Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Pilot Cafe” as Want to Read:
Pilot Cafe
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Pilot Cafe

3.90  ·  Rating Details  ·  312 Ratings  ·  9 Reviews
"Kenapa kapal terbang tu terbenam dalam dinding? Pilot Cafe? Apa tempat ni?"

Cinta itu mungkin nafsu, mungkin pengorbanan, mungkin Yang Satu. Di akhir nanti yang mana akan di pilih? Di Pilot Cafe, kisah menyayat hati ini telah bermula!
Paperback, 499 pages
Published 1999 by Ahadiat Akashah The Writer Sdn. Bhd.
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Pilot Cafe, please sign up.

Popular Answered Questions

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 1,219)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Gobokairina
Dec 22, 2015 Gobokairina rated it it was ok
Shelves: e-book, koleksi-pnm
Lama betul ambil masa nak habiskan. Mungkin tak kena dengan selera? Atau, membaca karya ini membuatkan aku terfikir akan betapa rosaknya anak bangsa sendiri? Jadi aku makin gusar memikirkan masa depan anak sendiri.

Allahu Allah.
Mudah-mudahan kita semua tidak mudah hanyut dengan godaan dunia.

***TBC
Juliza
Oct 19, 2015 Juliza rated it it was ok  ·  review of another edition
(1.9 bintang)
Oleh kerana hamba boleh menjadi orang yang kekurangan sabar, hamba membeli buku ini sebaik sahaja habis menonton versi filemnya yang ternyata belum habis itu. Meski secara jujur filem itu tidak akan pernah menjadi filem yang hamba gemari tetapi hamba harus puji olahannya yang buat hamba kefikiran terus tentang Maya, Ameer dan Mila.

Baiklah, tentang Pilot Cafe (versi buku) yang hamba noktahkan juga walau dalam susah payah dan bermacam alasan, hamba boleh katakan yang ia bukan untuk ha
...more
yyyasmin
Buku ni ada lucah sikit ahh..and takde nilai kemelayuan sikit (mcm main character dia mana pernah menyesal lahirkan anak luar nikah)..tapi tak seteruk Kepada semua perempuan yang pernah ku sayangi. (Takde kat goodreads, silalah reka kalau rajin.) Hakhak.
Nur Khadijah
Sep 30, 2010 Nur Khadijah rated it liked it
bole laa... but, imaginasi terlalu tinggi... kereta ekor katak? x leh nak imaging... hehe
Jay
Apr 21, 2015 Jay rated it it was amazing
Saya baca buku ni masa 2002-2003 cam tu, masa tu tak tahu pun buku ni untuk bacaan orang dewasa. Kawan baca, saya pinjam dari dia je. Novel ni untuk orang yang lebih open-minded dan menerima bahawa adanya budaya sebegini di dalam segelintir masyarakat kita, sama ada kita terima atau tak: zina sebelum nikah, pelacuran, pemerdagangan manusia untuk pelacuran, penguguran kandungan, melahirkan anak luar nikah, sbgnya. Maksud tersirat novel ini senang difahami oleh sang pembaca tanpa perlu mengkajinya ...more
Mohd Aidil
May 01, 2013 Mohd Aidil rated it it was amazing
download
Suhailah Iskandar
Sep 28, 2014 Suhailah Iskandar rated it really liked it
Maya-Rashid-Ameer-Sharmila-Dr. Khaleed... One of the best written by my most favourite authors Mr. Ahadiat Akashah & Ms. Zuraidah Othman. Knowing that I grew up reading their novel. It's fantastic. Aku ni macam tak pandai rant & rage lah.
Safia
Oct 23, 2015 Safia rated it really liked it
i read this book long time ago during my teens. i guess it is ok. definitely a book marketed to the teens. anyhow, i hate the ending part for both of the main character. the plot was excellent, just the ending really disappoints me.
Faiezah Lee
May 06, 2013 Faiezah Lee rated it it was amazing
Shelves:
ok
Abang
Abang rated it really liked it
May 01, 2016
Ilyana Binti
Ilyana Binti marked it as to-read
Apr 24, 2016
Rayyan Gheckô
Rayyan Gheckô rated it really liked it
Apr 20, 2016
Amirah Ahamd
Amirah Ahamd marked it as to-read
Apr 14, 2016
Myeraaa
Myeraaa is currently reading it
Apr 07, 2016
Nurain Rahim
Nurain Rahim rated it really liked it
Apr 05, 2016
Ahmad Asyraff
Ahmad Asyraff marked it as to-read
Apr 01, 2016
Niz
Niz rated it did not like it
Mar 30, 2016
Nur Ezdiani
Nur Ezdiani marked it as to-read
Mar 29, 2016
Natasha
Natasha marked it as to-read
Mar 27, 2016
Izara Maya
Izara Maya marked it as to-read
Mar 26, 2016
Pak Wong
Pak Wong marked it as to-read
Mar 21, 2016
Farah Yusoff
Farah Yusoff marked it as to-read
Mar 19, 2016
Naziha Arsyad
Naziha Arsyad marked it as to-read
Mar 16, 2016
Fiah Budin
Fiah Budin marked it as to-read
Mar 16, 2016
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 40 41 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Tak Semanis Impian
  • Surat Ungu untuk Nuha
  • Tentang... Dhiya
  • Bayangan Rindu
  • Rooftop Rant
  • Pei Pan
  • Nyanyian Hati
  • Bukan Puteri Lindungan Bulan
  • Jauh
  • Jibam
  • Nah, Untuk Awak!
  • SANCTUARIA
  • Kasih Antara Kita
  • Lamaran Untuk Teman Hati (L.U.T.H)
3493131
Ahadiat Akashah Kairuddin Akashah or known as Ahadiat Akashah is popular novelist. The Malaysian Book of Records has recognized a local novelist with the most novel he wrote.

Pahit manis seorang Ahadiat Akashah sila baca di sini;
http://www.utusan.com.my/utusan/info....
More about Ahadiat Akashah...

Share This Book



No trivia or quizzes yet. Add some now »