Silke's Reviews > Logboek van een onbarmhartig jaar

Logboek van een onbarmhartig jaar by Connie Palmen

Apr 22, 12

bookshelves: waargebeurd
Read in April, 2012

Ik vind het altijd moeilijk om een autobiografisch boek een slechte review te geven. Zeker omdat je eigenlijk het verhaal niet kan beoordelen, het is namelijk waargebeurd en meer realistisch dan waargebeurd vind je nu eenmaal niet.
Het probleem lag bij mij voor een groot deel in de schrijfstijl en de verwachtingen die ik had van het boek.
De schrijfstijl is erg afstandelijk en wordt aangevuld met allerlei literaire standpunten, waardoor ik het eigenlijke gemis. Die rauwe pijn van het gemis en het verdriet totaal niet tot uiting vond komen. Het is wat het is een logboek met sec opgeschreven feiten en herinneringen. Maar net dat maakt het voor mij te gortdroog.
Ik denk dat ik ook te hoge verwachtingen had bij dit boek gezien ik regelmatig boeken lees over verlies en verdriet. In dat genre hou ik ervan om geconfronteerd te worden met de pijn, het echt te voelen en er dagen later ziek van te zijn. En jammer maar helaas... bij dit logboek voelde ik niks.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Logboek van een onbarmhartig jaar.