Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Terakhir” as Want to Read:
Terakhir
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Terakhir

3.80  ·  Rating details ·  5 ratings  ·  5 reviews
Hina ke kalau berkahwin, tetapi tidak dikurniakan zuriat?

Adakah salah isteri semata-mata, jika perkahwinan itu tidak dikurniakan rezeki zuriat?

Mungkin bagi sesetengah wanita, poligami itu merupakan satu perkara yang mahu ditentang sekerasnya. Tetapi, bagaimana jika poligami itu, satu-satunya cara bagi menyelesaikan masalah Ajla?


Tiga hari. Tiga hari sahaja yang Ajla Umaira
...more
ebook, 148 pages
Published by Self Publish

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Terakhir, please sign up.

Be the first to ask a question about Terakhir

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

Showing 1-7
Average rating 3.80  · 
Rating details
 ·  5 ratings  ·  5 reviews


More filters
 | 
Sort order
Start your review of Terakhir
Watie Shaari
Ebook ke 2 tahun ini. Sebuah cerita pendek. Tahniah sha. Akak tengok banyak improvement yg sha buat
.

Serius, kisah ini mampu mengalirkan airmata pembaca
.

Kisah seorang isteri yang diuji dalam sebuah perkahwinan. Ajla Umairah, dia juga seperti isteri2 lain yg ingin memberikan zuriat keturunan buat suaminya. Namun dirinya bukan seperti wanita2 lain. Rahimnya lemah hinggakan tidak mampu menampung embrio. Sejak keguguran anak mereka, Khalif Anaqi mula meminggirkan kehadiran Ajla sebagai seorang ister
...more
SS
Jan 03, 2021 rated it really liked it
Pertama sekali, terimakasih buat penulis Ayeshah Amani kerana berikan ebook ini. Murah hati sangat. Terimakasih ya ✌🏻

Mengisahkan tentang sepasang suami isteri yang bernama Ajla Umairah & Muhammad Khalif Anaqi. Mereka berdepan dengan krisis rumahtangga yang membuatkan hubungan mereka dingin dan hambar. Hanya disebabkan Ajla keguguran. Itu menjadi penyebab utama kenapa Khalif berubah sikap.

Sikap Khalif memang tak dapat dinafikan, menyakitkan hati sesiapa saja yang membaca. Rasanya, Khalif sepatu
...more
Tihani (hani.hisbiscus)
Jan 08, 2021 rated it really liked it
Terakhir💕
~Hanya dia yang terakhir buatku~🌷
4🌟

Mengisahkan Ajla Umairah yang merupakan isteri kepada Khalif Anaqi. Seperti isteri² yang lain, Ajla juga mahu mengurniakan zuriat buat suaminya. Namun, atas faktor rahimnya lemah telah menyebabkan keguguran cahaya mata mereka.

Sejak daripada itu, Khalif mula bersikap dingin dengan Ajla. Aku faham yang dia kecewa tapi janganlah buat Ajla macam tu, aku pun sakit tau sebab sebagai seorang wanita yang bakal menjadi ibu mestilah perasaannya lagi sedih. Maka,
...more
Farhah Aiddin
Jan 28, 2021 rated it liked it
Sebuah kisah cinta yang meruntun jiwa antara Khalif Anaqi dan Ajla Umairah. Pertama kali baca penulisan Ayesha Amani. Saya sukakan gaya bahasanya.

Teruskan berkarya😊

.
.
.

Terima kasih untuk pemberian ebook ini 💖
Si Ros
Jan 03, 2021 rated it really liked it
😢😢😢 - Hanya emoji ni yang mampu aku kasi as review, sekaligus menggambarkan perasaanku tika membaca naskah tersebut.

Teruskan berkarya author. Sungguh, short story ni buat aku rasa nak hempuk kepala hero biar jadi berakal sikit 🤧
Asma Faiqa
marked it as to-read
Jan 28, 2021
Hannaz
added it
Mar 02, 2021
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Readers also enjoyed

  • Psychopath
  • coffee sara
  • Terima Kasih Cinta
  • Bulan Hijau Untuk Ara
  • War of Love
  • SAYANGKU SEROJA
  • The Kayangan Hazel
  • Jodoh Di Luh Mahfuz
  • DUDA BUAT JASMIN
  • Patahnya Sayap Icarus
  • Dia Muntaqibah Hatiku
  • Malam 1000 Bulan: Kompilasi Cerita-Cerita Manis
  • Ganggu
  • The Runaway Princess
  • Exclusively Mine
  • Dia Cinderella Amanda
  • Objection
  • Sweet Revenge
See similar books…

News & Interviews

Kazuo Ishiguro insists he’s an optimist about technology.  “I'm not one of these people who thinks it's going to come and destroy us,” he...
252 likes · 26 comments
No trivia or quizzes yet. Add some now »