Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “After” as Want to Read:
After
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

After

by
3.29  ·  Rating Details ·  119 Ratings  ·  24 Reviews
Nominated for the Governor General's Literary Awards 2005, (Children's Literature, Text)


Fifteen-year-old Francis’s father has committed suicide and nothing will be the same again. Suicide is ugly, unglamorous, and it is never a solution. Its aftermath is dreadful.

At first, Francis feels a terrible guilt. Could he have been a better son? What if he hadn’t left his home in M
...more
Paperback, 144 pages
Published October 11th 2005 by Tundra Books (first published October 5th 2005)
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about After, please sign up.

Be the first to ask a question about After

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Uci
Nov 15, 2010 Uci rated it liked it  ·  review of another edition
Kenapa buku anak/remaja sering kali bertutur tentang kematian ya? Mungkin bagi anak-anak/remaja, kematian adalah hal yang begitu jauh dan rasanya tidak mungkin terjadi atau menyentuh kehidupan mereka. Sehingga ketika kematian benar-benar datang, hidup terasa bagai neraka. Apalagi jika orang yang meninggalkan mereka pergi begitu saja, hanya menyisakan tanya serta penyesalan yang menjungkirbalikkan perasaan.

Tapi ya wajarlah, saya juga mellow berbulan-bulan setelah ditinggal ibu.

Dalam buku ini sa
...more
e.c.h.a
Nov 29, 2010 e.c.h.a rated it really liked it  ·  review of another edition
Saat seseorang memutuskan untuk mengakhiri hidupnya, pernahkah terbersit dalam pikirannya bagaimana orang-orang yang menyayangi dirinya menjalani hidup setelah Ia tiada?
Rahmadiyanti
Tema yang cukup berbeda dari teenlit biasa, tapi.. tokoh utamanya (Luc) kan cowok, cuma kok penuturannya kayak cewek ya?? Saya bacanya jadi ngebayang dia itu cewek bukan cowok, karena penulis kayaknya kurang jeli menggambarkan emosi cowok.
Rana Wijaya
Keinginan bunuh dirinya sudah lama terpendam. Sudah sejak dia tidak bekerja lagi sebagai seorang pelaut. Waktu itu anak pertamanya sedang mengikuti karya wisata sekolah ke New York saat istrinya kemudian mengabarkan kepada anaknya kalau dia sudah tak ada lagi di dunia.
‘After’ berkisah tentang perjalanan hidup anak pertama bernama Francis yang merasa sangat sedih serta kesepian serta malu karena ayahnya mati dengan cara bunuh diri di loteng rumahnya sendiri. Dia harus berjuang menghadapi omongan
...more
Ana
Jan 02, 2011 Ana rated it it was ok  ·  review of another edition
Shelves: teenlit
Francis merasa harinya telah berakhir, masa mudanya telah terenggut, bahkan dirinya belum punya pacar, saat ayahnya mati gantung diri di loteng rumah. Sebagai remaja lelaki 16 tahun, sosok ayah merupakan sosok yang penting baginya. Siapa yang akan mengajarinya merayu cewek? Menukur jenggot? atau mengajarkan hal-hal "laki-laki" lainnya?.

Ia menyalahkan dunia, menyalahkan ibunya, dan yang paling parah, menyalahkan diri sendiri. Francis tak berusaha menjalin pertemanan dengan orang lain, bahkan sah
...more
David Hallman
Jul 22, 2012 David Hallman rated it it was amazing
Took My Breath Away

I read a lot of fiction. There are very few books that I can describe as taking my breath away. Francis Chalifour’s “After” did just that. Repeatedly.

The story itself is tragic, poignant, and ultimately redemptive.

But as powerful as the story is, it is more the quality of writing that blew me away.

Told through the very convincing voice of a teenager, there are many lines that stopped me cold:
• “Papa, I’m tired of you being dead.”
• The hands seemed to move madly, grabbing the
...more
Harun Harahap
Remaja adalah fase dimana seorang anak mencari jati diri untuk mempersiapkan diri ke fase dewasa. Masih bingung dan labil menentukan tindakan dan ucapan, benar dan salah. Kedua orang tua juga diperlukan untuk membimbing dan menjadi sebuah contoh yang baik.

Kehilangan sesuatu membuat rasa kecewa dan sakit dalam diri. Terlebih lagi jika kita kehilangan seseorang. Terlebih-lebih lagi jika seseorang itu adalah orang yang mempunyai hubungan dekat dengan kita. Seseorang yang dicintai dan membuat kita s
...more
Bindi
Dec 01, 2013 Bindi rated it really liked it
Shelves: infm-208
AWARDS : Governor General's Literary Awards 2005, (Children's Literature)
Author Francis Chalifour is the winner of the 2006 Edna Staebler Award for Creative Non-Fiction. This is an autobiographical story.
Francis’ school plans a trip to NYC, but his family is unable to afford it, so Francis asks the principle if he could do some work around the school to pay for the trip. Everything is fine until he get a call from his mom when in New York. When he returns back home, he finds out that his father
...more
Westcoast_girl
I read this book the week before my friend committed suicide. Therefore, it has always stuck with me.

