Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “El canto del pájaro” as Want to Read:
El canto del pájaro
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

El canto del pájaro

4.29 of 5 stars 4.29  ·  rating details  ·  884 ratings  ·  95 reviews
...Les dijo el Maestro: "Dios es el Desconocido y el Incognoscible. Cualquier afirmación acerca de El, cualquier respuesta a vuestras preguntas, no será más que una distorsión de la Verdad".

Los discípulos quedaron perplejos: "Entonces, ¿por qué hablas sobre El?".

"¿Y por qué canta el pájaro?", respondió el Maestro.

El pájaro no canta porque tenga una afimación que hacer. Can
...more
Paperback, 216 pages
Published December 1982 by Editorial Sal Terrae (first published 1982)
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.
This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 1,489)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
أسيل
مركز تحميل الصور

عبارة عن مجموعة قصص قصيرة لمتصوفين من مختلف الديانات والدول كالمسحيةوالبوذية والاسلامية
يضاف لكل قصة حكمة او عبرة

المحبة تعذر كل شيء وتصدق كل شيء وترجو كل شيء وتصبر على كل شيء

لديك كل ما في العالم من وقت اذا اعطيته لنفسك فماذا يوقفك؟
...more
Kim
Mar 28, 2007 Kim rated it 5 of 5 stars  ·  review of another edition
Recommends it for: Religious and non-religious alike.
If I could find this book anywhere but online I'd be handing it out to everyone I know. Full of stories and lessons from religions all around the world-- none of which you are likely to have ever heard. Most are very short and can be read in a minute's time. A great "coffee table book" without having the lack of substance that most coffee table books come with.
Nanny SA
Beruntung dapat membaca buku ini, selain gambarnya bagus, narasi dan ceritanya sangat menarik dan sarat makna. Karena disajikan dalam bentuk graphic novel jadi tidak terasa membosankan ketika membacanya.

Welas asih tidak perlu ideologi..

Kebetulan saat membaca buku ini bersamaan dengan membaca buku lainnya yang walaupun penyampaian berbeda tapi mempunya 'energi' yang hampir sama dalam berkeyakinan.
Ketika selesai membaca satu cerita dari buku ini, kadang aku merenung sambil tersenyum, kadang mengi
...more
Yenny
Buku ini salah satu buku wajib saya... setidaknya sebulan sekali pasti saya membaca ulang. Kisah-kisahnya berisi membuat saya merenung dan bercermin.
Helvry Sinaga
Inilah buku kedua de Mello yang saya baca setelah Doa Sang Katak. Review buku tersebut dapat dilihat di sini. Edisi yang saya baca ini adalah edisi grafis, sebelumnya diterbitkan oleh Yayasan Cipta Loka Caraka.

description

Buku ini terdiri 78 cerita. Cerita pertama adalah "Kunyahlah buahmu sendiri", dan cerita terakhir adalah "Ignasius dari Loyola". Bila Anda terbiasa membaca cepat, satu cerita ini hanya membutuhkan waktu satu menit sampai satu setengah menit. Namun buku ini salah satu daya tariknya adalah
...more
Ycel
I often come back to this gem, especially during Lent.

My favorite passage:

In the gospel according to Luke we read:

But Peter said, “Man I do not know what you are talking about.” At that moment, while he was still speaking, a cock crew; and the Lord turned and looked straight at Peter…and Peter went outside and wept.

I related well with the Lord. I would converse with him, thank him, ask for help.

But always I had this uneasy feeling that he wanted me to look at him…And I would not. I would talk, b
...more
Marwan Adwan
"رأيتُ في الطريق طفلاً عارياً، جائعاً، مرتجفاً برداً. استشطتُ غضباً وقلت لله: "لماذا تسمح بهذا؟ أفلا فعلتَ شيئاً؟"
للوهلة الأولى لم يفه الله بشيء. لكنه في تلك الليلة أجابني، على حين غرة: "لقد فعلت شيئاً قطعاً. لقد خلقتك.""



