Shaky > Shaky's Quotes

(showing 1-30 of 37)
« previous 1
sort by

  • #1
    Dr. Seuss
    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”
    Dr. Seuss

  • #2
    Syud
    “Just believe there'll be a silver lining at each cloud. Yang baik akan datang juga akhirnya.”
    Syud, Tentang... Dhiya

  • #3
    Julia Quinn
    “You always get more respect when you don't have a happy ending.”
    Julia Quinn

  • #4
    Hlovate
    “Selagi hidup bersama masa, maka selagi itu juga yang hidup itu dewasa bersama usia.”
    Hlovate, Tunas

  • #5
    Hlovate
    “Everybody know death is inevitably coming, but it never fails to catch everybody by surprise everytime one is going”
    Hlovate, Contengan Jalanan

  • #6
    Hlovate
    “The man that decided to change on the 12th hours died at the 11th.”
    Hlovate, Contengan Jalanan

  • #7
    Hlovate
    “Kalau ada kemahuan dan usaha, 'halangan' tu adalah satu perkataan yang tak ada makna apa-apa”
    Hlovate, Contengan Jalanan

  • #8
    Hlovate
    “To hate others is ugly.
    To hate yourself is uglier.”
    Hlovate, Rooftop Rant

  • #9
    Hlovate
    “Live the moment. Cherish the present. Anticipate the future. Frame the yesteryear”
    Hlovate, Contengan Jalanan

  • #10
    Hlovate
    “To live is learn, and to learn is to live. Live. Learn.”
    Hlovate, Contengan Jalanan
    tags: live

  • #11
    Syud
    “I tak adalah selalu sibuk macam ni. Tapi sekarang ni banyak projek masuk. Which is good, sekurang-kurangnya ada benda nak buat. Apabila takde benda nak buat tu... we should worry, kan?”
    Syud, Baju Melayu Hijau Serindit

  • #12
    Noor Suraya
    “Cantik itu datang daripada hati kata ayah, bukannya hanya ada pada muka. Orang ikhlas dan mulia nampak cantik!”
    Noor Suraya, Langsir Biji Remia

  • #13
    Noor Suraya
    “Sabarnya Kak Ain yang piatu itu menghadapi semuanya sendiri. Duha ingin sekali jadi setabah Kak Ain. Allah menguji hamba yang dia pilih. Ujian Duha mengkin tidak sebesar ujian Kak Ain, tetapi ujian tetap ujian kan. Dan Allah pilih Duha, Subhanallah.”
    Noor Suraya, Langsir Biji Remia

  • #14
    Noor Suraya
    “Oh Tuhan... biarlah semua orang meninggalkan Duha, tetapi janganlah Engkau meninggalkan Duha keseorangan, ya!”
    Noor Suraya, Langsir Biji Remia

  • #15
    Hasrizal Abdul Jamil
    “Orang yang tidak pernah dibakar panas mentari, mustahil menghargai rimbun berteduh - peribahasa Turki.”
    Hasrizal Abdul Jamil, Secangkir Teh Pengubat Letih

  • #16
    Hasrizal Abdul Jamil
    “Wahai anak, kamu mungkin lebih bijak dari kami, tetapi kamu tidak mungkin dapat mengatasi kasih seorang ibu dan napa. Kamu menyayangi kami selepas kamu bijak, tetapi kami mengasihi kamu sebelum kami lahir”
    Hasrizal Abdul Jamil

  • #17
    Hasrizal Abdul Jamil
    “Tidak makan kerana tiada makanan, itu bukan pelajaran.
    Tidak minum kerana tiada minuman, itu bukan latihan.
    ketika kita ada segalanya untuk dimakan, namun kita memilih untuk tidak makan, kerana mentaati Allah, itulah latihan. Ia adalah latihan untuk berkata TIDAK kepada sesetangah kenahuan diri, supaya kita dapat tingkatkan daya kawalan diri! ”
    Hasrizal Abdul Jamil, Aku Terima Nikahnya 3: Murabbi Cinta

  • #18
    Pahrol Mohamad Juoi
    “Secara mudah kebahagiaan itu ialah memiliki hati yang tenang dalam menghadapi apa jua ujian dalam kehidupan”
    Pahrol Mohamad Juoi

  • #19
    Pahrol Mohamad Juoi
    “Jangan trauma dengan pengkhianatan masa silam. Jangan bimbang dengan pengkhinatan masa akan datang. Tetapi binalah cita-cita besar yang mampu ’meremehkan’ semua itu. Dengan cita-cita besar kita akan menjadi raja. Bukan raja untuk berbangga tetapi raja yang mempunyai keyakinan diri dan kemurnian reputasi. Biarlah anjing menyalak bukit. Bukit tidak akan runtuh. Begitulah orang yang menikam kita dari belakang… kerana dia hakikatnya lemah penakut dan tidak punya keyakinan diri untuk bertarung secara berdepan”
    Pahrol Mohamad Juoi

  • #20
    Pahrol Mohamad Juoi
    “Teringat saya amaran daripada Imam al-Ghazali, bahawa jika solat dipersembahkan kepada Allah tanpa ada sebarang rasa, sama keadaannya dengan mempersembahkan bangkai yang tidak bernyawa.”
    Pahrol Mohamad Juoi, Beduk Diketuk

  • #21
    Pahrol Mohamad Juoi
    “Jangan kesal kalau diri tidak dihargai, tetapi kesalnya kalau diri benar-benar tidak berharga.”
    Pahrol Mohamad Juoi, Beduk Diketuk

  • #22
    Pahrol Mohamad Juoi
    “Hakikatnya, apa yang berlaku adalah dengan izin Allah jua. Tentu ada maksud Allah izinkan semua ini berlaku.”
    Pahrol Mohamad Juoi, Beduk Diketuk

  • #23
    Pahrol Mohamad Juoi
    “Fardhu ain itu umpama tapak. Fardhu kifayah pula ialah bangunan di atas tapak. Bangunan akan lemah, kalau tapak bermasalah.”
    Pahrol Mohamad Juoi, Beduk Diketuk

  • #24
    Khadijah Hashim
    “Jangan makan dek puji, mati dek keji”
    Khadijah Hashim

  • #25
    Faisal Tehrani
    “Percaya. Tuhan selalu punya rahsia.”
    Faisal Tehrani

  • #26
    Faisal Tehrani
    “Kerja Tuhan siapa tahu.”
    Faisal Tehrani

  • #27
    Faisal Tehrani
    “Hidup memang bukan mudah dan kerana payahnyalah kehidupan itu, aku dan engkau akan menjadi lebih bermakna sebagai manusia”
    Faisal Tehrani, Cinta Hari-Hari Rusuhan

  • #28
    Faisal Tehrani
    “Semua orang ada nostalgia yang mengotor dan mencantikkan kanvas hidup mereka”
    Faisal Tehrani, Cinta Hari-Hari Rusuhan
    tags: hidup

  • #29
    Andrew Matthews
    “You don't find happiness in the absence of problems. You find happiness in spite of problems.”
    Andrew Matthews, Happiness Now!

  • #30
    Mahatma Gandhi
    “Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.”
    Mahatma Gandhi



Rss
« previous 1
All Quotes