Marjolein's Reviews > De vriend

Nov 22, 12

bookshelves: thriller-detective-mystery, preview, read-in-dutch
Read from April 29 to May 01, 2012

READ IN DUTCH

Gelezen voor de discussie op Ezzulia.nl

Ik had ooit een heel klein boekje van den Tex gelezen en dat stond me niet bij als bijzonder goed, maar dat is iets waarvan ik vind dat het heel veel voorkomt bij van dat soort korte verhalen, de schrijver komt er nooit helemaal tot zijn recht. Vandaar dat ik dit nieuwe boek zeker eens een kans wilde geven.

Het is een standaard Nederlands verhaal. Ten minste, ik heb het al vaker voorbij zien komen op tv en in boeken. Clue is een aanslag te voorkomen. Niet bijster origineel misschien maar de uitwerking kan het verschil helemaal maken.
Helaas vond ik dat de personages heel stereotyp werden neergezet. Een kleine greep uit het aanbod; Oost-Europeanen zijn criminelen, jonge vrouw is naief, durft haar moeder niet tegen te spreken, valt op verkeerde mannen en heeft twee sterke figuren nodig om haar te beschermen; politieman vereenzaamd van gezin; hacker die nauwelijks daglicht ziet. Het was allemaal iets wat ik al te vaak gezien had om het nog echt leuk te vinden.
Daarnaast las het boek zeker wel lekker en is het leuk vermaak voor zo tussendoor in de trein...

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De vriend.