أحد أجمل الكتب التي قرأتها في حياتي وأثرت بي بشكل عذب.
مجموعة قصص قصيرة متنوعة من مختلف المدارس الروحية، وقام المترجم بإضاف تعليق على كل قصة أضافت المزيد من القيمة لكل منها.
بعض القصص من الحضارات الشرقية وبعضها من الحكم الصوفية في الإسلام، بعضها من قصص القديسين، ، بعضها حوادث من ا
...more
Tariq Alferis
."اترك القصة تخاطب قلبك لا دماغك".

.هكذا طلب المؤلف من القارئ، لكن للأسف فعلت العكس، كُنت مُتجرد من كل عاطفة لهذا لم يُعجبني كلام التصوف عن الله ولامعقولية.
مجموعة من القصص لكُل قصة حكمة، مُقتبسة من عدة مذاهب من الإسلام، والمسيحية والبوذيةوحتى من تعاليم الزن، شبيه بكتاب "مكتوب" لباولو كويلو..
...more
Jay
These little parables -- I guess that's the best way to describe them -- each with a little bit of reflection following, have a lot of depth. This isn't a book to just read through quickly, but to savor and think about. My favorite stories were the ones about the irony of self-sacrifice becoming a pleasure, about the flaw of enjoying your own high and mighty righteousness.

Huh, I just realized that this is a great book to read and re-read. I'm not much of a re-reader, but I could see this being
...more
Mengran Xu
Some authors are capable of enlightening you, which makes them remarkable.
But some authors give you means to enlighten yourself and others, which makes them even more remarkable.

It is not hard to name a few from the first category who have transformed me greatly. However, I have only encountered one that could go into the second category, which is Anthony De Mello. His way of awakening others is so unique, direct, and concise. He only tells good stories, stories that are short but nonetheles
...more
محمود أغيورلي
مقتطفات من كتاب أغنية الطائر للكاتب أنطوني دو مللو
-------------------------------
ما الذي تفعله بحق السماء ؟ , قلت للقرد عندما رأيته يرفع سمكة من الماء و يضعها على شجرة
فكان جوابه : أنقذها من الغرق !
-----------------
الشمس التي تهب البصر للنسر , تعمي البومة
-----------------
سئل المعلم : ما الروحانية
قال : هي ما يفلح في حمل المرء على التحول الداخلي
فقيل : فإذا طبقت المناهج المنقولة المأثورة عن المعلمين , أليس هذا التطبيق روحانية ؟
فقال : إنه ليس كذلك إذا لم يؤد غرضه من أجلك , فليس الدثار دثاراً إذا
...more
Sweetdhee
dapet 5 bintang dari bang epi? Wew.. Kek nya buku bagoooos neh
..
Daaaan.. Wedew.. Gambar2nya keren banget.. Tapi entah karena mood entah emang akal saya yang pendek, ada bbrp kisah yang saya kurang bisa menangkap hikmahnya..
Untuk sementara, 2.5bintang dulu deh.. Nanti kapan-kapan baca lagi.. He3..
Stebby Julionatan
Pelajaran filsafat keagamaan yang disajikan lewat sebuah novel grafis. Buku ini amat sangat memikat dan mudah untuk dimengerti. Banyak sekali pemahaman baru yang terasa satir namun ternyata itu adalah kejadian yang senantia kita alami dalam perjalanan kita mengenal Dia, Sang Pencipta Hidup.
Sue Flanagan
This book, written by a Catholic priest, will blow your mind. Includes many short stories from many different faiths. Will be a book i come back to again and again.
Santie
Sederhana tetapi bermakna.
Stephanie Pasaribu
This book is actually a 'summary' version of several books of de Mello, but now it is in a comic version. In the beginning I thought it will be the same with the ones that I have read (I have read ALL Tony's books!), but I found it is so refreshing! With the pictures that so vivid and expressive, I didn't feel bore at all to read it again and again. I think the idea to 're-write' it in visual way is brilliant! Many of the stories in this book are about religions and human relations. However, Ton ...more
Anedya Niedar
Saya beruntung menemukan buku langka ini bertahun yang lalu saat menunggu teman-teman sekolah saya dulu selesai misa di toko buku Gereja Katedral HKY Surabaya. Salah satu buku yang tidak pernah berhenti membuat saya merenung, bahkan merasa tertampar saat membacanya. Beberapa kisah pendek di dalamnya dulu sering saya dapati kutipannya di dalam buku pelajaran agama Katolik ketika saya sekolah. Semakin membaca saya semakin kagum, betapa banyak teladan dari berbagai macam agama & keyakinan; dan ...more
Panata Harianja
Seseorang yang sungguh-sungguh ingin menapaki perjalanan spiritual akan berjodoh dan dipertemukan dengan buku ini. Dan seseorang yang sungguh-sungguh menyelami buku ini akan menemukan pengalaman yang belum tentu dia alami (bahkan) saat dia membaca Alkitab. Bukan karena Alkitab 'kurang sakti'. Tapi karena, Alkitab telah membebani kita sebagai kitab wajib yang harus disakralkan dan begitu agungnya. Membaca buku pater De mello, kita akan sadar bahwa kebenaran dan keindahan Ilahi kadang menyapa kita ...more
dunianyawira
Buku ini pertama kali terdengar ditelinga saya kurang lebih 4 atau 5 tahun yang lalu tapi baru sekarang akhirnya saya memutuskan untuk mencari dan membacanya, ternyata buku ini sungguh luar biasa
Jika sebelumnya anda pernah menikmati buku "Si Cacing dan kotoran kesayangannya" maka buku ini adalah saudara kandungnya hehehehe Dengan penyampaian yang sangat ringan namun tepat sasaran, saya yakin semua yang ada dalam pikiran anda tentang Tuhan, iman dan agama akan mengalami lindu ( gempa berskala kec
...more
Deepa
Love his spin on the golden goose story, how some priests insist that golden eggs did exist and how belief in golden egg laying goose becomes mandatory in going to heaven!! I can very well imagine how some atheists will start arguing about how golden eggs cant exist!! :D Its a dig at anti-evolutionists :D
Him being Christian priest and all must have been really inconvenient, pope etc must really hate him ;-)
Loved all the stories I got, I didnt get a lot of them...the stories are not easy to get
...more
nat
menginspirasi, menghibur, membuatku merenung, mengajak untuk berkontemplasi..

