unemployed kappas are eaten by other kappas and female kappas hunt down male kappas to make them theirs.
It's a strange little book, but if you take the
...more
Pinkan
Sep 12, 2007 rated it really liked it  ·  review of another edition
Novel ini tipis, hanya 170 halaman. Cerita Kappa sendiri malah hanya sampai halaman 121, selebihnya adalah kisah di sekeliling penulisnya –Ryunosuke Akutagawa, yang mengakhiri hidupnya dengan cara bunuh diri tidak lama setelah menulis secara singkat novel ini, 80 tahun yang lalu.
Iya, 80 tahun yang lalu. Saya juga sempat bertanya-tanya setelah pulang dari toko buku, kenapa dibeli sih? Sastra Jepang yang ditulis dalam era Meiji kalau tidak berat ya pastilah akan membuat saya menguap karena bosan d
...more
Lisa M.
Jan 14, 2016 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: fiction
I love Goodreads! I added this to my "to read" list after one of my friends on the website added it (that friend's profile is now defunct.) I doubt I would have ever heard of this Japanese book from 1927, let alone read it.

I was grateful for the edition my library had. It included a biography of the author, Ryunosuke Akutagawa, which was half the length of the brief novella. Unlike some readers, I always enjoy learning about the author's life. Artistic work should be able to stand alone without
...more
Ika Diyah
Feb 25, 2009 rated it it was ok  ·  review of another edition
Shelves: literacy
Some said Japanese nouvels are weird. Aneh karena tema cerita nggak biasa, aneh karena imajinasi tanpa batas yang kadang membuat alis mengkerut dan otak kelelahan mencerna apa maksud setiap simbolisasi makna. Mungkin makna aneh bisa multiinterpretatif, kalau ingin tahu, bisa dicoba untuk membaca karya sastrawan Jepang, kabarnya, dari 4 nobelis Asia yg pernah ada, 2 orang diantaranya orang Jepang, Yasunari Kawabata dan Kenzaburo Oe). Ini karya pertama dari sastrawan Jepang yang aku baca, bercerit ...more
Michelle Yoon
Dec 13, 2009 rated it really liked it  ·  review of another edition
Kappa is a very amusing book. Right at the beginning, we are introduced to the book by way of an ‘author’s preface’, where the ‘author’ tells us that he is merely writing down the story as narrated by a certain Patient No. 23 in a mental asylum. Patient No. 23 will tell his story, it is said, to anyone who is willing to listen.

His story is about this one time when he was out by himself on a summer’s day. There he had a surprise encounter with an odd creature that had a tiger’s face and a sharp b
...more
Tanja
Oct 04, 2012 rated it it was amazing  ·  review of another edition
I came across this book in a (really small) Japanese section of the library. I had never heard of it before, but I was in the mood for some short stories. I’m so, so happy I read it.

Kappa is the first and the longest story (50 pages). It’s told in first person by a patient in a mental hospital. He describes how he once decided to climb a mountain and on his way, he saw a creature called kappa. After falling and losing consciousness, he wakes up in a place where kappas live (kappa-town?). He stay
...more
Selvianty Selvianty
Tokoh utama novel ini disebut Pasien no.23, tidak ada nama lain. Pasien tersebut menghuni salah satu kamar di RSJ S di desa yang juga tidak disebutkan. Pasien ini mengaku pernah tinggal bersama Kappa dan masyarakatnya yang modern. Jadi, dari awal, kita sudah tahu kalau Novel Kappa adalah sebuah satire atau gambaran karikatur sang penulis terhadap perubahan masyarakat Jepang yang tidak disukainya. Novel ini bukan benar-benar bercerita tentang makhluk dongeng itu sendiri, tapi sungguh menarik meli ...more
an
Mar 14, 2008 rated it really liked it
masih di bagian awal, memang terasa seperti imajinasi si penulis tentang suatu dunia, yaitu kota kappa yg hampir mirip dg dunia manusia. namun apa yg serius di dunia mns adl komedi di kota kappa dan sebaliknya.
belum selesai sepenuhnya, hny saja di bagian akhir novel (hampir 1/3 tebal novel) justru berisi semacam biografi tentang ryonosuke yg ditulis oleh penulis lain, yang mengurangi makna dr novel itu sendiri.
******
sekarang dah selesai baca. ternyata menarik juga ni buku. novel tipis (cz cm dtu
...more
Spiros
Oct 17, 2007 rated it it was ok  ·  review of another edition
Recommends it for: those who take a morbid interest in morbid authors
Shelves: bins
In my edition, the introduction, in tight, closely spaced type, is half as long as the text, which is in larger, wider spaced type. This, in the words of Lucille Bluth ("Arrested Development"), does not bode well. And so it chanced. As satire, I found it to be heavy handed; as a look into the psyche of Akutagawa Ryunosuke in the brief time before he killed himself, I found it to be poignant, but I have never found suicide notes to be all that edifying. In fact, I found that the introduction, by ...more
Michael
I enjoyed Kappa, although I'm not sure that I entirely "got it". Maybe I don't know enough about Japanese society in the 1920s to recognise the social mores Akutagawa is satirising. That said, there was enough universally relevant stuff to keep me interested: swipes at capitalism and greed; artistic pretension, et al.

There is an obvious poignancy about the suicide scene and the knowledge that Akutagawa took his own life a few months after writing this book.

As has been said by another reviewer, I
...more
Biondy
"Kappa" bercerita tentang testimoni pasien no. 23 di sebuah rumah sakit jiwa yang yakin bahwa dia pernah tinggal di negeri Kappa. Suatu hari, saat mendaki gunung, tanpa sengaja dia jatuh ke sebuah lubang dan mendapati dirinya tiba di negeri Kappa. Di sana dia dilayani sebagai tamu penting dan menjalani kehidupan di sebuah dunia yang begitu asing.

Kappa itu mirip anak manusia umur 10 tahun. Biasanya telanjang. Berdirinya tegak dan dapat bicara dengan bahasa manusia. Kepalanya yang berambut pendek
...more
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Tales of Moonlight and Rain
  • Japanese Gothic Tales
  • And Then
  • The Wild Geese
  • Crackling Mountain and Other Stories
  • Rivalry: A Geisha's Tale (Japanese Studies Series)
  • Seven Japanese Tales
  • The Hunting Gun
  • Inter Ice Age 4
  • Anthology of Japanese Literature: From the Earliest Era to the Mid-Nineteenth Century
  • Fires on the Plain
  • The Lake
  • The Paper Door and Other Stories
  • Masks
  • One Hundred Leaves: A new annotated translation of the Hyakunin Isshu
5775185
Akutagawa Ryūnosuke (芥川 龍之介) was one of the first prewar Japanese writers to achieve a wide foreign readership, partly because of his technical virtuosity, partly because his work seemed to represent imaginative fiction as opposed to the mundane accounts of the I-novelists of the time, partly because of his brilliant joining of traditional material to a modern sensibility, and partly because of fi ...more
More about Ryūnosuke Akutagawa...

Share This Book

“El idiota cree que todos son idiotas menos él.” 7 likes
“Não tenho consciência de qualquer espécie, nem mesmo artística. Sensibilidade é tudo que tenho.” 2 likes
More quotes…