Patrickderaaff's Reviews > De Kolos van Shannara

De Kolos van Shannara by Terry Brooks

Jun 19, 2012

bookshelves: shannara
Read from September 27, 2011 to June 09, 2012 — I own a copy

Heb je een hekel aan open eindes? Lees dan vooral dit boek niet. Houd je van een goed boek? Lees dan dit boek vooral wel.
De vijand blijkt een hele andere te zijn dan we dachten in het eerste boek. En het is afkomstig uit de Oude Wereld van voor de Grote Oorlogen. De manier waarop het jaagt op prooi om zijn voortbestaan te garanderen is gruwelijk en de reden waarom het dat doet is wrang.
Het tempo zit er goed in en we hoeven niet te wachten op onthullingen, deze komen op regelmatige goedgekozen momenten vanzelf. De overdosis aan karakters van het eerste boek krijgen nu vorm (zij die nog leven) en een hoop dingen vallen op zijn plaats. Brooks is goed op dreef. Net als bij deel 1 wil je meteen met het volgende boek beginnen.
Ik geef vier sterren ipv vijf, omdat hij vaak net iets te langdradig is in het beschrijven van de gebeurtenissen. De sfeer schetsen kan hij treffend en grimmig, maar op een bepaald moment is die sfeer ons wel duidelijk en mag hij toch wat meer opschieten wat mij betreft.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De Kolos van Shannara.