Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Madicken och Junibackens Pims (Madicken, #2)” as Want to Read:
Madicken och Junibackens Pims (Madicken, #2)
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Madicken och Junibackens Pims

(Madicken #2)

4.15  ·  Rating details ·  1,099 ratings  ·  36 reviews
Junibackens Pims, det är Lisabet, det. I alla fall kallas hon så av farbror Nilsson. Och Lisabet, hon följer sin storasyster i vått och torrt, vilka äventyrligheter Madicken än hittar på.
Som när Madicken ska gå och titta på majelden. Då vill hon vara så fin att hela stan häpnar. Fast hon inte får för mamma. Så går det som det går också. ”Du är inte klok, Madicken”, säger
...more
238 pages
Published 2002 by Rabén & Sjogren (first published January 1st 1976)
More Details... Edit Details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Madicken och Junibackens Pims, please sign up.

Be the first to ask a question about Madicken och Junibackens Pims

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

Showing 1-30
Average rating 4.15  · 
Rating details
 ·  1,099 ratings  ·  36 reviews


More filters
 | 
Sort order
Start your review of Madicken och Junibackens Pims (Madicken, #2)
Manny
This is one of the greatest naturalistic novels for children I know. It scores on all counts. The characters are engaging and completely credible; the plot is excellent; it's perfectly written; and it's laugh-out-loud funny. Even by Astrid Lindgren's standards, it's a phenomenal piece of work. Not only that, the movie is brilliant too.

Madicken, who's about eight, lives in 1920s Uppsala, a pleasant university town near Stockholm. Her father has Progressive Views, and is the editor of the local
...more
Beka Sukhitashvili
Oct 15, 2019 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: swedish
ალკოჰოლიზმი, დეპრესია, მარტოსულობა, სიღარიბე, ფსიქიკური აშლილობა, სხვადასხვა უთანასწორობები, ბულინგი... გასაოცარია რანაირად ახერხებს ყველა ამ თემას შეეხოს ლინდგრენი 7-8 წლის მოზარდის საკითხავისთვის. ამიტომ არის უდიდესი საბავშვო მწერალი, რომ არასოდეს კარგავს მისი დროის რეალობასთან კავშირს და ბავშვებს რეალობას არ ულამაზებს, ყალბ ფორმებს არ ანახებს, მხოლოდ ზღაპრულ სამყაროში არ ამყოფებს.
წარმოიდგინეთ ბავშვი ყველა ზემოთ დასახლებულ მძიმე თემაზე ძალაუნებურად ფიქრდება და გარკვეულ პასუხს იღებს, ისეთ
...more
Uci
Mar 08, 2009 rated it really liked it  ·  review of another edition
Astrid Lindgren keren karena menulis buku anak-anak dengan menyelipkan pesan serius tentang perbedaan kelas. Dia juga menggambarkan, ayah Madicken yang baik hati dan berjiwa sosial ternyata tidak percaya agama dan tidak pernah pergi ke gereja. Jadi, pesannya adalah bahwa ketekunan beribadah bisa saja berbanding terbalik dengan kebaikan hati.

Lisabet (saat ditegur Madicken karena tidak berdoa malam): "Aku sudah membaca doa tujuh kali di gereja. Cukup untuk satu minggu."

Di luar itu, saya suka
...more
Indri Juwono
Aug 24, 2009 rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: childhood
“Pagi ini Madickens terbangun dan langsung ingat bahwa hari ini bukan hari biasa. Hari ini adalah hari istimewa dan menyenangkan yang jarang-jarang terjadi. Hari ini tanggal 30 April.”

Naaahhh.. itu favorit ku dari kata-kata pertama karena pertama kali aku dapat buku itu juga pada tanggal 30 April ketika aku kelas 2 SD, umurku 6 tahun waktu itu, masih tinggal di Semarang. Makanya aku ingat banget sama buku kenangan ini. . Sayangnya, setelah beberapa kali pindah kota, buku ini hilang entah kemana,
...more
Cecillia
Madicken is a blend between Pippi Longstocking and Laura Ingalls. She has a little sister named Lisabet, a sweet girl who likes to say bad words aloud, in her closet. :) Light stories about two little Sweden girls, humorous, and sometimes touching. A nice read for kids around 5-10 years old or adults who still feel like a ten-year-old inside. lol. :)
Tú
Apr 12, 2013 rated it it was amazing
Funny, poetic, imaginative,... extraordinary! this no doubt i can read over and over again!
madziar
Oct 24, 2017 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Na tradycyjnym majowym ognisku poznajemy Madikę - dziewczynkę, która zwinęła nowe buciki, by zrobić wrażenie na starszym chłopaku, Abbe. To pozornie błahe wydarzenie z życia dorastającej dziewczynki mogłoby sugerować, że książka będzie o takich właśnie drobnych zdarzeniach, od których aż roi się w dzieciństwie i które zawsze wspominamy z nostalgią. Nic bardziej mylnego - Lindgren konstruuje powieść doskonałą - oczyma dziecka patrzymy na świat, w których złe zachowania dorosłych są wyciągane na ...more
zachary
”En sån här kväll känner man livet i sej.”

