Bookguide's Reviews > De Schuilplaats

De Schuilplaats by Corrie ten Boom

Jun 15, 11

Read from May 05 to 17, 2011

Bookcrossing book picked up at the Anniversary Convention 2010 in Amsterdam, http:/www.bookcrossing.com/journal/6374309

Sorry, no time to translate my review at the moment.

Over een zeer gelovige Haarlemse familie in de bezettingstijd die onderduikers opgevangen hebben, en daardoor zelf opgepakt zijn en meegenomen naar 'het oranjehotel' gevangenis in Scheveningen, kamp Vught en Ravensbrück. Ik kende vroeger iemand die ondergedoken zat maar heb met hem er nooit over gesproken, en wist weinig over wat er tijdens de oorlog in Nederland gebeurde, behalve Operatie Market Garden. Vaak gaan verhalen van die tijd over de ervaringen van Joden, dus het is interessant om ook meer over andere Nederlanders te lezen, en dat alle oorlogsgevangenen zo onmenselijk behandeld werden. Het geloof van de ten Boom familie is bewonderenswaardig (alhoewel het jaren nadien door de auteurs opgeschreven werd, dus het kan een beetje aangedikt zijn). Het vertrouwen van Betsie dat God alles oplost klinkt onwaarschijnlijk kinderachtig, en ik vraag me af of ze altijd zo heilig was als haar zus het vertelt. Een inspirerend boek, met name voor gelovigen, met een sterk verhaal.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De Schuilplaats.