Henk-Jan van der Klis's Reviews > De Chinacode Ontcijferd: economische grootmacht ja, wereldrijk nee

De Chinacode Ontcijferd by Henk  Schulte Nordholt

Jan 20, 12

bookshelves: economie, economics, business, china

Henk Schulte Nordholt neemt je mee naar China. Een land met een rijke geschiedenis, wortels die niet alleen het verleden, maar ook het heden en de toekomst bepalen. De economie van China is sterk verstrengeld met de rest van de wereld, en daarom is de vraag, of we bang of blij moeten zijn met China terecht. Wat te denken van een mogelijke expansiedrift, de structuur van de staat en de organisatie van de Chinese bevolking? Gaat het Chinees het Engels verdringen als lingua franca? Het land is nu al de 4e economie ter wereld en gaat rond 2040 de VS inhalen als grootste economische mogendheid ter wereld. Wordt China dan ook het nieuwe wereldrijk.[return] [return]Nordholt put uit talloze bronnen waaronder zijn eigen 20 jaar China ervaringen. Hij bevestigt China's ambitie om een economische grootmacht te worden en ontkent de wil/kracht om een wereldrijk te gaan vormen. Boeiend boek dat vlot geschreven is.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De Chinacode Ontcijferd.