Det är konstigt att jag föredrar denna uppföljare eftersom den första boken är i princip precis som jag minns den från filmen, vilket även var den jag kollade mest på som barn. Men trots nostalgin i de berättelserna så är denna ända snäppet bättre, möjligtvis på grund av Lus-Mia, eller ja, bara-Mia.
Caroline
Nov 03, 2019 rated it it was amazing
Madicken är ett litterärt mästerverk. Jag insåg det när jag var tre och ville att min lillasyster skulle heta Margareta, jag vidhåller det än. Att det är ett mästerverk, inte att min lillasyster borde heta Margareta.
Emma
Maggie and I finished reading this last night! I loved re-visiting these stories with Maggie. They made me laugh out loud and they certainly made an impression on my daughter.
Natasja Svendsen
This review has been hidden because it contains spoilers. To view it, click here.
Aulia Koesmeidisari
Simple yet lovable and amazing. Great illustration as well.
Elin
Feb 02, 2019 rated it it was amazing
Shelves: books-i-own
Klassanalysen är fenomenal. En både rolig och klarsynt sorglig bok full av bitterljuva episoder och levande karaktärer.
Annyliis
Dec 20, 2017 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Nii siiras, nii mahe ja täis mõnusat huumorit.
and-her-nose-stuck-in-a-book
Dejlige minder fra barndommen ...more
Priska
Dec 29, 2010 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: cultural
Sukaaa banget sama buku ini. Sederhana, manis, menyenangkan, tapi sarat pelajaran. Kayaknya baru pertama kali nemu buku anak-anak yang punya nilai-nilai yang bener-bener bisa dirasakan dan dipetik sama pembaca yang lebih tua. Awalnya gue bahkan nggak tau punya buku ini, karena nyelip di tengah-tengah tumpukan buku-buku hukum nyokap, terlupakan selama beberapa tahun (gue juga heran, kok bisa ada disitu ya?).

Madicken adalah anak perempuan berumur tujuh tahun. Dia tinggal di rumahnya yang disebut
...more
lita
"Matahari bulan Mei, tersenyum kembali!"

Kalimat ini diucapkan Madita dan Lisbet, bersama-sama penduduk di kota tempat kakak beradik ini tinggal pada perayaan Hari Valborg, yang diadakan setiap 30 April, untuk menyambut musim semi. *Saya membayangkan mereka meneriakkannya dengan gaya teriakan Sailor Moon*

Dan pengalaman sehari-hari Madita dan Lisben mulai tanggal 30 April sampai 30 April di tahun berikutnya mengisi cerita buku ini.

Meski sudah berkali-kali membacanya, baru semalam saya ngeh kalau
...more
Märt
Feb 18, 2017 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Tore nagu Lindgren ikka. Teemasi seinast seina.
Nilam Suri
Feb 14, 2010 rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: children
tersebutlah dua orang kakak beradik bernama madicken dan lisabet,mereka tinggal di sebuah rumah bernama junibacken bersama Mama,Papa,dan Alva yang cantik. Tetangga mereka keluarga Hillson punya seorang anak lelaki berumur 15 tahun bernama ABbe, dan Madicken sudah memutuskan kalau besar nanti dia akan menikah dengan ABbe, kalau ABbe tidak mau, ya Madicken tidak akan menikah.

Madicken punya musuh bernama Mia Kutu, dan mereka sering bertengkar karena menurut Madicken Mia adalah anak paling tolol di
...more
Susan Brooijmans
Wat was dit leuk om voor te lezen! Het enige nadeel is dat de hoofdstukken nogal lang zijn, maar je kunt ze best makkelijk in tweeën splitsen. Maar het was zo'n genot! Julia leefde heel erg mee, en we hadden vaak leuke, interessante gesprekken naar aanleiding van de verhalen, zoals over rechtvaardigheid en hoe mensen met elkaar omgaan en andere 'grote' thema's. Want het boek zit daar vol mee, terwijl het tegelijkertijd zo licht en geestig verteld wordt. Helemaal geweldig!
Titish A.K.
Oct 07, 2011 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: children, series, swedish
Saya memulai membaca Astrid Lindgren dari Ronya, pilihan yang salah karena buat saya ceritanya nggak menarik & menyebabkan saya menggeneralisasi semua karya Lindgren setara dg Ronya. Untunglah saya masih mau mencoba yg lain: Pippi (terlalu sederhana), Emil (bagus) & akhirnya Madicken (baguuuuusss!). Perjalanan membaca Lindgren jadi klimaks, puas :)

