Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Bisik-Bisik Gelora” as Want to Read:
Bisik-Bisik Gelora
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Bisik-Bisik Gelora

3.95  ·  Rating details ·  204 Ratings  ·  23 Reviews
Paperback, 598 pages
Published 2011 by Buku Prima
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Bisik-Bisik Gelora, please sign up.

Be the first to ask a question about Bisik-Bisik Gelora

Community Reviews

(showing 1-30)
Rating details
Sort: Default
|
Filter
Gobokairina
May 24, 2011 rated it liked it
Shelves: koleksi-ga
Percaya. Tuhan selalu punya rahsia – Faisal Tehrani

Aku tak ingat dalam buku apa petikan di atas tetapi ini sudah cukup aku gambarkan keseluruhan kisah BBG. Ya, ada masanya kita kalah dengan rasa hati. Cuba menidakkan takdir yang membelenggu. Hati-hati. Mungkin apa yang kita mahukan itu bukanlah yang terbaik untuk kita. Percaya. Tuhan memang selalu punya rahsia.

Banin Arumi anak tunggal dalam keluarga Tuan Akalil. Mungkin kerana terlalu dimanjai oleh isterinya, Arumi membesar menjadi gadis yang na
...more
Mai
May 29, 2011 rated it liked it
cerita yang agak banyak konflik. tapi okey je rasanya baca tanpa banyak masalah mungkin dah menjadi "trademark" penulis suka buat watak hero yg menyakitkan hati.
Ella
Jan 08, 2017 rated it liked it
Melelahkan.
Myshortest review..ever.

NLB
nilam
Sep 25, 2013 rated it really liked it
apa yang sy nak ckp dlm novel ni..sgt sedih menjadi seorang Banin Arumi..dari first sampai ke last rasanya x de yg bahagia bg Arumi..

tp apa2 pun suka kelainan dlm novel ni..sesiapa yang nak lari dari novel yg klise boleh la baca bisik2 gelora ni..sbb ia sgt lain.

cuma satu je..lambat sgt penulis tunjukkan kebahagiaan diantara Jad dan Arumi...X puasa rasanya..
Zura
Apr 14, 2012 rated it did not like it
Amatured! Memeranjatkan kerana Fauziah Ashari adalah novelis yang terkenal dengan trilogi Ombak Rindu yang dikira sangat berjaya hingga diadaptasi ke layar perak. Masih berkuasa memberi kesan walaupun dibaca berulang-kali.

Lain halnya dengan novel terbaru Bisik-Bisik Gelora ini yang mempunyai jalan cerita klise dan tidak kuasa dibahas lagi. Namun garapan, penulisan dan dialognya sangat berbeza dengan novel-novel Fauziah Ashari yang lain. Ianya seolah-olah ditulis oleh penulis amatur yang baru men
...more
Shahirah Adnan
May 27, 2018 rated it really liked it
Ohhmyyyygoddd. It was painful to start with. Honestly, the first quarter of the book was full with quarrels, resentment, hatred and all the negative things. However, I couldn’t admit that the plot was very engaging.

Love the development character of the Arumi. From young and unmatured girl to a lady kind of adults and lastly the motherhood and wifey kind of lady. Really love to see the character development went very smoothly but I guess the compliment not applicable to the hero. The hero is con
...more
Ubi
May 18, 2018 rated it did not like it
Tak berapa berkenan sgt cerita rogol2x ni
Azizah
Jul 24, 2015 rated it liked it
Shelves: kcbaca-2011
Penulis: Fauziah Ashari
Penerbit: Buku Prima @ Grup Buku Karangkraf
ISBN978-967-0184-48-7
Harga: RM 25.90 / RM 28.90
M/S: 598
Cetakan 1 – 2011

Cinta yang berbisik di hati kan kusulam
Menjadi bait-bait gelora beralun rindu.


Blurb:

Banin Arumi atau Umi adalah gadis nakal dan lincah. Bapanya, Tuan Akalil menghantar dia ke kampung agar anaknya itu akan berubah tingkah laku kerana kampung mertuanya jauh dari kota. Di kampung, Arumi telah bertemu dengan Jad Izzuddin, seorang pemuda yang alim di hadapan keluarg
...more
Haslinda
Jul 05, 2011 rated it liked it
Banin Arumi atau Umi adalah gadis nakal dan lincah. Bapanya, Tuan Akalil menghantar dia ke kampung agar anaknya itu akan berubah tingkah laku kerana kampung mentuanya jauh daripada kota.

Di kampung, Arumi telah bertemu dengan Jad Izzuddin, seorang pemuda yang alim di hadapan keluarga namun am...at nakal di belakang mereka. Suatu hari tanpa diduga, Arumi dan Jad telah bertemu. Pertemuan itu telah menyatukan mereka ke alam perkahwinan.

