Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Misi Solat Lima Waktu: Diari Solat Imran” as Want to Read:
Misi Solat Lima Waktu: Diari Solat Imran
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Misi Solat Lima Waktu: Diari Solat Imran

by
4.63  ·  Rating details ·  19 ratings  ·  6 reviews
Seumur hidup saya, saya hanya bersolat tidak sampai tiga kali. Kali pertama, adalah semasa solat Hari Raya Aidilifitri pada dua tahun lalu. Kali kedua, solat Hari Raya Aidiladha tahun lalu. Ketiga, solat jenazah nenek sayabeberapa bulan lalu. :’(

Sebelum ini, emak dan abah tidak pernah kisah saya solat ataupun tidak. Ustaz dan ustazah yang mengajar Pendidikan Islam sebelum
...more
Paperback, 128 pages
Published November 20th 2017 by Komik-M, PTS Media Group Sdn Bhd
More Details... Edit Details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Misi Solat Lima Waktu, please sign up.

Be the first to ask a question about Misi Solat Lima Waktu

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

Showing 1-35
Average rating 4.63  · 
Rating details
 ·  19 ratings  ·  6 reviews


More filters
 | 
Sort order
Start your review of Misi Solat Lima Waktu: Diari Solat Imran
Zaghol
May 11, 2020 rated it it was amazing
Shelves: komiks
Terbaik komik doodle ni!

Memang sesuai untuk kanak2 hatta semua golongan!

Gaya penyampaian dakwah yang santai bersama lukisan2 yang comel!

Pada umur 10 tahun, Imran tak solat sebab jenis famili tak solat so dia pun langsung tak terfikir nak solat! Jadi alhamdulillah Allah hantarkan Cikgu Azhar untuk bimbing Imran dan Imran akhirnya menjadi mukmin yang turut sama membimbing keluarganya!

Orang macam Imran wujud dalam dunia kita, ada yang berumur 20 tahun, 30 tahun, 40 tahun waima 100 tahun pun. Mungk
...more
Mohd Azly
Jun 07, 2020 rated it it was amazing
Cerita yang bersahaja disulami dengan lukisan yang sempoi serta bahasa kebiasaan amatlah sesuai bagi golongan remaja dan budak-budak untuk membacanya.

Walaupun jalan ceritanya bersahaja, diselitkan dengan lawak-lawak kebiasaan, namun pengisian yang ingin disampaikan oleh penulis dan pelukis amat jelas. Terutama pada sosial kritik yang disampaikan dalam selingan lawak yang bersahaja. Syabas. 👍👍👍👍👍
Shila Adnan
May 09, 2020 rated it really liked it
Syabas kepada pelukis dan penulis! Content yang bermanfaat dan comel sangat!

Komik ini ala-ala gaya penulisan Diary of Wimpy Kid sikit. Ia merupakan "buku conteng" Imran yang berusia 10 tahun yang nak belajar solat. Jadi ia penuh dengan panduan solat. Saya rasa cukup ringkas tapi amat padat. Sesuai untuk beginner.

Info-info penting seperti syarat sah solat, rukun solat dan cara bersolat & berwudhu dilukis satu per satu. Bagus untuk visual learner 👍 Author juga ada masukkan niat solat dan bacaan da
...more
Faarihin Talip
Apr 03, 2020 rated it it was amazing
Dah lama dah beli buku Komik ni. Akhirnya hari ini baru berjaya habiskan bacaannya. Memang target saya membeli komik ini untuk anak menakan saya setiap kali mereka pulang ke kampung, ada juga bahan bacaan untuk mereka. Komik Misi ini sangat bagus untuk semua orang membacanya. Saya yang dewasa ini pun rasa tertarik nak membacanya. Alhamdulillah, suatu usaha yang bagus daripada Tim Misi untuk mendidik pembaca berkaitan dengan solat wajib.

Sesiapa yang masih tercari-cari untuk pendedahan yang ringk
...more
Khairunnadia Abdul Suhaimi
Mar 04, 2020 rated it really liked it
Menarik! Pada masa yg sama agak touching ending cerita misi solat Lima waktu ni..saya hampir mengalirkan air mata di saat Imran tahu yg ustaz Azhar yg telah mengajarnya solat akan berpindah sekolah. Keseluruhannya, karya ini karya yg hebat dan unik..sy terfikir mungkin kalau untuk pengenalan, mualaf juga boleh belajar daripada buku misi solat lima waktu ini.Memang terbaik!
Nasuha Fadzil
Oct 04, 2020 rated it it was amazing
Buku ini banyak manfaat tentang solat.
Rasa macam belajar asas solat balik..Mantap!
Bella Muslim
rated it it was amazing
May 29, 2019
Amira
rated it liked it
Apr 04, 2019
Aiyrie Rizalman
rated it it was amazing
Sep 16, 2018
Nurun Najwa
rated it it was amazing
Dec 29, 2019
Adriss
rated it it was amazing
Jan 03, 2020
lilyvbes
rated it it was amazing
Jan 20, 2021
Ammar
rated it really liked it
Apr 01, 2020
Nazfea Solehah
rated it it was amazing
Apr 23, 2020
N Husna
rated it it was amazing
Sep 27, 2019
Atul_reads
rated it really liked it
Oct 29, 2019
Nur Syafiqah Amirah
rated it really liked it
Jun 06, 2018
Abdhafiz
rated it it was amazing
Nov 21, 2020
Adam Haris
rated it it was amazing
Sep 21, 2019
Miss_botak
marked it as to-read
Feb 02, 2018
Farhana Sukor
marked it as to-read
Feb 23, 2018
Aini Nur
marked it as to-read
Sep 10, 2018
Rushdan Zawawi
marked it as to-read
Oct 16, 2018
Azmell
marked it as to-read
Dec 10, 2018
Atieykah Rozy
marked it as to-read
Jan 01, 2019
Rasyidah
marked it as to-read
Feb 25, 2019
Nor Athirah
marked it as to-read
Apr 05, 2019
Hakim
marked it as to-read
Apr 25, 2019
Ahmad Bukhari
marked it as to-read
Jun 12, 2019
NANA
marked it as to-read
Mar 17, 2020
Nur Syahira
marked it as to-read
Apr 18, 2020
Kia S Gabil
marked it as to-read
May 10, 2020
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Readers also enjoyed

  • Misi Angkasa
  • Misi 4 Flat X
  • Aku, Kau & Zombie
  • Misi 6A: Misi Cikgu Zahid
  • Lawak Kampus Jilid 15
  • The Time Keeper
  • Call Upon Him
  • Under 18: Attitude 01
  • Sahabat Dunia Akhirat
  • Riwayat Bidadari Syurga
  • Ya Allah, Aku Rindu Kepada-Mu
  • Ulu Yam Di Liverpool 2
  • Aku Dengar Kat Terminal Bas Ada...
  • 5 Kisah Seram Di Asrama
  • Flame of Recca [Boxed Set Volume 1-33] (Rekka No Honoo 1-33)
  • Shopaholic & Baby (Shopaholic, #5)
  • Orange 2 (オレンジ, #2)
  • Grey & Jingga: Purple Sunday
See similar books…

News & Interviews

Kazuo Ishiguro insists he’s an optimist about technology.  “I'm not one of these people who thinks it's going to come and destroy us,” he...
252 likes · 26 comments