review selanjutnya menyusul..

----

Eh, udah setahunan belum buat review juga.
Giliran cari buku ini lagi buat perpus kantor di Gramed, nyarinya susah banget. Mesin pencari tak banyak membantu.

Eh teman-temin, ada nggak sih yang mengalami permasalahan serupa, sehubungan pergantian sistem database Gramed yg pake oracle (ora kelar-kelar) itu, akhirnya skrg sulit mencari lokasi bukunya di kompie ?
Sampe petugasnya ikut nyariin,
...more
Leo Daphne
Beautiful stories, deep meaning, it pushes us closer to the awareness.
Not many writers can do it as beautiful as demello did it.
♥ Ibrahim ♥
This book was recommended to me by an agnostic Iraqi brother. I was so eager to read the book and see how much I can learn from it and apply. To begin with, I I didn't see a correlation between the "parables" of Mello and his commentary on them. They didn't make sense. Everything felt dense and boring. I am astonished. I really wanted to like this book but I can't force-feed myself. The author seems to be "too Hindu" for my taste. Could it be that? But aren't I supposedly an open-minded person a ...more
roland zoe
Membaca buku ini dengan gambar2 ysng cukup aktraktif memberi kesan ringan di awal. Tetapi seperti pengantarnya, buku ini memang cukup 'berbahaya' jika tidak disikapi dengan baik. Ia mengguncang pemahaman kita, tradisi2 kaku tentang hubungan manusia dengan Tuhan, tetapi membawa pembacanya menyadari bahwa mengenal Tuhan tidak boleh hanya melalui kitab suci dan pengalaman orang lain.

