Morten Lustrup's Reviews > H. C. Andersen 200 Års Jubilæum - en eventyrlig digter

H. C. Andersen 200 Års Jubilæum - en eventyrlig digter by Jørgen Skjerk

Jun 22, 12

bookshelves: my-private-stash

Der er ikke mange fingre at sætte på H.C. Andersen.
Men har til hver en tid foretrukket Brødrende Grimm. I min verden, er deres eventyr lige den 5. stjerne bedre.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read H. C. Andersen 200 Års Jubilæum - en eventyrlig digter.

message 1: by Bella (new)

Bella Hov. Hvad blev der af patriotismen? ;-)

Morten Lustrup Fyn har altid været lidt i vejen ;)

message 3: by Bella (new)

Bella Ha ha, jae, det kan der vel været noget om. Men når turen går til Jylland er den nu meget velkommen.. ellers skulle broen være meget lang.

Morten Lustrup Plejer at tage toget, når jeg skal 'hjem'. Bemærker næsten ikke Fyn.

message 5: by Bella (new)

Bella Det kan jeg kun tilslutte mig; 'Hjem' og 'bemærker næsten ikke'.

Morten Lustrup Men du vil ikke være ved DSB?

message 7: by Bella (new)

Bella Jeg står i kø som nr. 2 til at blive den næste formand..

Morten Lustrup Så er du formand inden længe.. Med mindre ham den nuværende (er det overhovedet en mand?) får de dovne italienere på skinner?

message 9: by Bella (new)

Bella Det tvivler jeg på kommer til at ske foreløbig. Altid noget at det ikke er grækere ;)

Morten Lustrup Fedt! Så har du, inden længe, et godt (betalt job). De der jobs hænger ikke på træerne, har jeg hørt.

Note: Hentydede egentlig mere til fabrikken og ikke så meget til folket. Har kun 'kendt' en italiener i mit liv og han virkede lidt lad. Men doven vil jeg ikke kalde ham :P
Grækere har jeg aldrig stiftet bekendtskab med. I hvert fald ikke så vidt jeg ved...?

message 11: by Bella (new)

Bella Penge og popularitet blandt befolkningen .. hm.

Note: Jeg fangede den godt; din kløgtige spøg. Tror at vi skandinavere kan synes mere dorske end de sydlandske.. vores forholdsvis tilbagelænede og rolige mentalitet (ift. sydeuropæere i al fald).

Morten Lustrup Pyt med populariteten. Folket glemmer hurtigt navne.

Man kan aldrig vide. Du kan jo være så udansk, at du ikke forstår sarkasme! ;)

Tjah. Kender som sagt kun en enkel, men synes folk siger meget det samme. At det tit handler om at sydeuropæere går lidt mere op i livet og måske ikke anser alt det jordiske gods, som værende så vigtigt. Det må gerne rode lidt.
Heroppe er vi så firkantede og minimalistiske.
Måske der ligger noget religiøst-kulturelt i det. Katolikkerne kan altid få syndsforladelse. Hvis vi ikke arbejder os halvt ihjel heroppe, så kommer vi aldrig i himlen... Hvis jeg da har forstået protestanismen rigtigt.

message 13: by Bella (new)

Bella Jeg er stor forbruger af ironi og sarkasme. Ikke at det nødvendigvis er godt, men, det er altså hermed tilstået.

Oh, mon ikke det er flere (mange) ting i det. Religionen, ja. En generel forskel i samfundsstruktur, oui. I de sydligere regioner tager man sig af hinanden, her tager staten sig af os. Vi begraver os selv i arbejde og konstant ydre stimuli i flugt fra os selv. Hmm.. var det ude for emne?

Morten Lustrup En mindre smule... Selvom du har ganske ret.