Anya's Reviews > De Ravenscar Dynastie

De Ravenscar Dynastie by Barbara Taylor Bradford

Nov 17, 11

Read in November, 2011

Hmm, hoe kan ik dit boek het beste beschrijven... Als een stationroman met een dozijn extra hoofdstukken? Want zo voorspelbaar en zo langdradig was het wel. Of misschien moet ik het boek "steriel" noemen; de taal en de compositie van de zinnen voelde anders zo wel aan. Maar misschien lag dat laatste aan de vertaling van Engels naar Nederlands...

Eerlijk gezegd had ik een totaal ander boek verwacht. Er was genoeg intrige voor een boeiend verhaal te kunnen opbouwen, maar tussens ons gezegd en gezwegen vind ik dat de auteur het verkeerd heeft aangepakt. Wie gelooft bv. dat ALLE personages exact weten wat er in het hoofd van de andere personages omgaat?? En hoe knap, charismatisch en indrukwekkend het hoofdpersonage, Edward Deravenel, ook was: wie gelooft er nu dat een man ZO goed is op alle mogelijke vlakken?

Het had iets prachtigs kunnen worden, een fantastische familiesaga. In plaats daarvan werd het een goedkoop stationromannetje met wat extra hoofdstukken. Jammer!

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De Ravenscar Dynastie.