Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Akhir Sebuah Cinta” as Want to Read:
Akhir Sebuah Cinta
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Akhir Sebuah Cinta

3.7  ·  Rating details ·  150 Ratings  ·  13 Reviews
Kehadiran Khuzairi dalam hidup Mimi Atia telah mencabar kesabarannya sebagai seorang wanita.
Paperback, 652 pages
Published April 3rd 2009 by Buku Prima (first published 2009)
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Akhir Sebuah Cinta, please sign up.

Be the first to ask a question about Akhir Sebuah Cinta

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
Rating details
Sort: Default
|
Filter
مستور١ مكنن
Jan 28, 2013 rated it it was ok
Ok. Pertamanya aku beli novel ni sebab ada tulisan ‘PALING LARIS’ kat cover. Tapi tu la.. taste orang berbeza-beza. Aku tak suka cerita yang letak nama pelik-pelik dan panjang-panjang. Dalam cerita ni kisah Mimi Atia, Tengku Khuzairi dan Tengku Ezairy. Berkisarkan pembunuhan Tengku Hufzaireiy. Tengok.. nak taip nama pun aku kene ‘merujuk balik’ novel. Ceritanya tak berapa mengujakan tapi aku baca cepat jugak. Sebab tak larat dah nak baca cerita gaduh-gaduh adik beradik berebut perempuan yang sam ...more
Ella
Apr 15, 2016 rated it it was ok
Two words status for this book : "Its complicated".
Ubi
Jul 06, 2018 rated it liked it
Cerita ok tp feel tu x smpai. Kenapa agaknya...
Rya Rizyana
Apr 17, 2011 rated it really liked it
Dari awal pembacaanku, terus terang aku katakan aku benci dengan watak Tengku Khuzairi. Pertemuan dengan Mimi Atia berlaku apabila Tengku Khuzairi bersembunyi di rumah Mimi Atia apabila dia lari dari buruan polis kerana didakwa membunuh ayahnya sendiri.

Selama Tengku Khuzairi tinggal di rumah Mimi Atia, hanya layanan buruk yg diberikan kepada Mimi Atia. Mimi Atia dilayan seperlu hamba. Namun diam-diam Mimi Atia memendam rasa kasihnya pada Tengku Khuzairi. Dalam pada masa yang sama, abang Tengku K
...more
Juliza
Aug 07, 2011 rated it it was ok
Dua saja komen hamba tentang novel pertama (kalau tak silap) tulisan Siti Nur Dhuha ini iaitu:

1. Gaya bahasa dan susunan ayat-ayat sangat 'mentah'. Agak payah untuk hamba cerna.
2. Jalan cerita yang hendak disampaikan sudah menarik tapi penulisannya mengecewakan.

Tapi, hamba faham bukan senang untuk menghasilkan sebuah novel lengkap dan sangat payah untuk menghasilkan novel pertama yang sempurna. Hamba sendiri pun tak mampu dan untuk itu tahniah untuk Siti Nur Dhuha.
(^_^)
azian2575
Apr 25, 2011 rated it really liked it
Mimi Atia & Tengku Khuzairi

Hampehhss betol si Tengku ni!!
Kalau suka cakaplah suka!
Ni tak, habes dia hamput nye si Mimi.. sian dia.. huhu :(

Tengku Khuzairi: I love you so much.
Mimi Atia: I hate you so much!! :p
Masliana
Sep 14, 2011 rated it really liked it
sangat menarik...tidak rugi membacanya.. :-)
Afifah.
Jul 06, 2012 rated it really liked it
Boleh tahan. Tak rugi baca. Jalan cerita okey, walaupun ada sedikit kurangnya. Biasa lah tu. Tak akan ada yang sempurna. Apepn, tahniah penulis.
Shaharina
Dec 27, 2013 rated it liked it
Shelves: in-shelf-malay
ending mcm tu je ke?? +.+
Suria A.Rahman
Jun 02, 2011 rated it it was amazing
Shelves: buku-prima
Tidak Menghampakan
Aqis
rated it it was amazing
Dec 11, 2012
Mohd Ashmunir
rated it it was amazing
Feb 11, 2015
Rahimah Mansor
rated it really liked it
May 24, 2014
Nurul Badriah
rated it really liked it
Nov 23, 2012
Qaydahlia
rated it liked it
Aug 28, 2013
Aznirah Azreen
rated it it was amazing
Apr 03, 2013
Putri Indah
rated it it was amazing
Feb 09, 2013
Intan
rated it really liked it
Jun 18, 2015
Umisyafiqa
rated it it was amazing
May 29, 2013
Intan
rated it it was ok
Sep 08, 2013
Hafizah
Best jugak..kind of touching
Farah Nadzirah
rated it it was amazing
Aug 07, 2018
Ikmal
rated it it was amazing
Sep 06, 2014
Haidazarina
rated it it was amazing
Oct 05, 2013
Miinah Novel
rated it really liked it
Sep 19, 2012
Shazalila Shah
rated it really liked it
Sep 04, 2014
Sha889
rated it liked it
Oct 18, 2017
Nadzirah Lee eun na
rated it really liked it
Mar 26, 2013
Zirah
rated it liked it
Jul 15, 2013
« previous 1 3 4 5 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Kahwin Ganti
  • Doktor Cinta
  • Terukir cinta
  • Awek Pisang Goreng
  • Seseorang Untuk Aku
  • Cinta Kau dan Aku
  • Kampung Girl
  • Selimut Malam
  • Gadis Edisi Terhad
  • Chandelier
  • Sha & Shah
  • Kau yang Satu
  • Cik Blur Dan Encik Ikhlas
  • Guy Next Door
  • AD + IZ
  • Suamiku Paling Sweet
  • Seteguh Fayqa
  • Kontrak Janji Setia Antara Kita