I think the thing that is most important about this book is that it is not glamorous. They don't try to give reason or romance to what suicide really is, a tragic event.

Over the past years, I too, have struggled with suicidal idealizations and thoughts. The reality is, suicide is REAL and suicide is NOT a topic that should in anyway be portrayed in books as something romantic, sensational, or fan
...more
Nadiah
Oct 26, 2010 Nadiah rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: fiksi, 2010
I like this kind of books. You know, the books that talk about pain, about how one deals with death and stuff. Especially, it's a teen book. I don't know why, but I enjoy reading books talking about teenagers. About how they deal with life and everything.

I have a certain feeling about death. It always gives me such a deep emotion. Either it's family or friends. I need days, weeks, months, or even weeks to understand the fact that someone I know, care about, or love, pass away.

That is why, I unde
...more
Selena
After paints a realistic picture of death and grief while chronicling a year in the life of a teen and his family after the loss of his father. Fifteen year old Francis is left with his mother and younger brother after the tragic suicide of his father. As he travels from shock and anger to picking up the pieces of his life, he realizes that he is not to blame for his father's death and that he is not alone. Age 13 plus. Review from CM http://www.umanitoba.ca/outreach/cm/vol12/no2/after.html
Nur Fadilla Octavianasari
hell yeah, akhirnya kelar juga baca ini teenlit .
stelah dari kemaren2 susah banget buat baca karena tugas lumayan numpuk dan eh sebagian besar karena sugesti temen2 gue yang baca duluan yang bilang ini teenlit gak oke . dan yah , karena gue orangnya gampang kemakan omongan wal hasil baca jadi ogah2an, padahal ceritanya gak seburuk yang gue duga. well, walaopun endingnya agak geje gitu sih -,-

Agnes Budianto
Apr 22, 2015 Agnes Budianto rated it really liked it
Shelves: pinjeman
Bukunya cukup bagus, menceritakan tentang seorang anak yang kehidupannya berubah akibat ayahnya yang meninggal dan juga perempuan yang dia suka ternyata menggangap dia hanya sebagai kakak laki-laki saja. Mungkin anak itu dipenuhi oleh tantangan masalah setiap harinya, mungkin dia egois, tapi dia bertahan karena dia merasa masih memiliki tanggung jawab untuk menjaga adiknya dan juga ibunya. Cerita yang bagus. Cocok buat remaja pembaca ringan.
Farah SA
Cerita tentang proses berduka yang menarik, mengambil sudut pandang seorang remaja laki-laki yang harus kehilangan ayahnya secara tidak wajar--bunuh diri. Bisa jadi bahan kajian psikologi yang menarik.
Sansia
Sep 01, 2011 Sansia rated it liked it  ·  review of another edition
baru nyadar kalo buku ini bagus.
gimana anak kecil, yang kehilangan ayahnya, gatau musti bilang dengan cara apa ke adiknya kalo ayah mereka udah meninggal.
mina
Dec 30, 2007 mina rated it liked it  ·  review of another edition
Huaaaa... buku ini sedih banget -srooooot-

My review:
http://bookquickies.wordpress.com/200...
KA B
KA B rated it did not like it
Oct 02, 2010
Joyce
Joyce rated it it was ok
Mar 16, 2012
ellemaddy
ellemaddy rated it it was ok
Oct 23, 2014
Fitria
Fitria rated it liked it
Apr 27, 2008
Bunga Mawar
Bunga Mawar rated it liked it
Oct 06, 2010
Dewi
Dewi rated it liked it
Aug 26, 2007
Jackie Winger
Jackie Winger rated it liked it
Sep 02, 2013
Jessica
Jessica rated it really liked it
Dec 03, 2015
Amanda
Amanda rated it liked it
Oct 02, 2010
Urfa Syahidah
Urfa Syahidah rated it really liked it
Apr 18, 2012
Dhei
Dhei rated it it was amazing
Jul 01, 2007
Patricia Salgado
Patricia Salgado rated it it was amazing
Nov 03, 2016
Iyut
Aug 04, 2010 Iyut marked it as to-read  ·  review of another edition
Shelves: children, indonesian, own
10 ribuan :)
Darnia
Darnia rated it liked it
Feb 16, 2011
« previous 1 3 4 next »
topics  posts  views  last activity   
What's The Name o...: Boy`s Father commits suicide [s] 3 18 Jul 22, 2013 04:20PM  

Share This Book



No trivia or quizzes yet. Add some now »