Katri's Reviews > Näkymätön lapsi ja muita kertomuksia

Näkymätön lapsi ja muita kertomuksia by Tove Jansson

Dec 22, 10

bookshelves: read-in-2010
Read from December 21 to 22, 2010 , read count: 1

Näkymätön lapsi ja muita kertomuksia sisältää tosiaan 9 erilaista ja toisiinsa liittymätöntä kertomusta muumeista ja muumejen ystävistä. Tarinat on kepeitä, kauniita, täynnä ajatuksia ja filosofiaa ja onhan niissä omat opetuksensakin. Monesta tarinasta löysin itseni.

Mielestäni kirja sopii sekä lapselle että aikuiselle. Jos minulla ikinä tulee olemaan lapsia, tiedän mitä luen niille iltasaduksi.

En osaa sanoa kuin että suoraan sydämeen meni, taas kerran.

Ps. Viljonkka joka uskoi onnettomuuksiin on aivan loistava!
1 like · flag

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Näkymätön lapsi ja muita kertomuksia.

Quotes Katri Liked

Tove Jansson
“- Kampsu on aasi, hän ajatteli. Hömppä rouva, joka ei osaa ajatella muuta kuin teekakkuja ja tyynynpäällisiä. Hän ei ymmärrä edes mitään kukista. Ja kaikkein vähiten hän ymmärtää minua. Nyt hän istuu kotonaan ja luulee, etten minä ole koskaan kokenut mitään. Minähän koen jokapäivä maailmanlopun ja kuitenkin pukeudun ja riisuudun ja syön ja pesen asioita ja pidän teekutsuja aivan kuin ei mitään olisi tapahtunut!”

Tove Jansson
“Täytyy pitää kiirettä, että ennättää elää, minulta on mennyt kovin paljon aikaa hukkaan!”

Tove Jansson
“Hän seisoi hiljaa, aivan hiljaa, puristi posliinista kisssanpoikaa ja ajatteli: Voi, minun kaunis, ihana onnettomuuteni...”

Tove Jansson
“Ajatella, jos ei koskaan voisi tulla iloiseksi tai pettyä, mietti isä veneen kiitäessä läpi myrskyn. Ei koskaan voisi pitää kenestäkään, eikä suuttua eikä antaa anteeksi. Ei koskaan voisi nukkua eikä palella, ei koskaan erehtyä, ei tuntea vatsakipua eikä toipua siitä, ei viettää syntymäpäivää, ei juoda olutta eikä tuntea pahaa omaatuntoa...”
Tove Jansson, Tales from Moominvalley

12/21/2010 page 76