Elsje's Reviews > The Long Road Turns to Joy: A Guide to Walking Meditation

The Long Road Turns to Joy by Thích Nhất Hạnh

Jun 23, 11

bookshelves: read-2011
Read on June 02, 2011

Lezers van mijn blog (http://elsjesemoties.blogspot.com) zal het niet ontgaan zijn: ik mediteer tegenwoordig. En daarnaast wandel ik vele kilometers. Toen ik met Sjaak tijdens een van onze wandelingen langs het Maarten van Rossumpad in de B&B waar we sliepen het boekje van Thich Nhat Hanh zag over leesmeditatie, heb ik dat dan ook direct gelezen. Een combinatie van de alertheid van Zenmeditatie en de lichamelijke beweging van wandelen leek me geweldig.

Het is een heel klein boekje, het ziet er meer uit als een cadeau-boekje dan als een serieus werk. Elke tweede pagina is versierd met een zwart/wit foto van loopmediterende mensen, en op de andere pagina zijn bespiegelingen van Thich Nhat Hanh over mediteren, en over loopmeditatie in het bijzonder. Daarnaast geeft hij heel praktische aanwijzingen over hoe je de alerte status van meditatie tijdens het lopen kunt bereiken.

Ben blij dat ik het las, en heb het ook al een aantal keer toegepast tijdens wandelingen. Die wandelingen zijn me extra goed bevallen. Dus: aanrader!

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read The Long Road Turns to Joy.