Malte's Reviews > Mit smukke genom - Historier fra genetikkens overdrev

Mit smukke genom - Historier fra genetikkens overdrev by Lone Frank

Aug 03, 2011

Lone Frank har skrevet en rigtig god bog om hendes genom og det er både bogens stærke og svage side. Det er nemlig svært at skrive en bog om både videnskab, teknologi og etik der samtidig bliver vedkommende og interessant. Dette løser Lone ved at skrive en meget personlig bog og hendes jagt på hendes eget genom og forståelsen af det hun finder ud af om sit genom. Det virker for det meste, men bliver desværre ind i mellem lidt for meget og så går bogen fra at være personlig til at være privat og der bryder jeg mig ikke om at komme med (måske hvis jeg kendte Lone privat, men det gør jeg desværre ikke og så virker det altså bare ind i mellem for tæt på eller for åbent).

Jeg vil dog klart anbefale denne bog til enhver der gerne vil opdateres på hvor langt man egentligt er kommet med forståelsen af generne og deres indflydelse på os på godt og ondt. Især det at bogen også peger på de mange etiske problemstillinger der rejser sig på baggrund af de mange teknologiske fremskridt på feltet gør at det er en bog alle bør læse.

Til slut en lille advarsel. Jeg var så heldig at få bogen foræret, men den endte med at koste mig 399 dollars - prisen for at jeg kunne få kortlagt mit helt eget personlige genom hos et laboratorium i Californien.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Mit smukke genom - Historier fra genetikkens overdrev.