Matti Karjalainen's Reviews > Vampurilaisia

Vampurilaisia by Sienna Mercer

Sienna Mercerin "Siskoni, vampyyriin" on ehtinyt kirjavinkatessa syntyä jo jonkinlainen viha-rakkaussuhde, ja niinpä sarjan toinen osa "Vampurilaisia" (WSOY, 2008) oli otettava myös lukulistalle.

Luvassa on edelleen samanlaista harmitonta hömppää kuin ensimmäisessäkin osassa. Mercer onnistuu kuitenkin tällä kertaa aikaisempaa paremmin kirjoitusurakastaan, ja vuosisadan vampyyriskuuppia metsästävästä toimittajasta saadaan aikaiseksi ihan hyvä juonentapainen. Loppuratkaisu on kaikessa kliseisyydessään ihan kiva, ja lisäksi identtisten kaksoissisarusten alkuperän ja oikeiden vanhempien henkilöllisyyden selvittäminen jää ihan kiinnostavaan vaiheeseen.

Suomenkielisellä nimellä ei muuten ole mitään tekemistä kirjan juonen kanssa, eikä käännös toimi muutenkaan erityisen hyvin.

Ei suurta nuortenkirjallisuutta, enkä edelleenkään suosittele Merceria kenellekään vampyyreihin vakavasti suhtautuvalle lukijalle, mutta olen aivan varma että tämä uppoaa kohderyhmäänsä (ehkä kolmosesta viidenteen luokkaan) yhtä hyvin kuin kulmahampaat kaulaan.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Vampurilaisia.