Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Resep Hikari vol. 01 (Resep Hikari, # 1)” as Want to Read:
Resep Hikari vol. 01 (Resep Hikari, # 1)
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Resep Hikari vol. 01

(Resep Hikari #1)

liked it 3.00  ·  Rating details ·  14 ratings  ·  3 reviews
Hikari Sawai, siswa kelas 1 SMP yang tinggal bertiga dengan ayah dan adik perempuannya yang masih kecil. Setelah ibunya yang jago masak meninggal, kebiasaan makan keluarga Sawai jadi berantakan… Demi keluarganya, Hikari pelan-pelan mulai belajar memasak.

Bagaimana cara Hikari mewujudkan makanan yang sesuai selera ayahnya yang tidak begitu suka manis dan adiknya yang sebali
...more
Paperback, 216 pages
Published March 12th 2014 by Elex Media Komputindo
More Details... Edit Details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Resep Hikari vol. 01, please sign up.

Be the first to ask a question about Resep Hikari vol. 01

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

Showing 1-21
liked it Average rating 3.00  · 
Rating details
 ·  14 ratings  ·  3 reviews


More filters
 | 
Sort order
Start your review of Resep Hikari vol. 01 (Resep Hikari, # 1)
duniamimpigie Anggi
Saya kepengen suami kayak Hikari doooooonggg!!!! #bukan

Sukaaaaaaa~~~ Ceritanya tentang anak cowok SMP yang setelah kematian ibunya berusaha untuk memasak bagi keluarganya. Saya suka banget suasana keluarganya yang hangat, yang meski habis ditinggal ibu tercinta yang sangat pandaaaaai memasak, gak membuat keluarga itu terkurung dalam kesedihan--tapi tetep ada atmosfer sendu yang cukup menggugah hati.
Suka juga gimana Hikari berusaha beradaptasi dengan perubahan di keluarganya. Gimana dia belajar m
...more
Guguk
Nov 10, 2017 rated it did not like it
Shelves: udah-kenyang
Untuk vol. 1 - 2 saja~

Pertama, alasanku baca komik kuliner itu adalah untuk belajar soal kuliner //boong XD menikmati gambar makanannya XD
Jadi kalo gambarnya ndak keliatan enak, ini udah ngurangin nilai banget... seperti yang terjadi dengan komik ini~
Soal gambar ekspresi para tokohnya juga... orz.. aku kurang suka mata yang digambar 'sayu-sayu-jatoh' gitu X"D Soalnya ngasi kesan: apapun situasinya, si tokoh tetep ga semangat dan pengen balik tidur di kasur. Padahal pembaca lagi pengen makan...

C
...more
Hardian
Mar 19, 2014 rated it liked it
I feel like cooking-slice-of-life manga is my new favorite genre :)
It's just that in Resep Hikari (澤飯家のごはんは息子の光がつくっている ... Sawaike no Gohan wa Musuko no Hikari ga Tsukette Iru) volume 1, there is no recipe in every of Hikari's cooking. It's mentioned in the last page, though, that volume 2 will have the recipes so it's cool.

Volume pertama dari Resep Hikari banyak memuat makanan-makanan yang cukup gampang dibuat dan sangat sederhana, jika dibandingkan dengan komik-komik masak yang lain. Mungkin i
...more
Uthi
rated it it was ok
May 19, 2014
Dini Afiandri
rated it liked it
Nov 06, 2015
Primadonna
rated it liked it
Jul 07, 2014
Shiki
rated it it was ok
Jun 23, 2016
Hanif
rated it liked it
Jun 17, 2014
Ghea
rated it it was amazing
Jul 05, 2014
Ayu Prameswary
rated it did not like it
May 18, 2014
Titish A.K.
rated it liked it
Nov 07, 2014
Muli
rated it really liked it
Nov 07, 2018
Rizka Widyaningtyas
rated it really liked it
Aug 04, 2016
Silvia San
rated it it was amazing
May 04, 2020
Hankris
marked it as to-read
Dec 16, 2015
Tria Tria
marked it as to-read
Jun 30, 2017
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Other books in the series

Resep Hikari (2 books)
  • Resep Hikari vol. 02 (Resep Hikari, # 2)

News & Interviews

  If you listen to NPR regularly, you’ve likely heard the voice of Shankar Vedantam, the longtime science correspondent and host of the radio...
13 likes · 2 comments