BoekenTrol's Reviews > De eenzaamheid van de priemgetallen

De eenzaamheid van de priemgetallen by Paolo Giordano

Jan 28, 11

bookshelves: bookcrossing, books-i-own, dutch_language, literature_and_fiction, 2011, favorites
Read from January 24 to 27, 2011 — I own a copy, read count: once
BCID: 8130459

Ik vond het een geweldig book. Heb het zo ongeveer in één ruk uitgelezen. Dat overkomt me helaas niet meer zo vaak. Niet zozeer omdat er geen mooie boeken zijn, maar meer omdat er vrijwel geen tijd is. Nu heb ik die gewoon ergens vandaan gesnoept, ik denk van wat slaaptijd ;-)

Maar goed. Ik was direct na het eerste hoofdstuk verkocht. Het levensverhaal van Mattia en Alice, gevangen in een aantal hoofstukken die een beeld geven van de tijd waarin we de beiden volgen.

Wat ik indrukwekkend vond, was dat de schrijver erin geslaagd is zo goed de gedachten, ideeën van de hoofdpersonen te vangen. Net alsof hij het zelf heeft beleefd op de een of andere manier.
De vreemdheid van zowel Alice als Mattia, de eenzaamheid die hen bindt, die hen (tijdelijk) tot bondgenoten maakt. Omdat ze beiden anders zijn dan de andere kinderen in de klas, anders dan hun medestudenten, schept een band die lang standhoudt.

Mattia studeert / werkt aan een universiteit in Noord-Europa en Alice leidt in Italië een totaal ander leven. Waneer Alice Mattia een brieft schrijft, is er en flink aantal jaren verstreken. Ze wil hem in eerste instantie vertellen wat ze gezien heeft, maar ziet er toch vanaf. Uiteindelijk blijkt hun band toch niet sterk genoeg, goed genoeg voor een toekomst samen.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De eenzaamheid van de priemgetallen.

01/26/2011 page 122
01/27/2011 page 234