Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Keranamu Ain” as Want to Read:
Keranamu Ain
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Keranamu Ain

3.93  ·  Rating Details  ·  111 Ratings  ·  11 Reviews
Dia pintar dan kadang-kadang garang tetapi menarik. Dia penyayang dan kadang-kadang terlalu sensitif tetapi pemaaf. Yang pasti Ain ialah insan dalam dunia dengan gayanya yang tulen. Anggun dalam darjahnya yang tersendiri. Indah dalam peribadinya yang sempurna.
Paperback, 273 pages
Published 2001 by Creative Enterprise
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Keranamu Ain, please sign up.

Be the first to ask a question about Keranamu Ain

Community Reviews

(showing 1-30 of 197)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
kuzzeen
Mar 16, 2014 kuzzeen rated it liked it
Shelves: read-2014, library
Sekadar pemerhatian (for me) KERANAMU AIN dan Rindunya Makin Membara mungkin ditulis back-to-back berdasarkan paksi masa perkahwinan Imran n Farhana yang sama dengan plot tarik tali Ain-Adam-Haris. Dan juga kerana langgam bahasa dan naratif penceritaan yang hampir serupa.

Ini terbitan CESB. Pasti tiada lagi ulang cetak naskahnya di pasaran. Terima kasih sahabat kerana sudi meminjamkan naskah ini biarpun agak lewat dibaca dan dipulangkan.

Naskah ini agak mudah dan mentah bagi seorang Noor Suraya
...more
Dyh Usen
Jun 05, 2013 Dyh Usen rated it really liked it
Shelves: cesb
Mengisahkan tentang Ain Najwa seorang graduan yang bekerja di sebuah syarikat penerbitan buku.
Ain Najwa graduan lepasan university. Seorang anak yatim piatu. Seorang penulis novel. Kini bekerja sebagai seorang editor di Baki Publishing. Namun kehadirannya di Baki Publishing mengundang rasa tidak senang di hati seorang insan bernama Haris Fadillah.

Pada Haris Fadillah, anak kepada pemilik syarikat penerbitan itu, Ain tidak layak memegang jawatan di situ. Hanya kerana Ain seorang perempuan. Pada Ha
...more
Cik Pah
Feb 15, 2014 Cik Pah rated it really liked it
Shelves: cesb, wish-list, read-2014
Akhirnya berjodoh juga Cik Pah dengan Keranamu Ain. Dah lama cari tp tak jumpa. Kat CESB pun stok habis tak diulang cetak. Terima kasih kepada adik manis Hajar yang bagi peluang Cik Pah meneroka dunia Ain Najwa.

Sesiapa yang pernah membaca Langsir Biji Remia mesti ingat watak Ain. Ala yang jadi pemilik Kedai Buku Ceritalah Lagi tempat Duha Hafa bekerja 3 bulan. Watak Ain dalam tu menyentuh hati Duha sebab Ain masih setia menjaga suaminya Adam yang cacat. Jadinya apabila membaca Keranamu Ain, mmg
...more
Juliza
Feb 12, 2012 Juliza rated it liked it
Novel ini singgah di tangan hamba dengan tidak disangka-sangka. Hamba sendiri tidak pernah terfikir akan berpeluang (dan berkeinginan sebenarnya) untuk membaca novel Noor Suraya yang satu ini.

Dan, satu fakta menarik lagi, novel di sebelah sang 'lappy' hamba ini berbau hapak luar biasa dan helaian-helaian di dalamnya juga sudah kekuningan yang amat serta koyak sana sini. Makanya, tidak perlulah hamba berterima kasih yang amat-amat kepada pemilik asalnya yang telah meninggalkan novel ini, kan? Jah
...more
Ain
Apr 12, 2012 Ain rated it liked it
Tajuk buku : Keranamu Ain
Penulis : Noor Suraya
Keluaran : Creative Publication
Halaman : 273 m/s


sinopsis kulit buku :

Dia pintar dan kadang-kadang garang tetapi menarik. Dia penyayang dan kadang-kadang terlalu sensitif tetapi pemaaf. Yang pasti Ain ialah insan dalam dunia dengan gayanya yang tulen. Anggun dalam darjahnya yang tersendiri. Indah dalam peribadinya yang sempurna.

..................................................


