Jan's Reviews > De begraafplaats van Praag

Apr 16, 2011

it was ok
bookshelves: historical-novel
Read from March 26 to April 16, 2011

De lofprijzingen voor Eco's nieuwste roman zijn overdadig. Ik begon dus vol verwachting aan deze roman. Eerlijk gezegd viel het me nogal tegen. Er wordt een gigantische kaartenbak vol feiten en ontwikkelingen over de lezer uitgestort.Ik vraag me echt af of iemand die weinig of geen kennis heeft van de geschiedenis van de 19e eeuw door de bomen het bos ziet. Het voornaamste thema, anti-semitisme en de protocollen van de Wijzen van Zion,is (natuurlijk) uiterst belangwekkend maar mijn advies is: zoek een goed historisch overzichtswerk. Dit boek is naar mijn smaak te overdadig.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read De begraafplaats van Praag.

04/03/2011 page 194
04/10/2011 page 194
39.0% "Typisch Eco.Exuberant boek. belangrijke delen van de geschiedenis van de 19e eeuw komen voorbij."

Comments (showing 1-1)

dateUp arrow    newest »

message 1: by Ans (new)

Ans Luiken Beste Jan,
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het boek werkelijk niet om door te komen. Heb het gisteravond op bladzijde 70 dichtgeslagen en zet het nu te koop op bol.com. Laat een ander er maar van genieten.
Wel ben ik gaan lezen in "Congo" van David van Reybrouk. Heel aantrekkelijk boek en leest als een roman.
Ans