Buku ini berisi cerita cerita tentang usaha-usaha manusia mencari, merasakan dan mengalami Tuhan dalam hidup sehari-h
...more
Karen
No es lo que esperaba. Pensé que se trataba de una historia pero son cuentos que algunos he escuchado, otros interesantes.
Jeff Burton
A book to treasure. Spirituality unfettered by dogma. Truth in short bites.
محمد عبد الحقيقة
كتاب رائع جدا فية 124 حكاية من منقولات روحية مختلفة

دكان الحقيقة

كدت لا أصدق عيني عندما رأيت اسم الدكان : دكان الحقيقة
كانت البائعة غاية في التهذيب : أي نوع من الحقيقة أرغب أن أبتاع، الجزئية أم الكلية؟ الحقيقة الكلية، بالطبع.
لا أريد خيبات، ولادفاعات، ولا تسويغات. أريد حقيقتي صرفا لاتشوبها شائبة. وأشارت لي البائعة الى طرف أخر من المخزن.
أشار البائع هناك الى بطاقة السعر: "الثمن باهظ جدا، سيدي" قال
"وما هو ؟" سألتة مصرا على معرفة الحقيقة كاملة، مهما كلفت.
أجاب "طمأنينتك، سيدي، مدى حياتك."
عدت مبتعدا بقلب
...more
Manulitta
الكتاب مجموعة من المأثورات أو للإنصاف: مجموعة من الأنوار الروحانية من منابع مختلفة (الروسية-الصينية- الهندية-العربية....) ينقلها الكاتب - وهو كاهن من الكنيسة الكاثوليكية - معقّبًا على بعضها وتاركًا البعض للقارئ ليستخلص منها كل ما تحتمله من معنى، وليبحث فيها عن النور/ عن معناه الخاص/ عن الطريق لوجدانه الصوفيّ، كما أكّد في مقدمة كتابه: "لاشيء يضطرك إلى استعارة بصيرة سواك"
أثناءالغرق في هذه المأثورات الغنية بالمعاني الصوفية؛ ستتأكد بأنك المعنيّ وحدك بكل ما قرأت وأن أنوار الرب ما بُعثت فيك إلا لتضيئ
...more
Carlos Burga
Este libro fue unos de los pocos que disfrute durante mi niñez. Era una colección de historias de Anthony de Mello que no solamente eran hermosas pero tan bien inspiradoras. A través de diferentes historias, que tenían un parecido a las fabulas de Esopo, de Mello logra alcanzar al lector en lo más profundo del alma y abrir sentimientos que quizá habían quedado dormidos ahí. Recuerdo claramente el impacto que este libro tuvo en mí a la temprana edad de 12 años y lo recomiendo con la esperanza de ...more
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 49 50 next »
topics  posts  views  last activity   
www.libreriausados.com.ar 1 1 Nov 22, 2012 03:29PM  
  • Pohon Pohon Sesawi
  • Finding Sanctuary: Monastic Steps for Everyday Life
  • Menalar Tuhan
  • The Cup of Our Life: A Guide for Spiritual Growth
  • Becoming Who You Are: Insights on the True Self from Thomas Merton and Other Saints
  • Rumah Kopi Singa Tertawa
  • Centering Prayer and Inner Awakening
  • Open Mind, Open Heart: The Contemplative Dimension of the Gospel
  • Meditations with Meister Eckhart
  • The Spiritual Exercises
  • Atas Nama Malam
  • 50 Spiritual Classics: Timeless Wisdom From 50 Great Books of Inner Discovery, Enlightenment and Purpose
  • The Cloud of Unknowing
  • Inner Compass: An Invitation to Ignatian Spirituality
  • The Divine Milieu
  • Who Ordered This Truckload of Dung?: Inspiring Stories for Welcoming Life's Difficulties
  • Anak Bajang Menggiring Angin
  • The Sacrament of the Present Moment
54195
Anthony de Mello was a Jesuit priest and psychotherapist who became widely known for his books on spirituality. An internationally acclaimed spiritual guide, writer and public speaker, de Mello hosted many spiritual conferences.

The few talks which he allowed to be filmed, such as "A Rediscovery of Life" and "A Way to God for Today," have inspired many viewers and audiences throughout the United St
...more
More about Anthony de Mello...
Awareness The Way to Love One Minute Wisdom Doa Sang Katak 1: Meditasi Dengan Cerita Sadhana

Share This Book