Ain Najwa baru dilantik menjadi editor di Baki Publishing walaupun Haris t
...more
Gobokairina
Aug 25, 2010 Gobokairina rated it liked it
Shelves: koleksi-ga
Kau pahat langit dengan angan-angan
Kau ukir malam dengan bayang-bayang
Jangan hanya diam yang kau simpan
Dalam duduk termenung
Malam yang kau sapa, lewat tanpa jawap...

KA bercerita tentang Ain Najwa [Ain:]. Gadis yang sebatang kara ini bekerja dengan keluarga Pak Baki; kenalan lama arwah ayahnya. Dengan hanya berbekalkan ilmu dia diterima masuk menjadi editor di syarikat itu. Ia buat Haris; anak Pak Baki menolak keputusan ayahnya. Padanya ilmu dan pengalaman itu seharusnya berjalan seiring. Namun s
...more
MamaErra
Jul 08, 2009 MamaErra rated it it was amazing
'Kita telah terlalu lama membuang masa dan merana...'

"Bagaimana aku nak berkahwin dengan orang yang aku tak cintai, Ain? Fahamilah aku, jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati." - Nik Ahmad Adam

Perasaan Ain Najwa terhadap Nik Ahmad Adam memang tidak pernah tergugat sejak dari alam persekolahan dan lansung tidak pernah dizahirkan kepada sesiapa pun... biarpun kepada lelaki itu. Lebih-lebih lagi apabila dia mengetahui yang Maisarah juga punya perasaan sama terhadap Adam... Har
...more
Cik Aini
May 16, 2010 Cik Aini rated it liked it
Shelves: read-2010, asean
Saya kira Keranamu Ain, tidak mempunyai kekuatan seperti novel-novel NS yang saya gemari. Mungkin kerana novel ini, merupakan antara karya sulung Kak Su, menyebabkan masih banyak lompang yang boleh diperbaiki. Alunan bahasa yang digunakan juga seolah-olah tersangkut-sangkut di sesetengah babak.
Liebe Schatz
Oct 21, 2015 Liebe Schatz rated it really liked it
Berani nak kata karya Noor Suraya tak best... ha ha ha..

Mungkin disebabkan ini karya Noor Suraya yg terawal, jalan cerita nya agak ringkas tetapi Suraya masih menang dari sudut kehalusan bahasa dan gaya penceritaan..

Srikandibiologi
akhirnya adam dengan ain juga ;)
azian2575
Dec 20, 2010 azian2575 rated it liked it
Ain Najwa & Adam
Am
Am rated it really liked it
Jul 13, 2016
Leezanur888
Leezanur888 rated it it was amazing
Jun 09, 2016
Najah Adawiyah
Najah Adawiyah rated it it was amazing
May 24, 2016
siti_situ
siti_situ rated it it was amazing
Jun 20, 2016
Ayeina
Ayeina added it
Mar 24, 2016
Wan Ritini Wan Ismail
Wan Ritini Wan Ismail rated it really liked it
Mar 15, 2016
Zeera
Zeera rated it it was amazing
Feb 16, 2016
Syukie
Syukie rated it really liked it
Feb 13, 2016
heril azwan
heril azwan marked it as to-read
Feb 09, 2016
Yana
Yana marked it as to-read
Nov 23, 2015
No Rain
No Rain rated it really liked it
Oct 17, 2015
Leny
Leny marked it as to-read
Sep 16, 2015
Nadia
Nadia marked it as to-read
Sep 14, 2015
Siti Hajar Sawal
Siti Hajar Sawal marked it as to-read
Sep 13, 2015
azila syarudin
azila syarudin rated it really liked it
Sep 10, 2015
Ainyahya
Ainyahya rated it liked it
Aug 30, 2015
Siti Fatimah
Siti Fatimah rated it liked it
Aug 27, 2015
Azura Mofid
Azura Mofid rated it it was amazing
Jul 21, 2015
« previous 1 3 4 5 6 7 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
1007974
Lulusan Diploma Pendidikan (KPLI) daripada Institut Pendidikan Sultan Idris (IPSI) ini, pernah menjadi pendidik selama 13 tahun. Noor Suraya juga seorang Munsyi Dewan yang aktif dalam dunia penerbitan. Kini Noor Suraya mengetuai JS Adiwarna Publications & Distributors Sdn. Bhd. sebagai Pengarah Eksekutif di samping bertindak sebagai Pengarah Urusan untuk Jemari Seni Sdn. Bhd. Justeru, Noor Sur ...more
More about Noor Suraya...

Share This Book



No trivia or quizzes yet. Add some now »