What do you think?
Rate this book
672 pages, Paperback
First published September 19, 2012
"Somerset Police. What’s your emergency?"The present: a promising novelist, Marcus Goldman, deals with his first writer's block. The past: a promising novelist, Harry Quebert, deals with a forbidden love with a 15-year-old girl named Nola. The crux of the matter: past and present are intertwined with the mysterious disappearance of Nola.
"Hello? My name is Deborah Cooper. I live on Side Creek Lane. I think I’ve just seen a man running after a girl in the woods."
Going on with the reading, the feeling is that each resident of Aurora has something to hide. In this respect, Aurora is like Twin Peaks, fictional town of Washington state in which the homonymous cult TV series of the 1990s is set. A little bit of Vladimir Nabokov's Lolita, a little bit of Christopher Isherwood's A Single Man, so many influences. Not a masterpiece in my opinion, an excellent and enjoyable thriller, though.
Vote: 7,5
"Centrale di polizia, qual'è il suo problema?"Il presente: un promettente romanziere, Marcus Goldman, alle prese col suo primo blocco dello scrittore. Il passato: un promettente romanziere, Harry Quebert, alle prese con una storia d'amore proibita con una quindicenne di Nome Nola. Il nodo: passato e presente si intrecciano attorno alla misteriosa scomparsa di Nola.
"Mi chiamo Deborah Cooper, abito in Side Creek Lane. Credo di avere appena visto una ragazza inseguita da un uomo nella foresta."
La sensazione che si presenta quando si è avanti con la lettura è che ogni abitante di Aurora ha qualcosa da nascondere. In questo senso Aurora è un po' come Twin Peaks, luogo fittizio nel quale è ambientata l'omonima serie culto degli anni novanta. Un po' di Lolita di Nabokov, un pò di Un uomo solo di Isherwood, le influenze sono tante. Ottimo thriller, che non mi fa gridare al capolavoro, ma che risulta comunque godibilissimo.
Voto: 7,5
- "Qu'est-ce que vous en pensez ?"MANNY: Could you just summarise?
- "C'est pas mal. Mais je crois que vous prêtez trop d'importance aux mots."
- "Les mots? Mais c'est important quand on écrit, non ?"
- "Oui et non. Le sens du mot est plus important que le mot en lui-même."
- "Eh bien, un mot est un mot et les mots sont à tout le monde. Il vous suffit d'ouvrir un dictionnaire--"