Katri's Reviews > Lemmikkikaupan tytöt

Lemmikkikaupan tytöt by Anja Snellman

Nov 05, 10

bookshelves: read-in-2010
Read from November 01 to 05, 2010 — I own a copy, read count: 1

Luen melko vähän suomalaisten kirjoittamia kirjoja, koska jostain syystä suomalaisten kirjoitustyyli ei oikein uppoa muhun (suomennokset kylläkin, en tiedä mistä johtuu) - sama päti tähän kirjaan. Jostain syystä kirjoitustyyli tuntui melko kömpelöltä välillä, mikä häiritsi. Toisaalta taas tyyli oli oikein miellyttävä ja kevyt, mikä olikin hyvä, kun kirjan aihe oli raskas. Kirja oli jännästi "rakenneltu" kolmelle kertojalle.

Kirjasta on pakko sanoa, että se jälleen herätteli tähän karmeaan todellisuuteen, mikä maailmassa vallitsee koskien seksin myymistä ja ostamista. Sekä nosti pinnalle sen, millainen naisten asema vielä nykypäivänäkin on. Kirja kuohutti ainakin minun sisällä asuvaa feministiä.

Tarina muuten oli ihan ok. Ehkä hieman liioiteltu paikoin ja ehkä nuorten elämän kuvaus ei kaikissa kohdissa tuntunut uskottavalta. Toisaalta taas tämäkään kirja ei päästänyt oikein kunnolla uppoutumaan tarinaan ja mielikuvituksen varaan jäi ehkä turhankin paljon.

Mutta aiheensa vuoksi oikein luettava kirja.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Lemmikkikaupan tytöt.

11/01/2010 page 37