Namun di hari pernikahan mereka, Arumi mendapat berita yang kedu
...more
Suria A.Rahman
May 25, 2011 rated it liked it
Shelves: alaf-21
terlalu ketara persamaan dengan hasil karya sebelum ini OMBAK RINDU. tidak terlalu teruja sangat kerana plot cerita yang disalin dr OMBAK RINDU.ada plot2 cerita yang nampak tergantung.Perubahan karekter watar yg terlalu drastik.cerita ini x banyak segmen flashback cuma plot melompat tahun tu macam kekeringan idea pengolahan cerita. Plot2 romantik yg x berapa nak dramatik. dialog pun banyak klon dialog dalam OMBAK RINDU.Diharapkan karya yang akan datang lebih segar dan lebih teruja.
azian2575
Jan 14, 2013 rated it liked it
Banin Arumi & Jad Izzuddin

Banyak dugaan yang mereka hadapi..
Cara dipertemukan & dijodohkan..
Hanya Allah yang tahu rahsianya..

Jad: "Mungkin Allah masih mahu aku jadi suami kau. Masih sudi jadi isteri aku?"

Umi: Akhirnya bahagia milik aku dan dia. Sungguh aku amat mencintainya. Lelaki pertama dan moga yang terakhir tercipta untukku. Alhamdulillah, serabut di kepala kisah 12 tahun yang lalu sudah terungkai. Alhamdulillah, dia tidak sejahat yang aku duga. Alhamdulillah.
Hajariah Alias
Dec 16, 2015 rated it really liked it
Tahniah buat cik penulis Fauziah Ashari...best citer ni...bad boy yang sgt nakal....masuk penjara , menjadi suami yg sgt menyakitkan hati tapi masih tidak mampu melepaskan si istri...kata-kata dan perbuatan yang amat menyakitkan...namun bahagia masih milik mereka...bagiku citer ni lebih ohsem jika penulis merendahkan sedikit ego sihero di saat kebenaran terungkai....lagi tambah ummph jika hero menunjukkan sikap yang lebih sweet di akhir citer...namun ku suka citer ni 4.2*..Tahniah!!!
Syahida
Sep 26, 2012 rated it really liked it
ya, jalan cerita yang lebih kurang sama dengan siri2 ombak rindu sebelum ni. mukaddimah seiras pergilah sepi. Tapi, cerita macam ni lah yang banyak pengajarannya walau banyak penderitaan mental dan fizikal. saya suka fakta2, hadis2 dan ayat Allah yg diselitkan adalah yang mudah difahami dan diamal.
Midori
Feb 02, 2012 rated it it was ok
Jalan cerita terlalu berat..berat hati juga nak membaca sehingga habis...Penderaan emosi ,mental dan fizikal. Novel tulisan Fauziah Ashari tak pernah lari dari adengan romantis & berahi..
Afiqah
Feb 08, 2016 marked it as to-read
for me...i like it..suka sngt2 dgn watak bad boy yg dibawa hero dya tu...blagak2 alim...Tapi..Ending terus x best...Saya pikiaq punya pikiaq novel nie akan hadiahkan ending yg romantik giler2...
Ran
Jun 30, 2013 rated it really liked it
Not bad la. Walaupun jln ceritanya agak berat, tp aku mmg suka gaya penulisan FA
Naza
Mar 17, 2012 rated it really liked it
Shelves: done-reading
best....banyak dugaan yang ditempuhi dalam novel ini...
Tigrisliyana
Announcement! Saya nak jual buku ni for RM Rm15. Pada sesiapa yang berminat bolehlah PM
...
MamaErra
Jun 25, 2011 rated it liked it
jalan cerita yang agak berat...
mengambil masa untuk aku menamatkan pembacaan
tentang konflik perasaan ~ ingin memiliki & menguasai, dendam, benci, marah, ego, dsb
Novel Annie
Mar 26, 2014 rated it it was amazing
novel ni sgt tragis.. air mata begitu murah mengalir. tp novel ni sgt best..
Amira
Sep 09, 2013 rated it did not like it
Sebenarnya aku dah tersalah beli buku ni. Dah lama gila baca buku ni. Bahasa sangat formal. Tak kena jiwa aku. Klise. Tak islamik sangat. Hmm just not my cup of tea
Bawang
Jun 09, 2013 rated it it was ok
banyak main emosi cite nih.penat tunggu bile nak berbaik watak2 utama.nway, the writer tidak mengecewakan pembaca dengan gaya penulisan beliau.keep it up.
Azilah
rated it liked it
Mar 10, 2013
Ikahaniza
rated it liked it
Apr 04, 2018
Ain Izzati
rated it really liked it
Feb 11, 2013
Wansue
rated it it was amazing
Oct 19, 2011
Noor Faezah
rated it it was amazing
Apr 14, 2013
Hopeless
rated it liked it
Jul 31, 2013
Mazia Ana
rated it it was amazing
Jan 24, 2013
Anne
rated it it was amazing
Sep 08, 2014
« previous 1 3 4 5 6 7 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Nyanyian Tanjung Sepi
  • Chinta
  • 7 Hari Mencintaiku
  • Jauh
  • Hati Kala Cinta
  • Terukir cinta
  • Bicara Hati
  • Mungkinkah
  • I Love You, Stupid!
  • Ya Maulana
  • Pelangi Cinta Buat Suami
  • Aku Yang Kau Tinggalkan
  • Doktor Cinta
  • Gemersik Kalbu
  • AD + IZ
  • Baju Pengantin Mak Andam
  • Gadis Edisi Terhad
114 followers
Famous novelist become a phenomenon in Malaysia with his "Ombak Rindu" which was adapted to the screen.