Kim (Bookishly Me)'s Reviews > Harten Sara

Harten Sara by Thomas Olde Heuvelt

Oct 21, 11

bookshelves: signed, dutch
Read from June 16 to 17, 2011 — I own a copy

Harten Sara is een prachtig geschreven boek dat je in één ruk uitleest. Het is een verhaal waar je iedere keer weer verrast wordt door de gebeurtenissen die plaats vinden en stiekem niets is wat het lijkt.

Ons hoofdpersonage Sara heeft asperger en kan realiteit niet onderscheiden van fantasie. Aangezien het verhaal grotendeels verteld wordt vanuit haar standpunt is dit een zeer fantasierijk verhaal.
Sara ontmoet Sem, een illusionist met een 'alterego' Beesje. Sem wordt hopeloos verliefd op Sara, maar Sara op Beesje. Sara begint een relatie met Sem om bij Beesje in de buurt te zijn. In het begin is dit prima voor Sem, maar na een tijdje heeft Sem het hiermee gehad. Als Sem dan ook nog eens in de problemen komt begint een verhaal met een hoop onverwachte gebeurtenissen.

Olde Heuvelt zorgt er met zijn schrijven voor dat je helemaal in het verhaal gezogen wordt en dat je pagina na pagina blijft omslaan. De layout van het verhaal zorgt ervoor dat je ziet wat Sara ook ziet. Zo staat Sara op een gegeven voor een boom, die vol gegraveerd is met tekst en tekeningentjes. En de layout laat prachtig zien hoe Sara dit ziet/ervaart.
Dit boek is een achtbaan van emoties en gevoelens en geeft perfect weer hoe Sara de 'werkelijkheid' ervaart. Je kan niet anders dan met haar meevoelen.

Doordat het verhaal grotendeels verteld wordt vanuit Sara en daardoor zeer fanasierijk is heeft Olde Heuvelt een boek geschreven dat gewaardeerd zal worden door lezers van fantasy, romans en fictie.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Harten Sara.

06/16/2011 page 183