Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Mantera Papan Puja” as Want to Read:
Mantera Papan Puja
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Mantera Papan Puja

by
3.67  ·  Rating details ·  6 ratings  ·  5 reviews
Begini ceritanya ...

Menemani rakan sekolej pulang ke kampung, Haryani mendapati dirinya menerobos sempadan alam yang tidak dapat dilihat mata kasar. Bahkan dia tidak mengerti yang sebenarnya ada sesuatu di sebalik keanehan itu.

“Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada
...more
Paperback, 136 pages
Published September 2019 by Buku Puris
More Details... Edit Details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Mantera Papan Puja, please sign up.

Be the first to ask a question about Mantera Papan Puja

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

Showing 1-9
Average rating 3.67  · 
Rating details
 ·  6 ratings  ·  5 reviews


More filters
 | 
Sort order
Start your review of Mantera Papan Puja
SS
Jan 17, 2021 rated it really liked it
Pertama sekali, terimakasih buat Buku Puris untuk buku Mantera Papan Puja//Nida Zahar ini. Dah habis baca lama dah tapi baru nak update review di GR dan medsoc lain.
Buku ini mempunyai 7 cerita pendek. Penulisnya tetap seorang ya iaitu Nida Zahar. Jadi, aku fikir aku perlu puji penulis dengan karya ringkas penulis ini. Bukan senang nak menulis cerita seram yang turut diselitkan dengan info mengenai perkara khurafat.
Sambil kita membaca, sambil mendapat ilmu dan pengajaran.

Secara ringkas, antara
...more
Amirah Aris
Oct 24, 2019 rated it really liked it
Nashkah ini merupakan himpunan 7 kisah seram. Kisah yang menjadi kesukaan dan paling seram bagi aku ialah "Burung Hantu." "Burung Hantu" mengisahkan tentang 3 pengawas yang bercadang nak buat prank kepada pengawas baru, tapi prank tu akhirnya memakan diri sendiri.

Aku suka dengan gaya penulis yang selitkan pengajaran di akhir cerita. Dan penulis banyak kali menegaskan bahawa perkara yang seakan sudah menjadi kebiasaan dalam hidup kita sebenarnya KHURAFAT dan wajar kita tinggalkan.

Keseluruhannya,
...more
Mommy Farah
Mar 16, 2020 rated it it was amazing
7 cerpen seram yang best- saka wan laila, pusaka cincin zamrud, gong, mantera papan puja, burung hantu, anak buluh betung dan ulek mayang.

Apa yang menarik, setiap cerpen diakhiri dengan info tentang perkara khurafat. Tentang kepercayaan masayarakat melayu dan pandangan dari sudut agama.

Walaupun ceritanya pendek-pendek tapi penuh dengan pengajaran buat pembaca. Tahniah nida zahar.

Akan dapatkan buku lain dalam koleksi seramistik ni. Best!
Ansya
Nov 09, 2019 rated it really liked it
Bismillah. Alhamdulilah. Tamat juga karya kak nida zahar ini. cerita2 yg boleh beri keinsafan utk diri kte ini yg secara jujur leka dengan kehidupan yg seharus nya kte minta pertolongan dari Azza Wa Jaala..bukan nya mahluk2 ghaib..bergurau senda bertempat hingga jgn adakan perkara2 yg boleh mendatang kan ataupun kehadiran mahluk ghaib ini..walo bagaimana pun cerita2 yg disampaikan kali ini mmg memberi pelajaran utk kte semua..jika minat genre2 yg sebegini..ini mmg baik..walopn short stories..sya ...more
Iwan Reaz
Jan 02, 2020 rated it really liked it
Ada 7 cerpen dalam buku ini. Cerpen paling seriau bagi saya ialah Burung Hantu. Memang terasa macam kita sesat dalam hutan yang menakutkan tu.

Tahniah kepada penulis! Khabarnya, penulis berkarya dengan kisah-kisah benar. Jadi mungkin sebab itu karyanya benar-benar hidup dan pembaca boleh merasai feel-nya dengan baik.
Amira Dhia
rated it did not like it
Oct 10, 2020
Jayy
marked it as to-read
May 28, 2020
intan zalila
marked it as to-read
Jul 02, 2020
Wina Idham
marked it as to-read
Oct 07, 2020
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Readers also enjoyed

  • Bukan Kitab Rumi 2 : Dapatkan EX Kembali
  • Terima Kasih Cinta
  • Percaya Pada Janji
  • Burgermpak
  • Syarat Yang Ke-3
  • War of Love
  • Wira Kera : Legenda Seorang Raja #1
  • Malam 1000 Bulan: Kompilasi Cerita-Cerita Manis
  • Umar Hatta
  • Boba Girl
  • Mukbang Girl
  • Misi Reunion
  • Miss Awesome
  • Puaka Rempit
  • Puaka Bilik Darjah
  • Misteri Video Viral
  • Puaka PKP
  • Rasukan Buaya
See similar books…

News & Interviews

Kazuo Ishiguro insists he’s an optimist about technology.  “I'm not one of these people who thinks it's going to come and destroy us,” he...
189 likes · 22 comments