Jump to ratings and reviews
Rate this book

La metamedicina: la curación a tu alcance

Rate this book
La Metamedicina va mas alla de la eliminacion del dolor o de la supresion de los sintomas, haciendo hincapie en la busqueda del factor que es el responsible del malestar o la enfermedad en cuestion. El dolor son solo señales que nos anuncian la existencia de un desequilibrio en una parte del organismo. Hacer desaparecer esa señal sin buscar la informacion correspondiente es como parar la alarma de un detector de humos que se ha activado al producirse un incendio. Ignorar esta alarma es correr el riesgo de encontrarnos en medio de una hoguera. Para Claudia Rainville lo importante es curar el alma, y que la persona pueda comprender las lecciones que debe asimilar para su evolucion. / Metamedicine goes beyond the elimination of pain or the removal of symptoms, emphasizing the search for the factor that is responsible for discomfort or disease in question. Pain signals are just signals announcing the existence of an imbalance in the body. Getting away with that signal without seeking the information is like to stop the fire alarm from a smoke detector that was activated when a fire occurs.

504 pages, Paperback

First published January 1, 1995

9 people are currently reading
107 people want to read

About the author

Claudia Rainville

57 books14 followers

Ratings & Reviews

What do you think?
Rate this book

Friends & Following

Create a free account to discover what your friends think of this book!

Community Reviews

5 stars
33 (55%)
4 stars
12 (20%)
3 stars
8 (13%)
2 stars
3 (5%)
1 star
3 (5%)
Displaying 1 of 1 review
Profile Image for Andreas Schmidt.
810 reviews11 followers
October 30, 2019
Misticismo e vibrazioni.
L'introduzione è uno scagliarsi contro il neoliberismo e un asterisco ci riporta alla nota a pie' di pagina che "metamedicina" è un marchio commerciale registrato.
Si parla di vibrazioni e di energia con una stupefacente superficialità, così come lo sono le osservazioni dal punto di vista emotivo sulla natura delle malattie. Una vaga menzione del chakra e del fatto che in India venerano i piedi di un santone, non migliorano la condizione generale di questo libro, che per giunta ignora la componente fisica (la medicina tradizionale cinese secondo la scuola tedesca non la ignora, anzi, è molto più pratica che parlare di anime, vibrazioni mistiche ed emozioni vibranti).
Displaying 1 of 1 review

Can't find what you're looking for?

Get help and learn more about the design.