Chiara's Reviews > The Knight, the Princess & the Magic Rock: A Classic Persian Tale

The Knight, the Princess & the Magic Rock by Sara Azizi
Rate this book
Clear rating

by
4544986
's review
Aug 17, 2012

really liked it
Read in August, 2012

A sweet fairy tale and beautiful pictures bring us to ancient Persia and its magic.
A brave knight, a king's son, falls in love with a beautiful princess. Ufortunately, theirs is a forbidden love, because she is the enemy king's daughter. The brave knight is captured and imprisoned behind a rock so big and heavy, that it can't be moved, and the princess is banished from her kingdom. But all isn't lost: the prince is rescued by his father's bravest knight, helped by the princess.
The tale has hidden wise meanings, as any fairy tale has, which are clearly and simply explained in the last few pages of the book, helping the reader grasp an important truth: wherever and whenever men come from, thay feel the same.

Thanks to Wisdom Tales for the reading.



Una fiaba delicata, corredata da tavole illustrate, ci porta direttamente nell'antica Persia e ci apre le porte alla magia di quella terra lontana.
Un coraggioso cavaliere, figlio di un re, si innamora di una bellissima principessa. Putroppo il loro amore è ostacolato dal fatto che lei è la figlia del re nemico! Il cavaliere verrà catturato e imprigionato dietro una roccia così pesante da non poter essere spostata. La principessa verrà bandita dal suo regno. Ma non tutto è perduto: il principe verrà salvato dal cavaliere più in gamba del regno di suo padre, con l'aiuto della bella principessa.
Questo racconto è simbolico e pieno di significati nascosti tra le righe, che nel libro vengono spiegati con chiarezza e semplicità, per aiutare il lettore ad afferrare un'importante verità: da qualunque luogo o qualunque tempo provengano, gli esseri umani condividono uno stesso cuore.

Grazie a Wisdom Tales per la lettura.
flag

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read The Knight, the Princess & the Magic Rock.
Sign In »

No comments have been added yet.