FantasyWereld's Reviews > Fabelhaven

Fabelhaven by Brandon Mull

May 31, 12

bookshelves: kinderboeken

Wanneer de ouders van Kendra en Seth op vakantie naar Scandinavië gaan, blijven Kendra en haar broertje logeren bij hun opa en oma. Kendra en Seth zijn niet al te enthousiast om naar hun grootouders te gaan en ook opa en oma lijken niet heel blij met hun logees. Vanaf het moment dat broer en zus op hun logeerplek aankomen, proberen ze zichzelf zo goed mogelijk te vermaken. Dit gaat al snel beter wanneer ze erachter komen dat er elfjes rondvliegen in de buurt van opa en oma's huis.
Uiteindelijk komen Kendra en Seth erachter dan opa en oma verzorgers zijn van Fabelhaven, een plek waar allerlei mythische wezens wonen. Je komt er bijvoorbeeld elfjes, saters, duiveltjes, golems en feeën tegen. De verzorgers zorgen ervoor dat deze mythische wezens veilig van de buitenwereld worden gescheiden. Op onze wereld bestaan veel meer van dit spoort tuinen.
Tijdens Midzomernacht willen er nog wel eens moeilijkheden uitbreken in Fabelhaven. Kendra en Seth komen hier achter als Midzomernacht aanbreekt wanneer zij aan het logeren zijn. Zo komen zij in aanraking met de gevaarlijke kanten van Fabelhaven.

Leuke wereld
Brandon Mull heeft een hele leuke en originele wereld verzonnen. Fabelhaven is een enorme tuin waarin een hele reeks aan magische wezens wonen. Deze tuin bestaat gewoon op onze wereld. Hierdoor is het gemakkelijker je in te leven in de gedachten van Kendra en Seth wanneer zij de wereld en zijn bewoners ontdekken. Het leuke aan Fabelhaven is dat de mythische wezens niet per se in 'Goed' en 'Slecht' onder te verdelen zijn. De meeste wezens zijn voornamelijk met zichzelf bezig en doen wat het beste uitkomt voor henzelf. Er zijn strikte regels die gelden in Fabelhaven en ook de 'Goede' personages zijn meedogenloos wanneer deze gebroken worden. Bovendien kunnen ze van "zijde" wisselen. Zo worden elfjes duiveltjes als je ze een nacht lang opsluit en worden duiveltjes weer elfjes als ze door hen gekust worden.
Dit maakt de taak van Kendra en Seth er niet gemakkelijker op. Ze moeten al hun vaardigheden gebruiken om van de wezens gedaan te krijgen wat ze willen.

Wil je de volledige recensie lezen? Klik hier:

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Fabelhaven.