Kim (Bookishly Me)'s Reviews > Zonder mededogen

Zonder mededogen by Lisa Jackson

Aug 31, 11

bookshelves: signed, thriller
Read from May 08 to 12, 2011 — I own a copy

Dit is het eerste boek wat ik heb gelezen van Lisa Jackson en ik moet eerlijk bekennen dat ik gemixte gevoelens heb over dit boek.

Dit boek las heerlijk weg. Ik heb hem in 2 avonden uitgelezen. Lisa Jackson weet goed de aandacht te grijpen met haar schrijfstijl. Ze beschrijft met name de omgeving erg gedetailleerd waardoor je de mooie open omgeving je mooi kan voorstellen.
Het plot is geweldig, deze zag ik echt niet aankomen! Ik kon niks anders doen dan met mijn mond open naar de pagina's staren en las het nog een keer om er zeker van te zijn dat ik dit echt goed had gelezen.
Ook het idee achter dit boek vond ik erg leuk. De afgelegen, streng christelijke school voor moeilijke kinderen waar mensen verdwijnen.

Maar daar houdt het ook mee op. Het verhaal is wat matig uitgewerkt, want ok er is een vermissing, maar waarom is Jules hier zo paranoia over? Dat is mij niet duidelijk. Ook voelde ik de connectie tussen Jules en Trent niet. Ik miste die connectie met de karakters ik voelde niet met ze mee. En de spanning was (voor mij) pas terug te vinden aan het einde van het boek toen ik bij het plot aankwam.

In zekere zin was ik erg blij verrast en tegelijkertijd teleurgesteld. Ik had zoveel goede dingen gelezen over deze schrijfster en dan had ik toch wel wat meer verwacht. Daarentegen is Lisa's schrijfstijl goed genoeg om zeker nog een keer een boek van haar te lezen en te hopen dat ik gewoon een verkeerd boek had gepakt van haar om mee te beginnen.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Zonder mededogen.

05/09/2011 page 125