Yudhi Herwibowo

Nenangs
5,019 books | 477 friends

Teguh
937 books | 563 friends

melmarian
1,120 books | 771 friends

Stella_bee
2,627 books | 508 friends

Rio Johan
657 books | 413 friends

Perdani...
1,941 books | 341 friends

L.R.W. Lee
637 books | 4,905 friends

Lalu Fatah
1,093 books | 881 friends

More friends…

Yudhi Herwibowo

Goodreads Author


Born
Palembang, East Sumatra , Indonesia
Website

Genre

Influences
Sidney Seldon, Bubin Lantang, Seno Gumira Ajidarma & Yanusa Nugroho,

Member Since
November 2009

URL


YUDHI HERWIBOWO ia an Indonesian novelist. He was wrote a many book already, from a kind of genres. Usually he use HIKOZZA for japanese novel that he wrote and YUDHI H. for some comedy novel

Pandaya Sriwijaya di Storial.co

Novel Pandaya Sriwijaya yang pernah rilis tahun 2009 di Penerbit Bentang, bulan Maret ini akan dirilis di Storial.

Buat kawan-kawan penggemar cerita silat dengan latar sejarah, yang tahun-tahun terakhir ini makin jarang ditemui, bisa langsung cus di TKP ya. Jangan lupa juga, follow akunku yaaa… 🙂

Ini linknya:

https://storial.co/book/pandaya-sriwijaya?utm_source=blog.storial.co&utm_medium=referral& Read more of this blog post »
 •  0 comments  •  flag
Share on Twitter
Published on March 03, 2021 00:19
Average rating: 3.64 · 577 ratings · 192 reviews · 30 distinct worksSimilar authors
Halaman Terakhir

3.87 avg rating — 82 ratings — published 2015
Rate this book
Clear rating
Enigma

3.21 avg rating — 57 ratings — published 2013
Rate this book
Clear rating
Untung Surapati

by
3.63 avg rating — 38 ratings — published 2011
Rate this book
Clear rating
Mata Air Air Mata Kumari

3.67 avg rating — 39 ratings — published 2010 — 2 editions
Rate this book
Clear rating
Asoi Geboi Bohai

3.53 avg rating — 36 ratings — published 2008
Rate this book
Clear rating
Pandaya Sriwijaya: Dendam d...

3.52 avg rating — 29 ratings — published 2009
Rate this book
Clear rating
Kuch Kuch Lebai Hai

3.58 avg rating — 24 ratings — published 2008
Rate this book
Clear rating
[un]affair

3.28 avg rating — 25 ratings — published 2012
Rate this book
Clear rating
Empat Aku: Sekumpulan Kisah

3.48 avg rating — 21 ratings — published 2019
Rate this book
Clear rating
Perjalanan Menuju Cahaya

3.85 avg rating — 20 ratings
Rate this book
Clear rating
More books by Yudhi Herwibowo…

Upcoming Events

No scheduled events. Add an event.

Coraline
Yudhi Herwibowo is currently reading
by Neil Gaiman (Goodreads Author)
bookshelves: currently-reading
Rate this book
Clear rating

 
Kekasih Marionett...
Rate this book
Clear rating

 
Selama Kita Terse...
Rate this book
Clear rating

 

Yudhi’s Recent Updates

Yudhi Herwibowo wrote a new blog post

Pandaya Sriwijaya di Storial.co



Novel Pandaya Sriwijaya yang pernah rilis tahun 2009 di Penerbit Bentang, bulan Maret ini akan dirilis di Storial.Buat kawan-kawan penggemar cerita s Read more of this blog post »
The Bridge on the Mississippi by Morris
“Lucky Luke: I wonder how you manage to read with everything that's going on.

