Jenny's Reviews > Der Hundertjährige, der aus dem Fenster stieg und verschwand

Der Hundertjährige, der aus dem Fenster stieg und verschwand by Jonas Jonasson

Jul 27, 11

Haha, jag skrattade högt en hel del när jag läste den. Det är inte ofta jag gör det när jag läser böcker. Jonas Jonasson har en gränslös fantasi som han kombinerar med historiska fragment. Boken innehåller rövarhistorier på en proffsig nivå. Det är väldigt avkopplande läsning och jag kan inte göra annat än att beundra Allan Karlssons positiva inställning till livet och relationer. Utan särskilda ambitioner har han levt ett liv (100 år dessutom) som andra bara kan drömma om.

Wow, tänk att få prata så många språk och lära sig dem på det viset Allan har gjort. Och att få se så många olika delar av världen. Boken väcker helt klart min livslust, lärlust och reslust.

Den här romanen blir rolig att diskutera med andra personer i min omgivning. Jag tror att de flesta har läst den, om inte annat kommer många att göra det så småningom. En bra presentbok! Jag förstår att den ligger högt upp på lästoppen fortfarande. Läs den själv! Köp den till andra! =)

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Der Hundertjährige, der aus dem Fenster stieg und verschwand.

Comments (showing 1-1)

dateUp_arrow    newest »

Marion Schöttelndreier Jag satt på ett flygplan och skrattade högt när sista meningen i Bibeln kom :)