Matti Karjalainen's Reviews > Pimeyden virta

Pimeyden virta by Rennie Airth

Apr 20, 15

bookshelves: kotikirjasto, 1-maailmansota, aikuiset, poliisit, 1970-1999, dekkarit, jännitys, historiallinen-fiktio, romaanit, mieskirjailijat
Read from April 17 to 20, 2015, read count: 2

Vuosi 1921. Englantilaisessa maalaiskartanossa tapahtuu raaka joukkomurha. Sängyn alle paennut pieni tyttö on verityön ainoa todistaja, mutta pystyy ainoastaan käsittelemään tilannetta piirtämällä. Mitä mahtavat olla oudot, ilmapallolta näyttävät kuviot paperilla? Entä miksi lähistöllä liikkuneet ihmiset väittävät kuulleensa pillin vihellyksen suunnilleen samoihin aikohin kun murhaaja on iskenyt taloon?

Länsirintaman taisteluissa kuolemaa enemmän kuin tarpeeksi nähnyt Scotland Yardin tarkastaja John Madden ryhtyy tutkimaan veritekoa, joka ei suinkaan jää ainoaksi. Tappaja on pysäytettävä keinolla millä hyvänsä, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.

Rennie Airthin "Pimeyden virta" (Blue Moon, 2002) on oivallinen dekkari tai ehkä pikemminkin jännitysromaani, jossa perinteiseen brittiläiseen dekkarimiljöö paiskaa kättä melko hyytäviä piirteitä saavan sarjamurhaajajuonen kanssa. Kaiken taustalla kummittelevat ensimmäisen maailmasodan kauhut. Ajankuva on tehty taiten, ja pidin myös murhatutkimusten rinnalla kulkevasta romanttisesta sivujuonesta.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Pimeyden virta.

04/17 marked as: currently-reading
04/17 page 83
20.0% "Yhtä hyvä kuin muistelin. Jos ehdin tämän lukea viikonloppuna, otan sen mukaan yläkoululaisten dekkarivinkkaukseen."
04/19 marked as: read
show 1 hidden update…