Marianne Søiland's Reviews > Getting Stoned with Savages: A Trip Through the Islands of Fiji and Vanuatu

Getting Stoned with Savages by J. Maarten Troost

Jun 03, 12

Read in June, 2012

Dette var en spesiell reiserapport.. Den er morsom, om enn ikke helt hysterisk. Troost er en likendes, selvironisk og vittig guide som leder oss gjennom kulturen og landene Vanuatu og Fiji. Jeg hadde, på grunnlag av andre anmeldelser, trodd at boka skulle være enda morsommere enn det den var. I så måte skuffet den litt, men det er absolutt en utrolig bra bok å lese om man har planer om å besøke øyene her ute i det ytterste Sør-Stillehavet.

Det er en annerledes måte å presentere et reisemål på, og det fungerer. Jeg skulle ikke hatt noe imot å tilbringe et par uker i Port Vila og utforsket Vanuatu, med eller uten Maarten Troost ;-)

Dette er nok ei bok for spesielt interesserte. Troost's fokus på Vanuatu er nemlig å finne ut så mye som mulig om den tidligere kannibalismen og om den fremdeles har rot i det gamle øysamfunnet ytterst i havet. Den som leser får se :-)

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Getting Stoned with Savages.