Jiska's Reviews > De Jacht

De Jacht by Clive Cussler

Aug 18, 12

bookshelves: thriller, gekregen-gekocht, historie
Read from August 17 to 18, 2012

Ik moet toegeven dat ik een beetje teleurgesteld was bij het lezen van dit boek. Dit is het eerste boek van de nieuwe serie 'Isaac Bell' die ik lees en wat duidelijk opviel is dat dit meer een historische thriller is dan een avontuurlijke. Het verhaal speelt zich ook niet meer af rondom het thema 'water/zee'.

Cussler is hierbij dus een andere weg ingeslagen dan bij de eerdere series die hij heeft geschreven. Ik vond de 'numa files', 'dirk pitt' en 'dossier oregon' heel erg goed en misschien waren daarom mijn verwachtingen te hoog.. Ik weet het niet.

Het is niet dat dit een slecht geschreven boek is, zeker niet. Cussler heeft er weer een mooi verhaal van gemaakt die goed historisch onderbouwd is en vlot geschreven is. Alleen denk ik dat ik het boek beter had gevonden als de historische correctheid wat minder op de voorgrond zou staan. Het is niet erg dat de karakters historisch correct praatten en met elkaar omgingen, maar het verhaal erom heen had wat minder formeel gemogen, een beetje meer volgens zijn eerdere series.

Ik hoop dat het volgende boek binnen deze nieuwe serie beter is en dat Cussler bij dit boek nog een beetje in het verhaal moest komen.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De Jacht.