Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “HERO” as Want to Read:
HERO
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

HERO

3.3  ·  Rating details ·  46 Ratings  ·  6 Reviews
Hero, kompilasi cerita mengenai “Hero” dari lima penulis yang berlainan, Brader Leplep (http://bilamentolmenyala.blogspot.com/) , Bozu (http://iniblogkechai.blogspot.com/) , Lord Zara (http://shafaza-zara.blogspot.com/), Fikri Misti (http://fikrikacak.blogspot.com/) dan Shahir ( http://msaherr.blogspot.com/) .

Mengisahkan lima buah cerita dalam satu buku. Kisah mengenai her
...more
Paperback, 232 pages
Published December 10th 2011 by Lejen Press
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about HERO, please sign up.

Be the first to ask a question about HERO

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
Rating details
Sort: Default
|
Filter
Gobokairina
Ini kompilasi cerita daripada 5 penulis yang sememangnya agak popular di kalangan blogger. Kisah yang pendek-pendek, tidak saling berkait dan mudah dibaca oleh para pembacanya.

Dua Jalan Di Kuala Lumpur oleh Shahir
Ini kisah dua sahabat – Adib & Nizam. Bertahun berpisah kemudiannya mereka dipertemukan dalam satu adegan yang sangat memeritkan. Adib ketika itu menjadi buruan polis, dan polis yang memburunya tak lain tak bukan adalah Nizam. Nampak cliché. Tapi bila penulis menggunakan teknik imb
...more
Nur Fatin Aliyya  Azizan
akhirnya, berjaya juga aku habiskan baca novel ni sebelum balik cuti.

now, everyone can be a hero, in our own way, own style, own perception.terang lagi bersuluh, judul novel ni 'HERO' yang mengupas kisah kisah berlandaskan tema hero. tanpa kita sedari, setiap hari kita jadi hero pada diri sendiri, buat keputusan, tolong diri sendiri, tolong orang lain, itu pun dikira hero, dengan buat benda2 baik dan yang boleh menambahkan pahala, tak ke hero namanya tu? :)

lantaklah orang nak kata apa yang penti
...more
broken button
May 07, 2012 rated it liked it
Koleksi cerita-cerita HERO yang tiada super power. Bukan Superman je boleh jadi HERO. Kene ingat tu.


Baidewai, prakata dia sangat power:

Kalau satu hari nanti awak jadi HERO, jadilah HERO yang tak tinggal solat. HERO yang macamni adalah HERO paling rare sekali di muka bumi. Tak guna kalau jadi HERO setakat di kaca TV mahupun di mata manusia kalau di sisi sang pencipta awak jauh dariNya.

zulhelmimalek
Aug 04, 2012 rated it liked it
Shelves: lejen-press
himpunan tulisan dari beberapa orang penulis, dan aku rasa untuk mengisi masa terluang dan mahukan sesuatu untuk dibaca buku ni kira sesuai.

tapi paling aku suka kisah hero yang paling hero tulisan leplep. macam gampang sebab leader umat manusia dalam kisah tu pipiyapong, kahkahkah.
Khairul Umar Hamzah (Kuhaf)
Aug 04, 2012 rated it really liked it
Tak semua orang mampu jadi hero dalam dunia ni,tapi paling tidakpun jadilah hero kepada diri sendiri.

Apa yang aku perasan tentang penulisan buku ini adalah ceritanya yang disampaikan melalui perbuatan hero kepada diri sendiri.

Biasalah,penulisnya pun hero juga.
Hana Jimi
Apr 03, 2012 rated it liked it
idea semua gila2.kelakar.

kalau 1 hari nanti awk jadi HERO,jadilah HERO y x tinggal solat. HERO y macamni adalah HERO paling rare sekali di muka bumi. X guna kalau jadi HERO setakat di kaca TV mahupun di mata manusia kalau di sisi sang pencipta awak jauh dariNya. :)
Arif
rated it it was amazing
Apr 03, 2012
Nurul Syafiqa
rated it it was ok
Dec 15, 2012
Sheydah
rated it it was amazing
May 16, 2012
Abrar Shafie
rated it liked it
Dec 24, 2012
Syafiq Ali
rated it it was ok
Jan 24, 2014
Yunonano
rated it it was amazing
Jun 26, 2013
Khairul
rated it liked it
Jun 27, 2014
Nut  Yaa
rated it really liked it
Apr 02, 2012
Dan Qirin
rated it really liked it
Jun 11, 2013
King Casablanca
rated it it was amazing
Nov 21, 2013
Fdhl
rated it liked it
Jun 14, 2012
Senad
rated it really liked it
Oct 13, 2012
Aisa
rated it really liked it
Apr 17, 2012
Ahmad Sake
rated it did not like it
May 09, 2012
Shafaza Zara
rated it it was amazing
Jan 06, 2012
Hassanal Basrí Abdullah
rated it it was amazing
Apr 15, 2015
Leplep
rated it really liked it
Nov 04, 2012
Muiz
rated it really liked it
Apr 27, 2012
Pepol
rated it liked it
Sep 01, 2012
Biilaabells
rated it liked it
Jul 02, 2012
Nad
rated it really liked it
Nov 17, 2015
Aman Abu bakar
rated it really liked it
Mar 28, 2013
Fadil Jaffar
rated it really liked it
Apr 17, 2013
Mohd Adib Mohd Aini
rated it it was ok
Apr 29, 2012
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
No trivia or quizzes yet. Add some now »