Madicken ini ... apa ya ... lucu, bandel, polos, konyol, baik hati, dll. Pesan moralnya bagus tp sama sekali nggak menggurui, menceritakan
...more
Be
Oct 02, 2012 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Madicken dan Lisabet (sempat diterbitkan dengan nama Madita dan Lisbet)di Indonesia, buku yang saya suka banget!!!. Dekripsi rumah orang tua Madicken dan Lisabet yang asyik (didepannya ada sungai), ada semak-semak untuk maik petak umpet, punya tetangga yang Abe yang pintar bikin kue tapi kadang suka jahil ke Madicken, ada papa Abe yang pemabuk.. Ada kucing dan anjing peliharaan, Gosan dan Sasso, ada Ida dan Alma yang suka bantu-bantu di rumah Madicken.. Oh ya, musuhnya Madicken.. Mia dan adiknya ...more
Putri Pratiwi setiyanto
Cerita yang hangat tentang dua bersaudara Madita dan adiknya, Lisbet. Dengan penyampaian yang sederhana dan dari sisi anak-anak, buku ini membuat saya tersenyum membaca tiap lembarannya. Madita yg tomboy dan usil, dengan adiknya yg unik dan suka bermain kata-kata dan suasana keluarga yang hangat membuat buku ini tidak bosan dibaca berulang kali. :)
Pujiyanto stiffy
Sep 21, 2013 rated it really liked it  ·  review of another edition
Astrid Lindgren emang salah satu pengarang buku anak-anak yang great, top en jempolan!!
lewat Madicken ini meskipun tokoh utamanya anak-anak tapi berisikan kritik sosial, dengan sudut pandang anak-anak tentunya.
Hobby
Really love this book, it's about children and how they learned and grow-up through bad, ugly, and happiness. It's surprising to see it with a child point of view ...

more about this book, check on my review at here :
http://little-alice-garden.blogspot.c...
Andris
Dec 16, 2013 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: lasu-bērniem
Lasot Madikenas piedzīvojumu otro grāmatu nepamet sajūta, ka tieši šī ir izcilākā Lindgrēnes sērija. Ne tikai cilvēcīgi, asprātīgi, bērnišķīgi smieklīgi, bet, atšķirībā no Emīliem un Karlsoniem, arī ļoti pamācoši.
Vera Mensana
Mar 26, 2008 rated it it was amazing  ·  review of another edition
Lucu. Imajinasi yang terasa nyata. Astrid Lindgren memang top.
Rofida Amalia
Feb 18, 2013 rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: classic-novel
"Matahari bulan Mei, tersenyum kembali!"
Lalu hujan pun turun.
Op
Aug 18, 2015 rated it liked it  ·  review of another edition
cute :)
Elida
Jan 29, 2017 rated it really liked it
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Readers also enjoyed

  • Doctor Dolittle's Circus (Doctor Dolittle, #4)
  • Einsteins fru
  • Astrid Lindgren. Ein Lebensbild.
  • The Little Vampire
  • Uppgång & fall
  • Er ekki allt í lagi með þig?
  • Munametsä
  • "Et muuten tätäkään usko..." - Ville Haapasalon 2000-luku Venäjällä
  • Ennen kuin mieheni katoaa
  • Stapvoets door de sneeuw
  • Een roos voor Pip
  • Naiset joita ajattelen öisin
  • Pony in nood
  • She Needs Bigger Boots
  • The Moomins and the Great Flood (The Moomins, #1)
  • Toisinpäin
  • Jumalan vihan ruoska: suuri nälänhätä Suomessa 1695–1697
  • Szatan z siódmej klasy
See similar books…
2,395 followers
Astrid Anna Emilia Lindgren, née Ericsson, (1907 - 2002) was a Swedish children's book author and screenwriter, whose many titles were translated into 85 languages and published in more than 100 countries. She has sold roughly 165 million copies worldwide. Today, she is most remembered for writing the Pippi Longstocking books, as well as the Karlsson-on-the-Roof book series.

Awards:
Hans Christian
...more

Other books in the series

Madicken (2 books)
  • Madita