Jolly Jumper: By turning the pages just like everyone else.”
...more
Morris
More of Yudhi's books…
“Dulu sebelum saya memulai menulis buku, seorang penulis buku senior pernah berkata di sebuah acara bedah buku, 'sudah berapa banyak kalian membaca buku? Belasan, puluhan atau ratusan? Lalu apa sesuatu yang berlebihan kalau kita membuat satu buku saja, yang kemudian dibaca orang?”
Yudhi Herwibowo, Pandaya Sriwijaya: Dendam dan Prahara di Bhumi Sriwijaya

“Tak ada masalah yang terlalu berat, atau yang terlalu ringan. Kalau terlalu berat, tentu kita tak akan bisa menghadapinya, dan bila terlalu ringan, kita takut cenderung meremehkannya”
Yudhi Herwibowo, Miracle Journey: Kisah Perjalanan Penuh Keajaiban Kitta Kafadaru

“Semua yang diciptakan tentu selalu ada tujuannya. Tapi tentu saja terkadang engkau boleh memilih. Kalau engkau tak ingin kelebihan yang diberikan kepadamu, tentu engkau bisa.. mengabaikannya, bukan?"

"Mengabaikan?"

"Ya, anggap saja engkau tak pernah punya kelebihan itu. Berlakulah seperti orang biasa.”
Yudhi Herwibowo, Miracle Journey: Kisah Perjalanan Penuh Keajaiban Kitta Kafadaru

Topics Mentioning This Author

topics posts views last activity  
The Seasonal Read...: This topic has been closed to new comments. Completed Tasks: PLEASE DO NOT DELETE ANY POST IN THIS THREAD 3089 658 Feb 28, 2017 09:01PM  
Crazy Challenge C...: Dollars and Sense 212 240 Jul 21, 2020 03:30PM  
“Mendingan baca, ketimbang gak baca
Mendingan nulis, ketimbang gak nulis”
Bandung Mawardi

“We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”
Chuck Palahniuk, Diary

“So many books, so little time.”
Frank Zappa

“Dulu sebelum saya memulai menulis buku, seorang penulis buku senior pernah berkata di sebuah acara bedah buku, 'sudah berapa banyak kalian membaca buku? Belasan, puluhan atau ratusan? Lalu apa sesuatu yang berlebihan kalau kita membuat satu buku saja, yang kemudian dibaca orang?”
Yudhi Herwibowo, Pandaya Sriwijaya: Dendam dan Prahara di Bhumi Sriwijaya

“Lucky Luke: I wonder how you manage to read with everything that's going on.

Jolly Jumper: By turning the pages just like everyone else.”
Morris, The Bridge on the Mississippi

345 Goodreads Indonesia — 23605 members — last activity May 12, 2021 10:53AM
Goodreads Indonesia dibentuk tanggal 7 Juni 2007 oleh Femmy Syahrani dan ditujukan untuk para pembaca buku berbahasa Indonesia yang ingin mendiskusika ...more
220 Goodreads Librarians Group — 125352 members — last activity 0 minutes ago
A place where all Goodreads members can work together to improve the Goodreads book catalog. Non-librarians are welcome to join the group as well, to ...more
26989 Goodreads Authors/Readers — 39559 members — last activity 1 hour, 19 min ago
This group is dedicated to connecting readers with Goodreads authors. It is divided by genres, and includes folders for writing resources, book websit ...more
743 manga lover — 953 members — last activity Jul 03, 2020 03:02PM
for those who love japan manga as naruto, one piece, bleach, nana, parfait tic, nodame cantabile, full metal alchemist, death note, 21th century boys ...more
63141 Kastil Fantasi — 1937 members — last activity Mar 23, 2021 11:22PM
Komunitas Kastil Fantasi diadakan untuk menjembatani seluruh penggiat genre fantasi. :) Pembaca, penulis, ilustrator, penerjemah, penerbit, siapa pun ...more
More of Yudhi’s groups…



Comments (showing 1-5)    post a comment »
dateUp arrow    newest »

e.c.h.a Nah...khan kalau kaya gini lebih keren hahahahaha


e.c.h.a Gw juga suka pilm Up Yud....gemez sama Russel hahahaha

Eh tapi buku-buku mu sudah masuk ke database Goodreads khan? Kalo memang sudah banyak..apply goodreads author aja..

Wah..pernah ngarang ciklit juga..hebat berarti semua genre kamu libas ya Yud hahahaha


message 3: by e.c.h.a (last edited May 03, 2010 10:55PM)

e.c.h.a ooooo....

Wah sudah berapa buku yangditerbitin nih? semuanya sama genre fiksi sejarah Yud?


e.c.h.a Hi Yudhi...salam kenal :)

Foto profilnya buku baru mu ya...tentang apa ceritanya?


message 1: by Ikra

Ikra Amesta salam kenal yah mas


back to top