Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Keranamu Ain” as Want to Read:
Keranamu Ain
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Keranamu Ain

3.87 of 5 stars 3.87  ·  rating details  ·  102 ratings  ·  10 reviews
Dia pintar dan kadang-kadang garang tetapi menarik. Dia penyayang dan kadang-kadang terlalu sensitif tetapi pemaaf. Yang pasti Ain ialah insan dalam dunia dengan gayanya yang tulen. Anggun dalam darjahnya yang tersendiri. Indah dalam peribadinya yang sempurna.
Paperback, 273 pages
Published 2001 by Creative Enterprise
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Keranamu Ain, please sign up.

Be the first to ask a question about Keranamu Ain

Community Reviews

(showing 1-30 of 182)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
kuzzeen
Sekadar pemerhatian (for me) KERANAMU AIN dan Rindunya Makin Membara mungkin ditulis back-to-back berdasarkan paksi masa perkahwinan Imran n Farhana yang sama dengan plot tarik tali Ain-Adam-Haris. Dan juga kerana langgam bahasa dan naratif penceritaan yang hampir serupa.

Ini terbitan CESB. Pasti tiada lagi ulang cetak naskahnya di pasaran. Terima kasih sahabat kerana sudi meminjamkan naskah ini biarpun agak lewat dibaca dan dipulangkan.

Naskah ini agak mudah dan mentah bagi seorang Noor Suraya
...more
Dyh Usen
Mengisahkan tentang Ain Najwa seorang graduan yang bekerja di sebuah syarikat penerbitan buku.
Ain Najwa graduan lepasan university. Seorang anak yatim piatu. Seorang penulis novel. Kini bekerja sebagai seorang editor di Baki Publishing. Namun kehadirannya di Baki Publishing mengundang rasa tidak senang di hati seorang insan bernama Haris Fadillah.

Pada Haris Fadillah, anak kepada pemilik syarikat penerbitan itu, Ain tidak layak memegang jawatan di situ. Hanya kerana Ain seorang perempuan. Pada Ha
...more
Cik Pah
Akhirnya berjodoh juga Cik Pah dengan Keranamu Ain. Dah lama cari tp tak jumpa. Kat CESB pun stok habis tak diulang cetak. Terima kasih kepada adik manis Hajar yang bagi peluang Cik Pah meneroka dunia Ain Najwa.

Sesiapa yang pernah membaca Langsir Biji Remia mesti ingat watak Ain. Ala yang jadi pemilik Kedai Buku Ceritalah Lagi tempat Duha Hafa bekerja 3 bulan. Watak Ain dalam tu menyentuh hati Duha sebab Ain masih setia menjaga suaminya Adam yang cacat. Jadinya apabila membaca Keranamu Ain, mmg
...more
Juliza
Novel ini singgah di tangan hamba dengan tidak disangka-sangka. Hamba sendiri tidak pernah terfikir akan berpeluang (dan berkeinginan sebenarnya) untuk membaca novel Noor Suraya yang satu ini.

Dan, satu fakta menarik lagi, novel di sebelah sang 'lappy' hamba ini berbau hapak luar biasa dan helaian-helaian di dalamnya juga sudah kekuningan yang amat serta koyak sana sini. Makanya, tidak perlulah hamba berterima kasih yang amat-amat kepada pemilik asalnya yang telah meninggalkan novel ini, kan? Jah
...more
Ain
Tajuk buku : Keranamu Ain
Penulis : Noor Suraya
Keluaran : Creative Publication
Halaman : 273 m/s


sinopsis kulit buku :

Dia pintar dan kadang-kadang garang tetapi menarik. Dia penyayang dan kadang-kadang terlalu sensitif tetapi pemaaf. Yang pasti Ain ialah insan dalam dunia dengan gayanya yang tulen. Anggun dalam darjahnya yang tersendiri. Indah dalam peribadinya yang sempurna.

..................................................


Ain Najwa baru dilantik menjadi editor di Baki Publishing walaupun Haris t
...more
Gobokairina
Kau pahat langit dengan angan-angan
Kau ukir malam dengan bayang-bayang
Jangan hanya diam yang kau simpan
Dalam duduk termenung
Malam yang kau sapa, lewat tanpa jawap...

KA bercerita tentang Ain Najwa [Ain:]. Gadis yang sebatang kara ini bekerja dengan keluarga Pak Baki; kenalan lama arwah ayahnya. Dengan hanya berbekalkan ilmu dia diterima masuk menjadi editor di syarikat itu. Ia buat Haris; anak Pak Baki menolak keputusan ayahnya. Padanya ilmu dan pengalaman itu seharusnya berjalan seiring. Namun s
...more
MamaErra
'Kita telah terlalu lama membuang masa dan merana...'

"Bagaimana aku nak berkahwin dengan orang yang aku tak cintai, Ain? Fahamilah aku, jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati." - Nik Ahmad Adam

Perasaan Ain Najwa terhadap Nik Ahmad Adam memang tidak pernah tergugat sejak dari alam persekolahan dan lansung tidak pernah dizahirkan kepada sesiapa pun... biarpun kepada lelaki itu. Lebih-lebih lagi apabila dia mengetahui yang Maisarah juga punya perasaan sama terhadap Adam... Har
...more
Cik Aini
Saya kira Keranamu Ain, tidak mempunyai kekuatan seperti novel-novel NS yang saya gemari. Mungkin kerana novel ini, merupakan antara karya sulung Kak Su, menyebabkan masih banyak lompang yang boleh diperbaiki. Alunan bahasa yang digunakan juga seolah-olah tersangkut-sangkut di sesetengah babak.
Srikandibiologi
akhirnya adam dengan ain juga ;)
azian2575
Ain Najwa & Adam
Kaklong Azie
Kaklong Azie marked it as to-read
Jun 17, 2015
NA
NA marked it as to-read
Jun 02, 2015
Lyna ..
Lyna .. marked it as to-read
May 05, 2015
Rouge
Rouge marked it as to-read
Apr 08, 2015
Mimi Musi
Mimi Musi marked it as to-read
Mar 20, 2015
umairah rosli
umairah rosli marked it as to-read
Jan 29, 2015
Susri Seri
Susri Seri marked it as to-read
Jan 25, 2015
Diyana
Diyana marked it as to-read
Jan 05, 2015
Khadeeja Annuar
Khadeeja Annuar marked it as to-read
Dec 22, 2014
« previous 1 3 4 5 6 7 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
1007974
Lulusan Diploma Pendidikan (KPLI) daripada Institut Pendidikan Sultan Idris (IPSI) ini, pernah menjadi pendidik selama 13 tahun. Noor Suraya juga seorang Munsyi Dewan yang aktif dalam dunia penerbitan. Kini Noor Suraya mengetuai JS Adiwarna Publications & Distributors Sdn. Bhd. sebagai Pengarah Eksekutif di samping bertindak sebagai Pengarah Urusan untuk Jemari Seni Sdn. Bhd. Justeru, Noor Sur ...more
More about Noor Suraya...
Jaja & Din Surat Ungu untuk Nuha Nyanyian Tanjung Sepi Panggil Aku Dahlia Langsir Biji Remia

Share This Book

No trivia or quizzes yet. Add some now »