Arja's Reviews > Out of Sight, Out of Mind

Out of Sight, Out of Mind by Marilyn Kaye

Jul 28, 2011

bookshelves: fantasia-scifi

"Ongelma oli se, että tunsi liikaa. Kun hänestä tuntui kurjalta, se tapahtui. Ne tunteet laukaisivat omituisen ruumiinvaihtokokemuksen, kuljettivat hänet toisen ihmisen sisään ja panivat hänen tuntemaan, mitä tuo toinen tunsi."

Amanda Beeson on koulun pahis, kuningatar, joka hallitsee ilkeydellään koko koulua. Amandaa vastaan ei uskalla nousta kukaan ja hänellä on omat kannattajansa. Taatusti myös vihamiehensä. Amanda on joutunut ennenkin toisen ruumiiseen, mutta eräänä aamuna hän herää koulun idioottina, luuserina Tracey Devonina. Amanda joutuu elämään nyt juuri sellaista elämää, mitä hän on eniten halveksinut.

Amanda kulkee koulussa Traceyn lukujärjestyksen mukaan, eikä kukaan onneksi tajua muutosta. Kunnes Amanda menee tunnille, jolla ei ole nimeä. Tunnilla on vain muutama oppilas ja kaikkia oppilaita pidetään jotenkin outona. Opettaja puhuu 'lahjoista', joita oppilailla on. Amanda-Tracey ei tiedä, mikä hänen lahjansa on. Mutta tunnilla oleva goottityttö Jenna pystyy lukemaan toisten ajatuksia ja saa selville heti, että Tracey ei ole oma itsensä. Amanda on pulassa. Hänen maineensa on mennyt, eikä hän edes tiedä, miten pääsisi omaan ruumiiseensa takaisin.

Kirja on ensimmäinen osa Valitut-sarjaa. Mukavasti etenevä kirja, jota tykkäsin lukea. Menee vinkkausreppuun ja mietin, että tämä kirja menee jo hiukan nuoremmille eli alakoululaisillekin, ainakin kuutosille. Kiva, kun tuntuu, että nykyään kaikki fantasia/scifi on helposti yläkoululaisille. Ainoa ongelma on se, että kirja on sarjaa. Apua, millon mä ehdin lukea näm kaikki sarjakirjojen jatko-osat. Ja isompi apua, suomennetaanko ne varmasti.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Out of Sight, Out of Mind.