BoekenTrol's Reviews > Verrader van het verleden

Verrader van het verleden by Elizabeth  George

Aug 28, 10

bookshelves: bookcrossing, books-i-own, crime-thrillers-espionage, dutch_language
Recommended for: all readers that like a good thriller and who like the books of Elizabeth George
Read from August 08 to 28, 2010 — I own a copy, read count: once
BCID: 7818025

Een goede thriller, een plezier om te lezen. Bij toeval was deze week ook de verfilming van dit boek op TV, ik had dus goede mogelijkheden om boek en film met elkaar te vergelijken. Tijdens het lezen heb ik dat dan ook gedaan en ik was verrast door het aantal wijzigingen en weglatingen in de verfilming. In feite was het een ander verhaal met een andere ontknoping. Toen ik de verfilming bekeek, twijfelde ik of ik het boek zou uitlezen. Nu ben ik blij dat ik het toch heb gedaan.

Het is een thriller waar je je hoofd goed bij moet houden. Veel verschillende personen die allemaal hun eigen redenen hebben om zich te gedragen zoals ze doen. In het begin lijken de gebeurtenissen als los zand aan elkaar te hangen, maar naarmate het boek vordert en je, met Lynley en Havers meer te weten komt over de slachtoffers en de achterblijvers, wordt het langzaamaan duidelijk wie de dader is.

Het boek heeft een zeer verrassend einde, ik vond het nogal droevig. De dader is gepakt, dat wel, maar wat erachter aan komt... Voor mij is dat echt een geval van 'het lot'. De persoon probeert iets goed te doen, maar door omstandigheden doet hij juist iets wat niet goed is.

Ik heb er tamelijk lang over gedaan, het is ook een dik boek, maar het was de lange zit wel waard. Een aanrader voor de liefhebbers.

Sign into Goodreads to see if any of your friends have read Verrader van het verleden.

08/10/2010 page 54
08/24/2010 page 284
35.0% "At times difficult to follow because of the many story lines and time shifts. But, too interesting to put down."