♥Books, Coffee, Music & Ireland♥ discussion

353 views
♥Books♥ > What are you currently reading?

Comments (showing 1-50 of 2,559) (2559 new)    post a comment »
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 51 52

message 1: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain Hello ladies.
So, seeing as we're all into books I was just wondering what you were all reading at the moment.

As for me, I took the lovely Soph's advice & and am re-reading Northanger Abbey (an Austen, what else - I'll get onto another author soon). And it's a great experience because it's been so long since I last read it that I can't remember a lot of the details & dialogue so it feels as if I'm reading an Austen for the first time. Which is a huge deal as she only wrote 6 books and it doesn't take long to get through them :(
What book's got your attention at the moment?


message 2: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
yes i wish she wrote more..
and SAME!!! im reading that at the moment on the advice of the wonderful Alice :) <3 and im loving it!


message 3: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
Lol I'm happy to be called wonderful, delightful ladies. ;) lol I loved that book <3
I'm reading pride and prejudice on recommendation from dear Soph :) loving it sooo much!! I agree, wish shed written more :/


message 4: by Steph (new)

Steph  | 591 comments I'm currently reading Charles Dickens, A Tale of Two Cities, I'll have to check out Austen - love her work that's made it to the big screen but haven't read anything yet


message 5: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
'lovely soph' and 'dear soph' <3
Love my amazing friends on good reads and all my fellow Janeites :) <3 <3 <3


message 6: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
Oh Stephanie!! As my recommendations seem to be going down ( ;) ) well (which I am glad of ;) ) I recommend p and p!! It's amazing and the one I started with :D though, which is our fav adaptation/fav story?


message 7: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
Stephanie: I agree with Soph, start with P&P, or NA, but prolly P&P. :) btw, how is Dickens these days? ;) havent read him in awhile. ;P

Soph: I agree, in that Goodreads has given me lots of good friends! Lol


message 8: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain Stephanie wrote: "I'm currently reading Charles Dickens, A Tale of Two Cities, I'll have to check out Austen - love her work that's made it to the big screen but haven't read anything yet"

Oh, what do you think of it so far? Have you read other Dickens?


message 9: by Rachel (new)

Rachel P | 64 comments Already read all of Austen's. Totally wish she wrote more:) So now I'm reading Beowulf(for school) and The Screwtape Letters(on my own) I'm really enjoying both!


message 10: by Steph (new)

Steph  | 591 comments Thanks for the recommendation - I'll start there - Dickens is good, his writing is very descriptive and he uses many analogies for those descriptions so one paragraph could be very in-depth on something simple so I feel that if I'm not focused I get distracted and find myself thinking...."what were we talking about?" ha ha so I find that I can't just buzz through it like a modern novel but with that said I do really like it.

I've never read anything else by him and I just felt that I wanted to get some of the classics on my read list - I thought it was almost a rite of passage to be able to say ...yes I've read the works of Charles Dickens, and I'd like to add Austen’s work to that as well. I did pick up Oliver Twist on a two for one shelf at the book store so I'm looking forward to that too.


message 11: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
Stephanie wrote: "Thanks for the recommendation - I'll start there - Dickens is good, his writing is very descriptive and he uses many analogies for those descriptions so one paragraph could be very in-depth on some..."

I am SO looking forward to Oliver Twist! when I was about 8, the Great Illustrated Classic of that was my favorite book and I read it over and over! ;)


message 12: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
'Thanks for the recommendation '
Welcome :)


message 13: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain I want to read Oliver Twist as well, but I think my next Dickens will be Little Dorrit simply because I want to watch the adaptation of it as Macfadyen's in it ;) Although I've heard it's a bit of a tough read :S


message 14: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
Adaptation is great :D


message 15: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain Hehe, ok, that'll give me good incentive to power through the book.


message 16: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
Hhhh u haven't seen Little Dorrit???? Shock! L I didn't like the bad guy much and there was one or two "ew" parts, but it was mostly gr8!!!!


message 17: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
yes i know what you mean! bad guy? remind me... having a brunette blonde moment... ;)
and was quite sad towards the end.
but overall - totally worth it and MacFayden - amazing!!! <3 <3 <3


message 18: by Steph (new)

Steph  | 591 comments I would like that too - I did see on my BBC Emma movie the preview for Little Dorrit and it did look like a good story


message 19: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
It is :) I liked it anyway :) and MacFayden is a bonus - no side burns though unfortunately ;)


message 20: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain Haha, aww, the terrible loss :P

Alice wrote: "Hhhh u haven't seen Little Dorrit???? Shock! L I didn't like the bad guy much and there was one or two "ew" parts, but it was mostly gr8!!!!"

Yeah, I know, but I have this thing where I have to read the book before seeing the adaptation if I can help it.


message 21: by Nicole (new)

Nicole | 406 comments LadyDisdain wrote: "I have to read the book before seeing the adaptation if I can help it."

Oh, I'm the same way! I read several of Elizabeth Gaskell's books after seeing the movies and loved them, and then I tried to read Cranford, but couldn't get passed the fact that I wasn't able to picture the characters, so I set it aside for future reading (and now I have seen Cranford and LOVED it!)


message 22: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
LadyDisdain: oh, well, thats understandable. I guess it helps you get in a lot of classics?? :D
Soph: You know, the murderer creep guy? lol


message 23: by Steph (new)

Steph  | 591 comments I love to read and/or watch in either order - I love to see the comparison from book to screen because obviously they can't put everything in a show or movie and I'm just so intrigued to see what then needed to be different or what characters were more of a side story and not relevant to the main body of the movie. I get mad though when in a book the physical description of a person is strong yet in a movie they change that.......I think the movie has to change and adapt for time constraints but I always feel that with details like hair color the book should always trump the director’s thoughts to change something - just my thought


message 24: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
Yea its gr8 to see how they portray characters and events on the movies and in the books. ;)


message 25: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain Nicole wrote: "LadyDisdain wrote: "I have to read the book before seeing the adaptation if I can help it."

