Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Dreadfully Deadly History: A Mega Mix of Death, Disease and Destruction” as Want to Read:
Dreadfully Deadly History: A Mega Mix of Death, Disease and Destruction
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Dreadfully Deadly History: A Mega Mix of Death, Disease and Destruction

3.58  ·  Rating details ·  52 ratings  ·  15 reviews
Bu kitap sizi tarih içinde vahşi, korkunç ve tüyler ürpertici bir yolculuğa çıkaracak. Tarihte yaşanmış büyüleyici ve kan dondurucu olaylar ile arkasında bıraktıkları izlerle dolu olan bu kitapla oldukça ilginç bir serüven yaşayacaksınız.

Ünlü katillerden öldürülen krallara, tarihe mal olmuş doğal felaketlerden bulaşıcı hastalıklara kadar birçok sahneye tanık olacağınız bu
...more
Paperback, 208 pages
Published September 1st 2012 by Michael O'Mara Books
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Dreadfully Deadly History, please sign up.

Be the first to ask a question about Dreadfully Deadly History

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

Showing 1-30
3.58  · 
Rating details
 ·  52 ratings  ·  15 reviews


Filter
 | 
Sort order
Linda♥
Jul 19, 2013 rated it liked it
"...masukkan pengait ke lubang hidung jenazah dan dorong pengait ke arah otak. Pengait akan memutus jaringan otak dan kau bisa menarik keluar otak tersebut melalui lubang hidung..." (page 7)


Once again, thanks to Gagas for the book! *peluk cium*

Dilihat dari covernya, buku ini terlihat sedikit menakutkan. Yaelah tengkorang pake jubah gitu gimana aku ga takut. #MentalTempe Agak bingung juga kenapa aku bisa-bisanya tertarik baca buku ini, padahal baru buka halaman-halaman awal aja udah jiper. Err.
...more
Pauline Destinugrainy
Buku ini adalah satu-satunya non fiksi yang saya pilih dalam buntelan #UnforgotTEN dari Gagas Media. Dari judulnya saja, sudah membuat saya penasaran. Apalagi ada tulisan "fakta unik seputar kematian, penyakit, dan bencana yang terjadi di dunia". Bicara soal kematian, apakah buku ini kemudian jadi menyeramkan?

Ternyata tidak. Well... setidaknya itu menurut saya. Ada banyak fakta yang terasa lucu dan mengejutkan. Selain itu ada juga beberapa misteri yang belum terpecahkan yang berkaitan dengan kem
...more
Ren Puspita
Buku pertama dari 10 buku hadiah event #KadountukBlogger yang diadakan sama Gagas, yang selesai dibaca. Ringan, menghibur dan cukup edukatif. Ini lebih bisa dikategorikan untuk buku anak - anak sih. Walau begitu, orang dewasa juga ga masalah buat baca ini, seengganya bisa nambah pengetahuan kita. Mungkin kalau On The Spot di Trans 7 kalau dibukuin ya kayak gini :)). Saking ringannya buku ini, dalam waktu 2 jam sudah selesai. Itu juga disambi guyonan dengan misua X).

Mengulas fakta dan trivia tent
...more
Jennifer
Mar 29, 2013 rated it it was amazing
I think the book is quite entertaining (even for adults). Nevertheless, children should have a certain age to bei allowed to read it because some of the stories are a bit gruesome.
Syed Muhammad Danial
May 11, 2017 rated it really liked it
Shelves: history
"It's dreadfully deadly, but wickedly enjoyable" like the back of the book said, it is true. This book is full of facts and history. Not just some random and boring facts, but most of it are gore and kinda awesome! This book teachs you how to make a mummy and even shrinking a head! A must have book for fact lovers and history enthusiasts too!
Ismail Sunni
Kumpulan fakta tentang kematian. Bacaan ringan.
Nura
Jan 28, 2014 rated it liked it  ·  review of another edition
Buku langka yang membahas kematian dengan ringan. Isinya berupa kumpulan fakta yang berkaitan dengan kematian, seperti museum menyeramkan, warna berduka, kematian yang mengecewakan, sepuluh alat penyiksaan paling mengerikan, perayaan hari orang mati, sampai bahaya di dalam toilet. Nggak disarankan buat orang yang lemah perutnya, karena banyak eksperimen yang bisa bikin perut mual dan terbayang darah yang berceceran.

Mau nambahin sedikit tentang kuburan bayi di Toraja, tepatnya di desa Kambira. R
...more
Edotz Herjunot
Mar 06, 2016 rated it liked it
Buku ini ngasih banyak wawasan tentang kejadian jaman dulu, kebanyakan luar negeri, mulai dari kematian sampai kebiasaan2 aneh.

Bukunya nggak serem, ilustrasinya malah bikin cengir2.. masalahnya kebanyakan infonya nanggung, jadi konsepnya semacam dibikin sekedar tau aja.
Puput Krisnasekar
Nov 03, 2013 rated it really liked it  ·  review of another edition
Since I don't mind reading thriller, every single dreadful explanation written in this book seems fun to me. I was impressed by the title, then I was eager to know more about it.
This book inspires me to continue my project (a thriller novel).
Hobby

Penuh dengan illustrasi yang menarik, yang bikin kisah 'mengerikan' jadi lumayan bisa diterima (sekaligus lucu)

more about this book, check on my review at here :
( http://lemarihobbybuku.blogspot.com/2... )
Lady Grey
Nov 01, 2016 rated it liked it
Shelves: history
Sometimes funny a really scar - mainly the medicine procedures during Middle Ages and strange ways of death.
Elifnaz
Jun 13, 2015 rated it liked it
Konusunun ölülerle ilgili olduğunu bilseydim almazdım. İlgi çekici birkaç şey dışında saçmaydı biraz
Augustine
Apr 06, 2015 rated it it was amazing
Interesting. Entertaining. One book for one death package
Zoltán Forrai
rated it really liked it
Jul 17, 2017
Siti
rated it really liked it
Aug 11, 2017
Delphine
rated it it was amazing
Jul 27, 2014
Tom
rated it it was amazing
May 15, 2014
Cristiana
rated it liked it
Mar 23, 2013
Dalila
rated it liked it
Feb 29, 2016
Lucas
rated it really liked it
Mar 27, 2013
Heather
rated it liked it
Jun 22, 2015
Eleskontur
rated it really liked it
May 26, 2017
Altuğ Uşun
rated it it was ok
Dec 20, 2015
Pietra
rated it really liked it
Dec 25, 2016
Octoryna Ayuningtyas
rated it it was ok
Jun 28, 2017
Saša
rated it really liked it
Aug 01, 2015
Carolina Gonzalez
Apr 26, 2017 rated it liked it
Super fun and cultural although macabre book. But who am I kidding I love macabre and morbid stories. I will grab this book again whenever I fancy to read about the futility of life.
Ayush Jindal
rated it it was amazing
Jan 19, 2016
Febriana Ramadhani
rated it really liked it
Jan 22, 2017
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
13 followers
Clive Gifford is a highly experienced journalist and author with over 170 books published and more than 800 features and stories written for adults and children.

Clive is an unusual author who likes to work in both fiction and non-fiction. Perhaps this reflects his unusual life which, so far, has seen him travel to over 70 countries, be held hostage in Colombia, go parachuting, coach several sports
...more