Frank's Reviews > Grip

Grip by Stephan Enter

Dec 20, 2011

Read on December 20, 2011

Wat een mooie roman! Meteen na het omslaan van de laatste bladzij schreeuwt hij al om herlezing, want je voelt aan dat je bent meegevoerd op een schip dat nog veel mooier in elkaar zit dan je tijdens de eerste vaart zelf meteen doorhad. Een heel mooi polyfoon kamermuziekstuk is het, over het verstrijken van de tijd, de keuzes die je in je leven maakt en wat daar de consequenties van zijn, hoe ze een uitdrukking van én bepalend voor je karakter zijn.

En het boek blinkt bij uitstek uit in waar romans goed in moeten zijn: inleving, botsingen van levenshoudingen en karakters.

Ik was tien jaar geleden erg onder de indruk van Enters eerste verhalenbundel, maar heb zijn volgende twee romans (mede door de wat lauwe ontvangst in de literaire kritiek) niet gelezen. Dit werk is groots, ik denk dat ik wat in te halen heb.
14 likes · flag

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Grip.

12/20 page 54
02/14 marked as: read

Trudy Helemaal mee eens, prachtig boek met mooie thema's. Ga 'm zeker nog eens herlezen, want er valt nog veel meer in te ontdekken voor mijn gevoel.

Geert Ja, geweldig! Waar andere schrijvers breed zoeken naar hun verhaallijn, zo heeft Enter in nog geen 200 pagina's een schitterende compositie neergezet.