Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Pinjam Sayap” as Want to Read:
Pinjam Sayap
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Pinjam Sayap

4.33  ·  Rating details ·  6 ratings  ·  5 reviews
Cerita roha...Cerita maslinda...Cerita mereka...
Itulah kali terakhir mereka berpegangan tangan.
Itulah juga kali terakhir dia menatap wajah kasih suaminya.
Selepas itu, mereka tidak bertemu lagi sehingga ke hari ini. Suaminya hilang dalam operasi. Entah hidup entahkan tidak, tiadalah dapat dikenal pasti
“Ibu ! Ibu ! Kenapa ibu nak tinggalkan Fahmi? Apa salah Fahmi? Fahmi nak
...more
Paperback, 456 pages
Published 2015 by Mr. World of Novel Sdn Bhd
More Details... Edit Details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Pinjam Sayap, please sign up.

Be the first to ask a question about Pinjam Sayap

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

Showing 1-15
Average rating 4.33  · 
Rating details
 ·  6 ratings  ·  5 reviews


More filters
 | 
Sort order
Start your review of Pinjam Sayap
Ras
Jan 30, 2016 rated it liked it
Shelves: 2016-read, e-book-pnm


Andai saja Roha tidak tersilap langkah daripada mula dan tidak menurut 'kemahuan' Mahadi pasti hidupnya tidak seteruk yang dia lalui.

Mahadi dan Wan Syamil sayangkan Roha tapi mereka juga yang menghancurkan masa depan dan kebahagiaan Roha. Jadi apa lah makna cinta dan sayang itu.

Yang pastinya, disebabkan silap Roha, Mahadi dan Wan Syamil, anak gadis yang baru berusia 15 tahun telah menjadi mangsa iaitu anak perempuan Roha sendiri, Wan Jamilah. Inilah mangsa yang sangat kasihan. Menanggung akibat
...more
Rohizan Ramli
Jun 28, 2015 rated it it was amazing
mula2, tak faham apa kaitan tajuk dengan plot cerita...
dah habis baca baru faham, apa yang hendak disampaikan penulis..
Tak bosan...habis baca dalam masa separuh sehari je...
Nazfea Solehah
Jun 28, 2015 rated it it was amazing
Cerita yg menarik. menyentuh hati. jom baca
Shada Sulaiman8301
Mar 05, 2019 rated it really liked it
Tak boleh nak cakap berapa banyak kali aku menangis disebabkan buku ni!
Jalan cerita buku ni memang buat aku merenung dan muhasabah diri...bukan sebab kejadian dalam novel ini pernah terjadi kat aku tapi sebab dapat rasa apa yang dilalui Roha!
Ketabahan dia dalam menempuhi liku hidupnya buatkan aku rasa macam apalah aku ni masalah kecil pun nak gelabah!
Aku kalau baca memang eBook jadi pilihan sebab bookstore UK mana nak carik buku gini...jadi kalau mu pun duk negara orang jangan sedih klik je l
...more
Sha Mohamed
Dec 31, 2018 rated it really liked it
Buku yang dibahagi kepada 3 Fragmen.. Bermula dengan kisah Roha, Mahadi dan Wan Syamril.. Kerana terlalu hanyut dalam cinta, Roha terlanjur.. Diselamatkan tapi dihancurkan semula.. Wan Jamilah pula dianiaya kerana kerakusan nafsu seorang lelaki.. Namun Roha juga bertanggubgjawab atas apa yang terjadi pada Wan Jamilah.. Buku ini memang memberi pengajaran..
Akhi Santai
rated it it was amazing
Jul 13, 2015
Khairul Zaman
marked it as to-read
Jun 28, 2015
Mira Hasmira
marked it as to-read
Jul 01, 2015
Asrul Rashid
marked it as to-read
Jul 09, 2015
Aqmar Rahmat
marked it as to-read
Jul 11, 2015
Ummu Sulaim
marked it as to-read
Aug 26, 2015
Lisa
marked it as to-read
Oct 19, 2015
Dia Fatiah Ya'Akub
marked it as to-read
May 01, 2018
Miss Leha
marked it as to-read
Jun 01, 2018
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

News & Interviews

Need another excuse to treat yourself to a new book this week? We've got you covered with the buzziest new releases of the day. To create our lis...
24 likes · 1 comments
No trivia or quizzes yet. Add some now »