Lizza11's Reviews > Morgenrood

Morgenrood by Stephenie Meyer

Jan 29, 12

bookshelves: bibliotheek, fantasy, gelezen-in-2012, y-a, herlezen, ebook, gekocht-in-2012, own
Read in January, 2012

Een episch slot van een prima serie. Zoals je in mijn vorige reviews kon lezen was ik nogal in twijfel of ik deze serie wel leuk zou vinden, maar uiteindelijk was het toch vele malen beter dan mijn verwachting.
Deze was toch wel de beste in de serie en alle vragen worden in dit boek beantwoord. De liefde overwint, maar de vriendschap verdwijnt niet.
Het enige minpunt, en dat is de reden dat hij 4 sterren krijgt, is dat alles zo snel gebeurd. Binnen zo'n 300 pagina's is ze getrouwd, zwanger, bevallen, en vamp. Het kind groeit als kool en het verhaal vliegt naar het einde. Niet eens dat het slecht is ofzo, maar het gebeurt gewoon heel snel en dat is jammer.
Wat trouwens wel een heerlijke afleiding was, is het feit dat het boek in 3 delen is opgesplitst. Het 2e deel is vanuit de gedachten van Jacob geschreven en daardoor krijg je een leuk en goed inzicht van de wolven. Het laatste gedeelte is een en al 'strijd', tussen aanhalingstekens want het was misschien ook leuk geweest als er een oorlog zou komen.
Ik ben nu echt benieuwd hoe de film wordt en hoe Bella eruit ziet.

Oh, en nog een groot minpunt: Wie noemt zijn kind nou in vredesnaam Renesmee (Carlie)? Het is echt een verschrikkelijke naam en in mijn ogen nogal een gebrek aan fantasie!

Al met al een leuke serie om te lezen! Het eerste boek is in mijn ogen de slechtste, maar naarmate het verhaal vordert, hoe meer personen naar de voorgrond komen waardoor de (belachelijk overdreven) liefde wat meer naar de achtergrond verdwijnt en het meer om thema's zoals vriendschap en familie gaat draaien. Ik kan wel begrijpen dat dit niks is voor jongens, maar daar is deze serie natuurlijk ook niet voor bedoeld.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Morgenrood.