"Cuentos de ser y de tar" va ser una de les mayores novedaes de la lliteratura asturiana d’anguaño: naide como Laura Marcos pa texer y enduviellar hestories cotidianes que son a enseñanos, con cenciellez y realismu, los emprunos caminos de la vida, les difíciles rellaciones del ser humanu con él mesmu, cola naturaleza y colos sos iguales. Con precisión de reló suizu, l’autora va construyendo una obra narrativa non por nueva inmadura, yá que tien oficiu, personalidá y hestories pa contar y sabe muncho bien cómo quier contales, al empar que va trayendo aires nuevos y anovadores a la nuestra lliteratura.
Laura Marcos (Mieres del Camín, 1982) ye profesora d’Inglés n’Educación Secundaria. Poeta, narradora y traductora, tien dellos testos nes revistes lliteraries Formientu, Reciella Malory, Estandoriu y Campo de los Patos, amás de tar antologada en La prueba del once. Poesía asturiana del sieglu XXI (2015). Ganadora de dalgunos premios lliterarios con cuentos publicaos nesti volume, participa davezu nos recitales conocíos como Timba Poétika. Cuentos de ser y de tar ye la so primer obra publicada, pero nella amuesa yá maneres de narradora madura y con futuru.
Mui prestosu. La vida que ta enllena de casualidaes date estos regalinos de xemes en cuando. Topé a Laura en un eventu social per casualidá y charrando con ella merqué-y el llibru que (tamién de casualidá) llevaba ella enriba. "Cuentos de ser y de tar" ye una colección de cuentinos que falen de la vida cotidiana y, a cierta manera, de caún. Escribe con un xeitu cenciellu pero profundu. A mí, personalmente los que más me prestaron fueron "Mázcares", "Vuelta al cole" y "Camín de Monteala" aunque como ta dicho, son tos dignos de lleer.
Estos cuentos falen del amor, de l'amistá, de la guerra. Ente'l surrealismu que sal de la vida cotidiana y el realismu suciu Laura Marcos texe una voz única que va dar muncho que falar na lliteratura asturiana.