Oh, I'm the same way! I read several of Elizabeth Gaskell's books after seeing the movies and loved them..."


I've never read Gaskell's books. Not completely anyway. Picked up North & South but didn't finish it before the due date. Will have to get back to that one again I think.

Alice wrote: "LadyDisdain: oh, well, thats understandable. I guess it helps you get in a lot of classics?? :D

Haha yup ;) But I definitely like classic lit anyway so I don't really need much of a push but a visual adaptation's always a good bonus.


message 26: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
'You know, the murderer creep guy? lol '
Having a total blank... >.<

'Yea its gr8 to see how they portray characters and events on the movies and in the books. ;) '
And agree there, which is why i try and keep an open mind and like more than one adaptations of stuff :)


message 27: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
hmm I don't know why you wouldn't remember him. he stays in the same house with them at one point..remember..he kills the dog, too? lol
same here!


message 28: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
WHAT! dog? this is little dorrit we are talking about? which house does he stay in! oh dear...


message 29: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
...the little dorrit with Colin Firth?... the reaally long one. with the dancer/sister/awful girl? lol


message 30: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
not colin firth, Matthew McFadyen!!! LOL I am so confused.
but here is a (link)pic of the bad guy:

http://www.serkis.com/images/9999.jpg


message 31: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
You got Colin on your brain ;)
Why don't I remember this!!!
SPOILERS -
Who does he murder? :S


message 32: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain Does Firth play the character of Arthur as well? Cos that's also what Macfadyen plays :P


message 33: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
No - I think Alice just has Firth on the brain ;)


message 34: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain Ah, I see :P I was just thinking if that was the case then Macfadyen would have played TWO of Firth's past roles. Macfadyen looks a little ... round-faced in Little Dorrit :P Guess because of the no side-burns thing.


message 35: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
Yea! I brain bleeped! Lol hahaha Soph! ;P lol No seriously, I get their names mixed up ALL the time! Lol yea I think I like him more with side burns. :/ pity. lol
he murders the dog, and some random character you dont hear about ...I'm trying to think..I don't know if he like murders any prominent characters, you just know from the beginning thats his forte. lol :/ sooo. yea he's a creep. lol
did u watch all 8 hrs? lol


message 36: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
Does he feature again? What's his link to major characters?
Yes I did watch all... !!! :S series brunette blonde moment!!!


message 37: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
Soph wrote: "Does he feature again? What's his link to major characters?
Yes I did watch all... !!! :S series brunette blonde moment!!!"


Hmmm there IS only ONE Little Dorrit, right? lol hmmm I'm trying to think...did u not recognize him from the pic?


message 38: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
he's trying to kill one of their brothers, I think thats what his connection is...but I can't remember... lol


message 39: by Soph, The Romantic Moderator :) (new)

Soph | 2550 comments Mod
...??? Only one - with MacFayden ... This is weird! Clearly I need to watch it again...


message 40: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
LOL you should. cause I'm confused now too! XD Lol maybe u didnt watch those parts cause he is kinda gross? lol


message 41: by Steph (new)

Steph  | 591 comments ha ha this sounds like that old Abbot and Costello movie....who's on second.......ha ha ha


message 42: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
LOL I love that skit. ;) but I agree, this isn't really going anywhere! ;D


message 43: by Steph (new)

Steph  | 591 comments Alice wrote: "LOL I love that skit. ;) but I agree, this isn't really going anywhere! ;D"

Oh but very entertaining I'm enjoying it ha ha


message 44: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
Lol I'm glad. ;) Soph will just have to watch it again and know what I'm talking about! Lol ;D


message 45: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain I just realised how redundant half of the topic is: "What are you currently reading atm?" Could've left out currently or atm -.-


message 46: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
LadyDisdain wrote: "I just realised how redundant half of the topic is: "What are you currently reading atm?" Could've left out currently or atm -.-"

LOL currently I am reading "When the Heaven's Fall" by Gilbert Morris; GREAT BOOK SERIES! but wouldn't recommend for children. ;P lol its really good though! set during the Reformation/Elizabethan era. :)


message 47: by LadyDisdain (new)

LadyDisdain Haha, no, maybe u misunderstood me? I don't mean we're off topic (that I don't mind at all :P)

I meant the topic title is grammatically incorrect. And it's my own fault! *pout*


message 48: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
LadyDisdain wrote: "Haha, no, maybe u misunderstood me? I don't mean we're off topic (that I don't mind at all :P)

I meant the topic title is grammatically incorrect. And it's my own fault! *pout*"


OH!!! yea...now I get it! its fine! ;D


message 49: by Alice, that crazy moderator (new)

Alice | 4432 comments Mod
haha yea! blond moment!


message 50: by Steph (new)

Steph  | 591 comments LadyDisdain wrote: "Haha, no, maybe u misunderstood me? I don't mean we're off topic (that I don't mind at all :P)

I meant the topic title is grammatically incorrect. And it's my own fault! *pout*"


I got ya :) no worries and we don't need to be that formal...a typo here....a grammer mistake there... a redundant there - no one's keeping track...


« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 51 52
back to top

unread topics | mark unread


Books mentioned in this topic

Of Bees and Mist (other topics)
The Paul Street Boys (other topics)
City of Refuge (other topics)
A Family Affair (other topics)
A Foreign Affair (other topics)
More...

Authors mentioned in this topic

Caro Peacock (other topics)
Madeleine L'Engle (other topics)
Mary Doria Russell (other topics)
Francine Rivers (other topics)
Jane Austen (other topics)
More...